Shotherra Skrevet 22. juli 2004 Del Skrevet 22. juli 2004 Tenkte litt på å bruke startgass i en vanlig bil motor.. borre hull i innsugs manifolden og feste en kabel nedi der, og lage et eller annet bryter sett slik at jeg kan bare trykke på en knapp og gassen blir sprayet inn... Vil motoren tåle det? eller vil den skjære seg etter hvert, evnt om veivakselen tar kvelden.... Kom med flere bemerkninger..... Lenke til kommentar
skrekk Skrevet 23. juli 2004 Del Skrevet 23. juli 2004 Hvorfor startgass? Tviler på at det er noe særlig effekt å hente på det. Startgass = eter. Lenke til kommentar
Shotherra Skrevet 23. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 23. juli 2004 Hvorfor startgass? Tviler på at det er noe særlig effekt å hente på det. Startgass = eter. Det er nok noe i det du sier men det er mest bare for gøy da... Lenke til kommentar
TomasK Skrevet 23. juli 2004 Del Skrevet 23. juli 2004 Vet du hva som skjer hvis du sprayer startgass et sted hvor bilen suger falsk luft? Lenke til kommentar
Shotherra Skrevet 23. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 23. juli 2004 Vet du hva som skjer hvis du sprayer startgass et sted hvor bilen suger falsk luft? Ja, faktisk det gjør jeg... Motoren vil stige litt i turtall og så dette ned igjen.. Får vel røpe at jeg skal bli bilmekanikker... hehe (er lærling nå..) Startgass er ypperlig til å finne ut hvor motoren suger falsk hen.... Lenke til kommentar
Volvolarsen Skrevet 28. juli 2004 Del Skrevet 28. juli 2004 Helt til du finner en tennplugg med overslag. Morsomt å se på avstand, men ikke å stå på hodet nedi motorrommet akkurat da Lenke til kommentar
Shotherra Skrevet 1. august 2004 Forfatter Del Skrevet 1. august 2004 Helt til du finner en tennplugg med overslag. Morsomt å se på avstand, men ikke å stå på hodet nedi motorrommet akkurat da Åh, hva tenker du på? Noe som skjærer seg eller? Lenke til kommentar
Nicklas Skrevet 2. august 2004 Del Skrevet 2. august 2004 Monter startgass på bilen din du ! Men ikke regn med å ha motoren så lenge da ! Hvis du har litt penger til overs kan du vel heller invistere i et billig lystgass system ! Det er jo beregnet til dette også. Lenke til kommentar
knut-eirik Skrevet 2. august 2004 Del Skrevet 2. august 2004 Vet du hva som skjer hvis du sprayer startgass et sted hvor bilen suger falsk luft? Ja, faktisk det gjør jeg... Motoren vil stige litt i turtall og så dette ned igjen.. Får vel røpe at jeg skal bli bilmekanikker... hehe (er lærling nå..) Startgass er ypperlig til å finne ut hvor motoren suger falsk hen.... Når du er utdannet så fortell oss hvor du jobber slik at vi ikke setter inn bilene vår hos deg . nicklas: Det har du rett i, synes jeg så tilbud på lystgas sett for rundt 10k for ikke lenge siden i bilsport (bladet) Lenke til kommentar
Shotherra Skrevet 2. august 2004 Forfatter Del Skrevet 2. august 2004 Vet du hva som skjer hvis du sprayer startgass et sted hvor bilen suger falsk luft? Ja, faktisk det gjør jeg... Motoren vil stige litt i turtall og så dette ned igjen.. Får vel røpe at jeg skal bli bilmekanikker... hehe (er lærling nå..) Startgass er ypperlig til å finne ut hvor motoren suger falsk hen.... Når du er utdannet så fortell oss hvor du jobber slik at vi ikke setter inn bilene vår hos deg . hehe, håper du ikke mener det seriøst Lenke til kommentar
knut-eirik Skrevet 2. august 2004 Del Skrevet 2. august 2004 hehe, håper du ikke mener det seriøst Neida, bare feleipa med deg. Lenke til kommentar
Shotherra Skrevet 2. august 2004 Forfatter Del Skrevet 2. august 2004 hehe, håper du ikke mener det seriøst Neida, bare feleipa med deg. hehe Men du har vel ikke no fasit svar på det jeg spørr om? Lenke til kommentar
Nicklas Skrevet 2. august 2004 Del Skrevet 2. august 2004 Du får nesten bare prøve selv og se ossen det går, men det høres litt jalla ut Lenke til kommentar
Shotherra Skrevet 2. august 2004 Forfatter Del Skrevet 2. august 2004 Du får nesten bare prøve selv og se ossen det går, men det høres litt jalla ut Når du først nevner det så.. Men du klan jo stenke på at det er sånn "Billig NOS"!!! hehe, NOT Lenke til kommentar
Harkonnen Skrevet 6. august 2004 Del Skrevet 6. august 2004 (endret) Du kan jo eksprimentere med andre midler som gir kraftigere forbrenning F.eks. Nitrometan Metanol Har hørt rykter om saltpeter også skal gi kraftigere forbrenning. Endret 6. august 2004 av Harkonnen Lenke til kommentar
Shotherra Skrevet 6. august 2004 Forfatter Del Skrevet 6. august 2004 Du kan jo eksprimentere med andre midler som gir kraftigere forbrenning F.eks. Nitrometan Metanol Har hørt rykter om slatpeter også skal gi kraftigere forbrenning. Hmm, og dette får jeg tak i`hvor? på sprayboks? Hva slatpeter? Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 6. august 2004 Del Skrevet 6. august 2004 (endret) Hvor får man tak i metanol som drivstoff? Hadde store planer om å prøve å kjøre en trimma moppe på metanol, men fikk aldri tak i stoffet. Edit: Og hva er prisen på slikt? Endret 6. august 2004 av sedsberg Lenke til kommentar
Harkonnen Skrevet 6. august 2004 Del Skrevet 6. august 2004 Håper du ikke har tenkt å sitte på mopen, når du kjører den på metanol. Ved mindre du liker hull i brystkassen/magen, for det er der stempelet kommer til å ende opp, hvis du ikke er forsiktig. Lenke til kommentar
Shotherra Skrevet 6. august 2004 Forfatter Del Skrevet 6. august 2004 Håper du ikke har tenkt å sitte på mopen, når du kjører den på metanol. Ved mindre du liker hull i brystkassen/magen, for det er der stempelet kommer til å ende opp, hvis du ikke er forsiktig. tror jeg skal kjøre en gammel påhngs på metanol, og se om stemplet kommer ut.. Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 6. august 2004 Del Skrevet 6. august 2004 Modifisere en moped/crosser/motorsykkel til å kjøre på metanol er en enkel sak. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå