Gå til innhold

statisk elektrisitet i kabinett

Anbefalte innlegg

Kjenner det røsker litt i fingern når jeg tar på noe metall i kabinettet. Er et hvitt gammelt chieftec kabinett. Tar jeg ut strøm, men ikke skjerm får jeg fortsatt strøm. Kobler jeg bort alt får jeg ikke strøm. Hva kan grunnen være? Har ikke lyst til å grille all hw'en..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

hadde samme problem når jeg var på lan til en kompis (jordet), jeg tror det er en jordigs feil, for det var ikke slik hjemme til meg (ujordet).vi hadde lan hjemme til meg, da hadde vi ikke det problemet.

PS: Vi kjente det ikke bare litt, men vi fikk støt så vi ikke klarte å holde i kabinettet.

Lenke til kommentar

har en sånn stikkkontakt med lys for om det er jordingsfeil (grønt og rødt lys) og det røde lyset har alltid lyst her i huset så tror det er noe jordingsfeil her i huset. Men uansett har jeg ikke hatt problem med strøm i kabinett før. Hva vil det si med jordingsfeil? Kan jeg svi av alt?

Lenke til kommentar

Har vært sånn på alle PC'ene mine også, hører gnistene knitrer når power kabelen settes i PSU, og når man trekker den ut så kan man lett få strømstøt. Bruker å lure gamlingen til å dra ut strømledningen når jeg skal på LAN og sånnt hehe han er så flink til å banne :love:

Lenke til kommentar
Har vært sånn på alle PC'ene mine også, hører gnistene knitrer når power kabelen settes i PSU, og når man trekker den ut så kan man lett få strømstøt. Bruker å lure gamlingen til å dra ut strømledningen når jeg skal på LAN og sånnt hehe han er så flink til å banne :love:

pleier knitre her også, men har jorda :)

Lenke til kommentar

tviler sterkt. Alt elektrikerarbeid koster skinnet og har egentlig ikke noe problem med det. If its not broken why fix it? Det som gjelder pcen min tror jeg har noe med pcen å gjøre, da jeg ikke har det problemet med noen av de 4 andre pcene her i huset..

Lenke til kommentar
Det som gjelder pcen min tror jeg har noe med pcen å gjøre, da jeg ikke har det problemet med noen av de 4 andre pcene her i huset..

Du kan jo prøve å teste med ohmmeter mellom fasene og jord på strømkablen din, mens den står i psu'en... skal være uendelig motstand, er det ikke det har du funnet feilen :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...