uNF Skrevet 22. juli 2004 Del Skrevet 22. juli 2004 Kjenner det røsker litt i fingern når jeg tar på noe metall i kabinettet. Er et hvitt gammelt chieftec kabinett. Tar jeg ut strøm, men ikke skjerm får jeg fortsatt strøm. Kobler jeg bort alt får jeg ikke strøm. Hva kan grunnen være? Har ikke lyst til å grille all hw'en.. Lenke til kommentar
kverna Skrevet 22. juli 2004 Del Skrevet 22. juli 2004 kanskje det er ujorda kontaker på rommet ? Lenke til kommentar
Zipp0 Skrevet 22. juli 2004 Del Skrevet 22. juli 2004 hadde samme problem når jeg var på lan til en kompis (jordet), jeg tror det er en jordigs feil, for det var ikke slik hjemme til meg (ujordet).vi hadde lan hjemme til meg, da hadde vi ikke det problemet. PS: Vi kjente det ikke bare litt, men vi fikk støt så vi ikke klarte å holde i kabinettet. Lenke til kommentar
uNF Skrevet 22. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 22. juli 2004 har en sånn stikkkontakt med lys for om det er jordingsfeil (grønt og rødt lys) og det røde lyset har alltid lyst her i huset så tror det er noe jordingsfeil her i huset. Men uansett har jeg ikke hatt problem med strøm i kabinett før. Hva vil det si med jordingsfeil? Kan jeg svi av alt? Lenke til kommentar
Launch Skrevet 22. juli 2004 Del Skrevet 22. juli 2004 Har vært sånn på alle PC'ene mine også, hører gnistene knitrer når power kabelen settes i PSU, og når man trekker den ut så kan man lett få strømstøt. Bruker å lure gamlingen til å dra ut strømledningen når jeg skal på LAN og sånnt hehe han er så flink til å banne Lenke til kommentar
Marius_EV Skrevet 22. juli 2004 Del Skrevet 22. juli 2004 For å finne jordingsfeilen tar du først å vipper ned alle kurssikringene og vipper opp jordfeilsbryteren. Så tar du å vipper opp en og en kurssikring helt til det begynner å blinke rødt. Da har du funnet ut hvor jordfeilen ligger. Lenke til kommentar
kverna Skrevet 22. juli 2004 Del Skrevet 22. juli 2004 Har vært sånn på alle PC'ene mine også, hører gnistene knitrer når power kabelen settes i PSU, og når man trekker den ut så kan man lett få strømstøt. Bruker å lure gamlingen til å dra ut strømledningen når jeg skal på LAN og sånnt hehe han er så flink til å banne pleier knitre her også, men har jorda Lenke til kommentar
uNF Skrevet 22. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 22. juli 2004 Marius_EV; vi prater gammelt elektrisk annlegg her Lenke til kommentar
Marius_EV Skrevet 22. juli 2004 Del Skrevet 22. juli 2004 Litt mer arbeid da . Har dere fått etterinnstallert jordfeilsbryteren? Lenke til kommentar
uNF Skrevet 22. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 22. juli 2004 tviler sterkt. Alt elektrikerarbeid koster skinnet og har egentlig ikke noe problem med det. If its not broken why fix it? Det som gjelder pcen min tror jeg har noe med pcen å gjøre, da jeg ikke har det problemet med noen av de 4 andre pcene her i huset.. Lenke til kommentar
sdasdsad Skrevet 24. juli 2004 Del Skrevet 24. juli 2004 Har aldri brukt jordet kontakt til pcen jeg. Aldri hatt no problem med statisk el. Lenke til kommentar
Ben-o Skrevet 24. juli 2004 Del Skrevet 24. juli 2004 Ja, jeg har oxo slik at hvis jeg tar sensitiv hud, (f.eks under armen) på kabbiset får jeg strøm i meg. Har chieftec midi. jeg bruker ikke jordet kontakt da men. Er det det som gjør det? Lenke til kommentar
ok2k Skrevet 26. juli 2004 Del Skrevet 26. juli 2004 Det som gjelder pcen min tror jeg har noe med pcen å gjøre, da jeg ikke har det problemet med noen av de 4 andre pcene her i huset.. Du kan jo prøve å teste med ohmmeter mellom fasene og jord på strømkablen din, mens den står i psu'en... skal være uendelig motstand, er det ikke det har du funnet feilen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå