Gå til innhold

Få moped uten papirer på veien igjen

Talker

Anbefalte innlegg

Jeg tekte jeg skulle kjøpe meg en moped, men den jeg ser på har ingen papirer (det vil vel si vognkort også tenker jeg..) å er ikke skiltet.

Den eieren som har den nå har bare brukt den til å kjøre den rundt i nabolaget med å har sikkert ikke gjort noe med eierskifteerklæring (som jeg har hørt noe om).

Jeg vet heller ikke hvor lenge siden den har vært på veien.

Jeg kan egentlig ikke noe om dette, men hva skal til for at jeg får den på veien igjen da?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Spør han om mopeden er registrert på noen per i dag. Hvis den ikke er det, noe den mest sannsynlig ikke er, må du nyregistrere den på biltilsynet. Det eneste du trenger å ha da er vel understellsnummer og en faktura/kvittering/et eller anna bevis på at du eier den, eller noe. Så fikser biltilsynet resten :)

Lenke til kommentar

Har hørt noe om at hvis det er lenge siden et kjøretøy har vært på veien, så kan det bli litt mere styr å få det på veien igjen...

Å hvordan kan jeg forsikre meg mot at mopeden ikke er stjælt? Eller har gjeld..

Er det biltilsynet som har vognkortet sammens med skiltene da? Eller får jeg nytt av begge deler..?

Endret av Talker
Lenke til kommentar

For å få mopeden på veien igjen, må det leveres salgsmelding av deg og/eller selger på biltilsynet.

Har den verken skilter eller vognkort, er nok dette pga. at mopeden er avskiltet og de er innlevert på biltilsynet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...