crott_ Skrevet 22. juli 2004 Del Skrevet 22. juli 2004 Har nettopp bygd en pc: Abit NF7-M hovedkort AMD 2500+ TwinMos 256MB RAM Etter mye om og men blir winXP installert, under selve installeringen rebooter den en del ganger. Når winXP er installert, og jeg skal installere drivere, slår den seg plutselig av. Deretter går det ikke an å starte igjen, fordi det mangler en .dll fil. Har prøvd å ominstallere en 5-6 ganger nå, men finner ikke problemet. Har sett et par andre plasser i forumet at det ofte er problemer med TwinMos, kan dette være tilfelle her også? Hvordan sjekker jeg isåfall dette? Lenke til kommentar
wil Skrevet 22. juli 2004 Del Skrevet 22. juli 2004 har du prøvd en annen XP cd/ annen Windows cd? kan hende det er XP plata det kan være noe galt med. har også i det siste fått litt trøbbel med at maskina restarter på slutten av Windows installasjonen, men etter den restarten så bruker alt å gå bra. Lenke til kommentar
crott_ Skrevet 22. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 22. juli 2004 CD'en fungerer fint den, har brukt den tidligere denne uken. Kan prøve å legge inn redhat, og se om den er like vrien da. Lenke til kommentar
wil Skrevet 22. juli 2004 Del Skrevet 22. juli 2004 Red Hat er utdatert. ta heller å legg inn Fedora istede, eller en annen Linux hvis du har en for hånden. Lenke til kommentar
ragstian Skrevet 22. juli 2004 Del Skrevet 22. juli 2004 Hei. De gangene dette har skjedd her har det "nesten" alltid vært feil på minnet. Kjør memtest86+. Den finner du her: http://www.memtest.org/ Good Luck. Lenke til kommentar
laffiz Skrevet 22. juli 2004 Del Skrevet 22. juli 2004 Har hatt problemer med akkurat det samme. Jeg måtte låne brodern sin pc for å formatere disken. Hadde en liten feeling av at HDD ikke likte pc min!?! Lenke til kommentar
crott_ Skrevet 23. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 23. juli 2004 Kjørte memtest86, var ingen feil på minnet. Flashet BIOS, da gikk installeringen greit, men den fortsetter å reboote mens jeg er inne i winXP. Har installert alt som er av nye drivere. Lenke til kommentar
wil Skrevet 23. juli 2004 Del Skrevet 23. juli 2004 så maskina restarter mens du f. eks spiller, hører på musikk, surfer eller noe? min holdt på sånn før jeg avinstallerte skjermdriveren og installerte en offisiell Nvidia driver. den jeg hadde først fulgte med maskina mi, denne gjorde visst maskina ustabil. når jeg installerte den andre driveren så gikk alt supert. har hverken hengt seg eller restarta selv etter at jeg installerte den. hvis ikke du har oppdatert skjermkortdriveren så gjør det. det har du vel sikkert gjort men. det kan hende at det har noe med strømforsyninga di å gjøre også. at du kanskje har litt for liten strømforsyning. Lenke til kommentar
crott_ Skrevet 23. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 23. juli 2004 Tror det er minnet. Har sett på en del andre forum at TwinMos minne ikke går sammen med abit nf7-m hovedkort . http://forum.hardware.no/index.php?showtopic=129377&hl= Prøver å returnere minnet til komplett.no og bytte det til crusial. Noen som vet hvor lang tid de bruker på dette? Må de ha mottatt minnet mitt før de sender det nye til meg? Lenke til kommentar
Gjest Slettet+432 Skrevet 25. juli 2004 Del Skrevet 25. juli 2004 Kan være forskjellige minnebrikke typer, ødelagte komponenter o.l. Ta ut en og en av brikkene og sjekk om maskinen fungerer som den skal da... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå