Gå til innhold
Trenger du råd om juss? Still spørsmål anonymt her ×

kasta ut av leiligheten hjelp meg litt !


fenris1979

Anbefalte innlegg

hei sann for en mnd siden så fant huseieren min ut at han skulle leie ut hele huset til statoil hovedetasjen og kjeller leiligheten (der eg bor).

og han skulle flytte til brasil å jobbe som megler??

saken er den at han har reist til brasil og eg er i ferd med å flytte inn i en ny leilighet.

 

men plutselig kom eg på at i mitt sikringsskap så er det sikringer til stua hans varmtvannstanken og vaskerommet hans. eg har ikke vært så flink til å lese av måleren min så det er nok en ganske stor differanse i mellom det eg har betalt og det eg skulle ha betalt.

så eg lurer på om eg kan kreve at han betaler en del av sluttregningen til kraftlaget.

har hatt denne leiligheten siden mai 2003

 

noen her som har peiling

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

vi har separate målere men vaskerommet, stua og varmtvannstanken hans er kobla inn på min måler. siden eg jobber på båt og er borte halve året og leiligheten min er tom halve året. da syntes eg det er rart at eg har en forskjel på 4955kWh mellom det stipulerte og det som måleren viser.

4955kWh er lik ca 3616 kr

Lenke til kommentar

Jeg har det samme problemet; i leiligheten der vi bodde var et felles tørkerom koblet til vår måler uten at vi visste dette.

 

Først beregnet jeg et omtrentlig forbruk på dette tørkerommet, dvs gange gjennomsnittlig effekt med antall timer.

 

Deretter ringte jeg våre strømlevrandører (vi byttet underveis) og ba dem fakse meg kopi av fakturaene. Der kan du finne strømprisen i de forskjellige periodene. OBS: Ikke glem nettleie og elavgift!

 

Da er det bare å gange forbruket i de forskjellige periodene med den totale prisen pr kWh, presentere dette i et seriøst brev og sende dette som et krav. Legg ved kopi av faktura som vedlegg. Det er nok litt lettere for vår del siden vi leide av et firma, men det er verdt et forsøk!

 

Lykke til, jeg kan sikkert sende deg en kopi av vårt krav når vi er ferdig med dette, hvis du ønsker "inspirasjon".

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...