Gå til innhold

Beste skjermkort til film og spill

Vismut

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Så hvilken av disse er best til mitt bruk? :hmm:se her

se her

se her

Det første er helt klart det beste kjøpet av de du lister opp. Det er et R9800Pro som er mye raskere enn de to andre (R9600XT). MSI er forøvrig en smule dyrere enn Sapphire og PowerColor, og selv om kortene er temmelig like, har MSI en bedre standardkjøling enn Sapphire og PowerColor har på samme kort. Et R9800 Pro kan også temmelig lett moddes til XT, vha VeXx' guide - spesielt nå som de fleste R9800Pro i salg er basert på R360-kjernen.

Lenke til kommentar

Er Sapphire Radeon 9600XT Atlantis 128MB DD AGP, ATI,"Ultimate Edition", Full-Retail noe spessielt forhold til vanlig 9600XT?

Jeg går for dette:se her Hve sier dere om dette kortet? Og behøver ikke 256mb være bedre enn 128mb?

Endret av Vismut
Lenke til kommentar

Det er klokket høyere enn et vanlig R9600XT, men hva skal du med det? Laveste pris jeg fant i prisguiden på det kortet var kr 1663,-. Laveste jeg fant på R9800Pro, som er et temmelig godt hakk bedre, var kr 1690,-. Tror konklusjonen sier seg selv, jeg.

EDIT: Kortene med 128MB har som oftest raskere minne enn de med 256MB.

Endret av Aetius
Lenke til kommentar

For ATI er det, beste øverst:

XT (extreme ed er som det som angis, bare klokket høyere, og det kan du like gjerne gjøre selv)

Pro

Bare nummer (e.g. 9800)

SE

For nVidia er det (beste øverst):

Ultra

Bare nummer (e.g. 5900)

XT

Se forøvrig sticky-emnene under Skjermkort og Skjermer i Forumet her på HW.no. Mye nyttig info der.

Lenke til kommentar

Du får enda litt bedre ytelse hvis du flasher BIOS til XT, istedet for bare å klokke, pga ymse små optimaliseringer i BIOS. Det er helt trygt, du ødelegger ikke kortet ved å gjøre det og funker det ikke kan du bare flashe tilbake til original BIOS. Det merkes heller ikke på kortet. VeXx har laget en utmerket guide til hvordan det gjøres, og den finner du som sticky i skjermkortdelen av forumet. Lykke til!

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9018234

herregud, kjøp et radeon 9600 eller geforce fx5700. Holder i massevis for ditt bruk.

Om du kun skulle se film, har et radeon7000 (til rundt 250,- på komplett.no) holdt i tonnevis.

enjoy..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...