Gå til innhold

Beste skjermkort til film og spill

Vismut

Anbefalte innlegg

Jeg lurer på hva slags skjermkort som er best på film og spill bruk. Kortet kan ha bedre ytelse på spill enn film.

Windows XP Home Edition

AMD Athlon XP1700+

1466mb Prossesor

256mb SDRAM

NVIDIA GeForce2 MX 64MB

Takker for hvert svar :)

Endret av Vismut
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
1466mb Prossesor

Ehhh.... jaja... :p

ATI Radeon X800XT og Nvidia GeForce FX6800GT er, så vidt meg bekjent, de beste kortene på markedet i dag (ikke mye peil på nvidia). Men for disse kan du regne med å betale 5000kr og oppover, så det antar jeg er uaktuelt.

ATI Radeon 9800PRO er visstnok det kortet på markedet som per i dag gir mest ytelse per krone (koster 1800-2000kr), det kan du kanskje kjøpe, eller du kan gå for et billigere alternativ: Radeon 9600XT (vet ikke pris, kjøp med 128MB), eller du kan kjøpe GeForce FX 5600 kanskje?

Hvis jeg var deg, ville jeg i hvert fall ha slengt på en 800-lapp og fått meg skikkelig 512MB DDR-ram, PC3200. Det er absolutt å anbefale. TwinMos går greit.

Endret av surbz00r
Lenke til kommentar

Kjøp deg ett billig 9800PRO eller 9600XT..

Har 9600Xt selv å synes det er helt greit. Kjører alle spill (til dags dato) glatt.. :roll:

edit: du trenger ikke rått skjermkort for å se film, da holder det med skjermkort til 500 kr..

Endret av Xander^
Lenke til kommentar
Hvis jeg var deg, ville jeg i hvert fall ha slengt på en 800-lapp og fått meg skikkelig 512MB DDR-ram, PC3200. Det er absolutt å anbefale. TwinMos går greit.

Kanke uten videre sette DDR-DIMM på et hovedkort som bare støtter SD-RAM, vettu!

Det oppsettet der vil det være lurt å gi mere minne ja, men husk på at SD-RAM begynner å bli temmelig dyrt nå for tiden, siden det produseres så lite av det. prøv bruktmarkdet, er mitt tips. Ellers vil de nyeste toppkortene til 3500,- og over være totalt bortkastet siden CPU og minnebåndbredde uansett vil være flaskehalsen. Kjøp et R9800Pro du.

Lenke til kommentar

Kanke uten videre sette DDR-DIMM på et hovedkort som bare støtter SD-RAM, vettu!

Det oppsettet der vil det være lurt å gi mere minne ja, men husk på at SD-RAM begynner å bli temmelig dyrt nå for tiden, siden det produseres så lite av det. prøv bruktmarkdet, er mitt tips. Ellers vil de nyeste toppkortene til 3500,- og over være totalt bortkastet siden CPU og minnebåndbredde uansett vil være flaskehalsen. Kjøp et R9800Pro du.

Selfølgelig har aetius et godt poeng når det gjelder bruktmarkedet.

Men husk at der er en del overprising, så hvis du e rlitt blank når det gjelder hardware, ikke vær redd for å spørre forumet om det er overpriset eller ei :roll:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...