Gå til innhold

Erfaringer med sprengstoff.

Seppe .

Anbefalte innlegg

Hva slags erfaringer har dere med sprengstoff?

Gjerne med bilder!

F.Eks. Ikke brekk av pinnen på raketter og Ikke teip to sammen.

(Prøvde dette i dag.....)

Ta ut svart kruttet. (Det er veldig mye gøy man kan gjøre med det :devil: )

Og Magnesiumen (De små grå kulene) De antenner på en del høyere varme enn svart kruttet, men det brenner godt. Bland dette sammen og tenn på...... Pass fingra.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Fant noen kilo dynamitt på en anleggsvei som veivesenet hadde glemt igjen. Var så snille å legge fenghettene ved siden av. Første vi gjorde var å feste en klump på hver sin side av et brukbart tjukt tre. (klumpen på den ene siden litt høyere enn den andre, slik at vi fikk et knekkpunkt)

Et enormt smell og grana gikk i bakken. Dette var selfølgelig langt ute i skogen der det ikke var noen fare for noen andre enn oss :-)

Lunta var av type tjærelunte, så den brant like godt under vann. Dere kan sikkert tenke dere resten selv, men for å si det sånn, jeg er enda litt lei fisk til middag.

Lenke til kommentar
Lunta var av type tjærelunte, så den brant like godt under vann. Dere kan sikkert tenke dere resten selv, men for å si det sånn, jeg er enda litt lei fisk til middag.

Minner meg om ei historie min bror har fortellt meg.

En kompis av min bror var på isfiske i et eller annet vann i Lofoten.

Skal være et meget godt fiskevann etter det ryktene skulle ha det til, men kameraten til borden fikk ikke no fisk.

Så han ble så forbanna at han hentet en liten dynamittkube og slapp det ned i hullet og siden har det vært lite med fisk i det vannet :p

Lenke til kommentar

Ville ikke stått på isen når den gikk av :-)

Vi stappet en lommelykt av den store typen full og teipa og herjet for å få maks futt. Kastet den uti og rodde som f***. Kom et dypt drønn, så ei enorm vannsøyle. Så skjedde det ingenting noen sekunder, helt til det begynte og boble i en omkrets på ca 50 - 70 meter. Etterhvert fløyt det opp svimeslåtte fisk overalt. Lastet båten full.

Ps. Er enda mye fisk i det vannet :-)

Lenke til kommentar
Ville ikke stått på isen når den gikk av :-)

Vi stappet en lommelykt av den store typen full og teipa og herjet for å få maks futt. Kastet den uti og rodde som f***. Kom et dypt drønn, så ei enorm vannsøyle. Så skjedde det ingenting noen sekunder, helt til det begynte og boble i en omkrets på ca 50 - 70 meter. Etterhvert fløyt det opp svimeslåtte fisk overalt. Lastet båten full.

Ps. Er enda mye fisk i det vannet :-)

:!:

Lenke til kommentar

Husker da jeg å en kompis tok små patron hylser og putta 2-3 fyrstikker i dem og klemte igjen enden med tang(la pinnen være på)

Når man da denger til med en hammer smeller det noe så jævelig!

Men pass på ikke stå der hvor pinnene kommer flaksende ut. Hørte om en som mista tommelen av det. farlig sport..

NB tar ikke ansvar for noen handlinger som blir gjort pga denne teksen :p

Lenke til kommentar

dette er fakta.. får tre år siden var det en type som bor tre kilometer unna som fikk tak i en del ugress salt.. han satt å stampa det sammen i et rør får å lage ekstra effekt.. å pang.. gutten mista hånda å foreldra måtte kjøpe nytt tak.. all takstein ble til grus..

Lenke til kommentar

Har inegn erfaringer selv, men vet at pappa sprenger masse på jobben, og salutt for kommunen hver 17. mai men har aldri giddi å sett på :p

Kanskje jeg skal drite i å legge meg neste 16 mai og se på at pappa sprenger litt fjell? Eller bare bli med å se på det på jobben en dag..

Endret av Anette_
Lenke til kommentar

Jeg er blitt truffet i ryggen med en sånn "grønn ball" som man syter opp på nyttårsaften. Sånn bombe som står på bakken..

Det er pain.. Ikke lurt å prøve på.. Både hud å klær får merker.. og er man ederu er det sikkert jævelig vondt :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...