Keanezor Skrevet 22. juli 2004 Del Skrevet 22. juli 2004 Heisann, Etter å ha slitt lenge med grafikk kortet GeForce 420 MX, så bestemte jeg meg for å kjøpe noe som var litt bedre egnet for spill som f.eks CS. Endelig i dag fikk jeg kortet, Sapphire RADEON 9800 PRO.. Etter å ha satt i kortet, kjørte opp cs, så får jeg KUN 50-70 fps..mens med det tidligere kortet så hadde jeg 99 ! Har vært inne og slått av vertical synck, og byttet fra direct3d til OPENGL.. Men det viser seg at etter jeg har trykt apply, og går ut og inn igjen, så står blir det automatisk forandra tilbake til direct3d..Nå skjønner jeg pent lite.. Noen som har peiling..? Lenke til kommentar
srbz Skrevet 22. juli 2004 Del Skrevet 22. juli 2004 Nvidia fungerer generelt bedre i CS enn ati, men likevel... Hmmmm.... jeg har selv GeForce4 MX 420 på denne pcen, og har et nytt sapphire 9800pro som venter på at resten av delene til den nye pcen skal komme. Jeg har 50-70 fps i cs nå, og håper på mer med det nye kortet. Hvordan får du 99 fps med det kortet? Jeg hadde det før da jeg spilte 1.5 men med 1.6 ble det vel mer krevende... ? Lenke til kommentar
Keanezor Skrevet 22. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 22. juli 2004 Jeg slo av vertical synck, og så skrev jeg fps_max 100 i console. Funka fint det med mx420 kortet. Lenke til kommentar
srbz Skrevet 22. juli 2004 Del Skrevet 22. juli 2004 (endret) Jeg har også den av (vertical sync) men jeg har den bare på max 71 (den var på det da jeg installerte cs), for den kommer nok ikke stort over det uansett... Forresten så er 100 fps oppskrytt. De fleste skjermer tåler vel stort sett max 85 (85Hz) mens øynene våre kun kan registrere 60... Endret 22. juli 2004 av surbz00r Lenke til kommentar
ttt Skrevet 22. juli 2004 Del Skrevet 22. juli 2004 ta ein tur innom cs kategorien, der vil du sikkert få nokre gode råd. http://forum.gamer.no/index.php?showforum=176 Lenke til kommentar
hasuwest Skrevet 22. juli 2004 Del Skrevet 22. juli 2004 Jeg har også den av (vertical sync) men jeg har den bare på max 71 (den var på det da jeg installerte cs), for den kommer nok ikke stort over det uansett... Forresten så er 100 fps oppskrytt. De fleste skjermer tåler vel stort sett max 85 (85Hz) mens øynene våre kun kan registrere 60... 100fps er ikke oppskrytt. Er man vandt med å spille med 100fps i cs, så er lavere fps helt j*vlig. De fleste skjermer klarer godt over 85Hz i oppløsninger de fleste spiller cs i (640*480, 800*600 og 1024*768). Dessuten kan øyene registrere _mye_ fler enn 60 bilder i sekundet. Det har vært tråder flere ganger oppe om dette, og det er ved forskning bevist at øyet oppfatter mye mer enn 60 bilder i sekundet. On topic: Av installer alt av gamle nvidia drivere og installer nye ati drivere, det er mange som har problem med cs og catalyst driverene, prøv å last ned omega drivere fra http://www.omegadrivers.net/. PS: ATI kort er mye bedre i Direct 3D enn de er i OpenGL! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå