hjalle Skrevet 24. april 2002 Del Skrevet 24. april 2002 Når det gjelder retur nekter psdata å refundere frakt, noe de ikke har lov til.Hos Komplett fikk jeg refundert frakten uten å spørre engang dette selv om jeg hadde fått varen i ovrnattenpakke som har 3 ganger normal frakt Lenke til kommentar
gthaman Skrevet 24. april 2002 Del Skrevet 24. april 2002 Jeg har aldri fått frakten tilbake hos komplett. Det står tilogmed i deres regelverk at det ikke refunderes. Så du hadde flaks. Lenke til kommentar
Makky Skrevet 24. april 2002 Del Skrevet 24. april 2002 Quote: On 2002-04-24 16:35, hjalle skrev:Når det gjelder retur nekter psdata å refundere frakt, noe de ikke har lov til.Hos Komplett fikk jeg refundert frakten uten å spørre engang dette selv om jeg hadde fått varen i ovrnattenpakke som har 3 ganger normal frakt Hehehe...du hadde flaks ja... Jeg ringte dem (komplett), og de sa at jeg skulle få det refundert. Men jeg fikk aldri se frakt-pengene mine igjen..."sukk".... [ Denne Melding var redigert av: Makky på 2002-04-24 17:06 ] Lenke til kommentar
eldorado2097 Skrevet 24. april 2002 Del Skrevet 24. april 2002 Med retur, mener du da angrerett eller retur for reperasjon? Dersom du returnerer produkter pga av angreretten din, så har du ikke krav på returporto. Sender du noe inn som er defekt eller skal repareres, så har du krav på å få dekket returporto. Lenke til kommentar
alex_v_s Skrevet 24. april 2002 Del Skrevet 24. april 2002 Har selv sendt inn varer til PS Data (reparering). Ringte først inn, fikk klar beskjed om at dette skulle gå greit, og la kvittering på frakt sammen med pakken. Alt greit, og penger tilbake. A.V.S. Lenke til kommentar
Anders Leipsland Skrevet 24. april 2002 Del Skrevet 24. april 2002 Quote: On 2002-04-24 16:35, hjalle skrev:Når det gjelder retur nekter psdata å refundere frakt, noe de ikke har lov til.Hos Komplett fikk jeg refundert frakten uten å spørre engang dette selv om jeg hadde fått varen i ovrnattenpakke som har 3 ganger normal frakt du brukte ikke tilfeldigvis angrefristloven? Har selv bare positivt og så si om PS Data :smile: Lenke til kommentar
Hans Erling Skrevet 24. april 2002 Del Skrevet 24. april 2002 Har selv levert inn en Samsung 40Gb 3 ganger hos PS data. Har fått ny hver gang uten et spørsmål. Når jeg fikk den 4 nye disken ville jeg bytte denne med mellomlegg til en "tryggere" disk. (dette var os disken :sad: ) Det jeg IKKE syntes var så bra er at jeg kun fikk igjen 700 og noen kroner for den samme disken de solgte for 890.- Så brukte jeg dette beløpet pluss et mellomlegg til en WD 120Gb. Fant først ut når jeg kom hjem at jeg hadde betalt 3100kr for disken. Mellomlegget var på 2500.- tenkte ikke på krediteringen da jeg... Ringte straks opp og forklarte. Neste gang jeg var der fikk jeg igjen ca 600.- Er ikke ofte jeg går ut fra en pc sjappe med mer penger enn jeg hadde med inn :smile: [ Denne Melding var redigert av: Hans Erling på 2002-04-25 01:28 ] Lenke til kommentar
roaldhansen Skrevet 25. april 2002 Del Skrevet 25. april 2002 seriøst folkens! bruk postens norgespakker. sammen med bobleplast (fåes også kjøpt på ditt lokale postkontor). i tillegg så skal jo hd'er pakkes i anti-statiske poser, som man kan få utlevert hos en dataforretning. (en norgespakke for å få sendt avgårde en harddisk koster 80,-. 97,- med bobleplast) kan ikke skjønne hva dere syter for? Lenke til kommentar
Dan Hansen Skrevet 26. april 2002 Del Skrevet 26. april 2002 Kunne jo også sendt det som vanlig brev, da koster det 50-60 kroner Lenke til kommentar
Newbeee Skrevet 26. april 2002 Del Skrevet 26. april 2002 Begyn å grine da hvis det er så ***** viktig, småunger. Lenke til kommentar
shahin Skrevet 26. april 2002 Del Skrevet 26. april 2002 Quote: On 2002-04-26 02:54, Newbeee skrev:Begyn å grine da hvis det er så ***** viktig, småunger. Det er uten slike usaklige kommentarer dette forumet kunne blitt bedre (eller rettere sagt: slik som det var før, for f.eks. 1 år siden). Hvis du ikke liker trådens tema, kan du jo holde deg borte fra den. For andre mennesker kan 4x100kr porto på en disk til 1000kr bety en del... Selv når man har hardware til over 50000kr, så er ikke 400kr "ingenting". Lenke til kommentar
Newbeee Skrevet 26. april 2002 Del Skrevet 26. april 2002 Er helt enig med deg der, på Delphi feks. var det saklig......og med mine komentarer, som du bare kan sjekke i mine innlegg (foruten dette da, og et par til....) Har vel begynt å se meg lei av folk som bare kritiserer og kommer med dritt.....så nå er der f a e n meg min tur.........blir vel bannet av Sir Hartge snart tenker jeg...også sir da....??????????Adelig han eller? Lenke til kommentar
hjalle Skrevet 26. april 2002 Forfatter Del Skrevet 26. april 2002 Så fremt det er snakk om angrefrist eller reklamasjon SKAL du ha frakten refundert. Jeg nektet å betale siste faktura fra Ps data før de hadde ordnet opp da fikk jeg brev med trussel om inkasso, jeg ringte dem og la frem hele saken på nytt og viste til forbrukerrådet, de skulle se på saken igjen og i dag fikk jeg brev der de ber om unnskyldnig og refunderte all frakt samtidig som de håpet at jeg fortsatt ville vere kunde hos dem. BRA PSDATA. Lenke til kommentar
shebban Skrevet 26. april 2002 Del Skrevet 26. april 2002 Jeg hadde en ibm disk(60gb) som jeg kjøpte hos psdata. Den fjære gangen jeg måtte levere den inn fikk jeg byttet den i en wd 80gb. Uten å betale noe ekstra! Lenke til kommentar
TomasK Skrevet 27. april 2002 Del Skrevet 27. april 2002 Når det gjelder angrefrist, så er det vel du selv som skal betale frakt, og ikke nettbutikken? De kan da ikke noe for at du plutselig ikke skulle ha det du bestilte? Rep og garantisaker er vel en annen sak. Lenke til kommentar
Anders Leipsland Skrevet 27. april 2002 Del Skrevet 27. april 2002 Dersom du benytter angrerettloven så skal du betale frakten tilbake til butikken, men butikken skal refundere fraktkostnadene til deg og varens beløp. Lenke til kommentar
hjalle Skrevet 27. april 2002 Forfatter Del Skrevet 27. april 2002 yes Anders det er den frakten jeg har pratet om hele tiden, nemelig frakten til meg Lenke til kommentar
TomasK Skrevet 29. april 2002 Del Skrevet 29. april 2002 Kan ikke fatte at det stemmer... Skal butikken ta på sin kappe at DU som kunde ikke ønsket produktet alikevel? Det må da være deg selv som må stå for returen? Står ikke dette skrevet i kjøpsloven da? Lenke til kommentar
bruno Skrevet 30. april 2002 Del Skrevet 30. april 2002 Quote: On 2002-04-30 00:34, TomasK skrev:Kan ikke fatte at det stemmer... Skal butikken ta på sin kappe at DU som kunde ikke ønsket produktet alikevel? Det må da være deg selv som må stå for returen? Står ikke dette skrevet i kjøpsloven da? Det står faktisk at kjøper kan angre uten at det medfører tap, og da må jo butikken etter mine beregninger tape. Dette er en sånn detalj som gjør at _en del_ billigbutikker ikke har råd til å være velvillige ved bytte. Lenke til kommentar
TomasK Skrevet 30. april 2002 Del Skrevet 30. april 2002 Tror du må finne det i kjøpsloven først... Under angrefrist. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå