Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

katastrofale internett problemer


Anbefalte innlegg

Jeg har så langt vært en veldig fornøyd kunde hos bluecom. Har ei 720/128 linje derifra.

 

For ca ei uke siden begynte jeg å få problemer. Internetten datt ut, kom inn igjen, datt ut kom inn igjen. Når internetten datt ut viste det seg at det sluttet å lyse i lampa "dsl" på modemet. Jeg kontaktet bluecom og fyren i den andre enden guidet meg gjennom feilsøkingen. Ingenting ga resultater og han foreslo at han skullle sende ett nytt modem. 2 dager etter denne samtalen fungerte plutselig internett perfekt igjen.

 

Modemet kom noen dager etter at det begynte å fungere igjen. :cool:

 

Siden jeg nå ikke hadde noe behov for modemet bestemmte jeg meg for å la tingene være som de var.

 

Det fungerte fint helt intill i går i forigårs. Da mistet jeg brått tilgangen til nett. Så dagen etterpå (i går) var fortsatt ikke linja oppe. Det var den heller ikke da jeg stod opp i morrest. Jeg forsøkte derfor å erstatte det gamle modemet med det nye bluecom hadde sendt meg.

 

Ingen forandring. Jeg var fortsatt uten nett. Jeg forsøkte å skifte ut strømtilførsel til modemet, bytte ut splitteren med en ny, samt å skru av brannmuren. Ingen ting hjalp :no:

 

Jeg prøvde så å koble tilbake til det gamle modemet. Da hadde jeg internett i noen sekunder før den forsvandt igjen. Så kom den tilbake etter ei lita stund.

 

Nå bruker jeg det gamle modemet og har internett nå og da. Akkuratt slik det var da jeg fikk problemer for ei uke siden. Bluecom sier det ikke er noe galt med linja og jeg sitter her med 2 modemer:

 

Det gamle funker nå og da.

Mens det nye ikke funker i det hele tatt :cry:

 

Hvordan i alle dager kan dette ha seg? Synes hele greia er svært merkelig :hmm:

 

For å ta en kort oppsummering

 

1. Internett blir ustabilt og det slutter å lyse på "dsl" lampa jevnlig.

2. noen dager etterpå blir alt normalt

3. Det blir slik som punkt 1 igjen

4. jeg tester med nytt modem da blir det ikke nett i det hele tatt.

5. skifter tilbake til det gamle og da er det slik som punkt 1 igjen.

 

Så hvordan kan dette ha seg? Noen som har forslag? Det som hadde vært naturlig nå hadde vært hvis jeg i morra fikk god linje igjen slik som på punkt 2.

 

Tips?

 

Takker for hjelp. Hilsen en fortvilt OterOter

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
For ca ei uke siden begynte jeg å få problemer. Internetten datt ut, kom inn igjen, datt ut kom inn igjen. Når internetten datt ut viste det seg at det sluttet å lyse i lampa "dsl" på modemet.

Hvis du mister sync og kablingen internt i huset er OK så er det linjeproblemer, modemet er det jo ikke.

Ring support og si til dem at du skal feilmelde linja, kommer og går den så ber du om at den settes under overvåkning, hvis de på førstelinje ikke skjønner eller vil ber du om at andrelinjesupport skal kontakte deg eller at du blir satt over, og for all del opptre høflig og skikkelig.

Lenke til kommentar

1. koble rusk og rask av telefoni, fax, alarm, - kort og godt alt som står i tlf kontaktene i hust (til og med adsl og det som hører med).

 

Det skal være helt ribbet.

 

2. Så tar du adsl modemet. Den skal du koble direkte i veggen (ikke bruk splitter). Kun ledning mellom modem og tlf.kontakt i vegg.

 

Se nå åssen den oppfører seg.

 

3. Bytt kabel mellom modem og vegg. Dette kan vær en normal tlf kabel. Pass på at lengde på kabel er kort. Prøv å koble til andre kontakter i huset hvis du har det.

 

4. Sjekk at pc står i jordet stikk kontakt.

 

 

Poenget mitt: problemet ditt er et sant h*** å feilsøke, så sjekk mest mulig hos deg. Det gjør det lettere å mase og argumentere om feil hos bluecom. For de sjekker bare sine ting og vil konkludere med feil hos deg, hvis du ikke sjekker nøye hos deg og når deres verktøy viser at "ingenting er galt".

Lenke til kommentar
  • 6 måneder senere...
For å ta en kort oppsummering

 

1. Internett blir ustabilt og det slutter å lyse på "dsl" lampa jevnlig.

2. noen dager etterpå blir alt normalt

3. Det blir slik som punkt 1 igjen

4. jeg tester med nytt modem da blir det ikke nett i det hele tatt.

5. skifter tilbake til det gamle og da er det slik som punkt 1 igjen.

Opplever det samme!!

 

Hvordan går man fram hvis man skal feilmelde linja?

Koster dette noe?

Lenke til kommentar
Hvordan går man fram hvis man skal feilmelde linja?

Koster dette noe?

Ringer support, det koster ingenting med mindre årsaken til problemene ligger inne i ditt hus, f.eks at du ikke har koblet ADSL-en korrekt eller noe annet tull som er skapt av brukeren. Dog så skal det nok noe til før men får regning men de fleste ISP-er kan finne på dette i og med noen må betale montøren.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...