AntifA Skrevet 5. november 2001 Del Skrevet 5. november 2001 Ok, skal sette gamle pc'en og den nye pc'en min i nettverk. Har lite peil på sånt, så det ble endel vanskeligere enn sagt. Hva skal jeg sette ip-adresse, nettverksmaske og standard gateway på til de forskjellige pc'ene?? Den ene bruker win 98 den andre win2000 pro, hvis det har noen betydning.. Lenke til kommentar
Raven Skrevet 5. november 2001 Del Skrevet 5. november 2001 Er ikke helt sikker på hvordan man stiller inn diverse nettverksinstillinger i W2K (har aldri brukt W2K), men en ip på den gamle på 192.168.0.1 og 192.168.0.2 på den nye PC-en. Subnet mask 255.255.255.0 på begge. Det bruker jeg i mitt lille nettverk. Om du ikke vet hvilke protokoller du skal bruke, så bruker du i tillegg til ip, "IPX" og "deling av filer og skrivere i microsoft nettverk". I den lille boksen under vinduet hvor alle protokollene er listet, velger du windows pålogging. Lenke til kommentar
AntifA Skrevet 5. november 2001 Forfatter Del Skrevet 5. november 2001 Thx! Fikset det.. Lenke til kommentar
the_ruthless Skrevet 5. november 2001 Del Skrevet 5. november 2001 Nettverk er så koselige... *Liker nettverk av de fleste typer, så lenge det går ann å spille glad-vold-spill via dem.* Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå