thord Skrevet 22. juli 2004 Del Skrevet 22. juli 2004 K700i har jo MP kamra.. den tar jo bilder opp i 1290x920.. det er MP kamra dah?! Lenke til kommentar
genser Skrevet 22. juli 2004 Del Skrevet 22. juli 2004 K700i har jo MP kamra.. den tar jo bilder opp i 1290x920.. det er MP kamra dah?! Nei, den tar bilder i 640x480. Den har derimot software som interpolerer (avansert forstørring) bildet til 1,23 mp oppløsning. Lenke til kommentar
thord Skrevet 23. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 23. juli 2004 K700i har jo MP kamra.. den tar jo bilder opp i 1290x920.. det er MP kamra dah?! Nei, den tar bilder i 640x480. Den har derimot software som interpolerer (avansert forstørring) bildet til 1,23 mp oppløsning. eller ikke! den kan ta i den oppløsningen oxo, men den kan ta oppløsning helt opp i 1290x920! bare prøv. sånn har det vært siden heg fikk min mob. Lenke til kommentar
Solsviken Skrevet 23. juli 2004 Del Skrevet 23. juli 2004 K700i har jo MP kamra.. den tar jo bilder opp i 1290x920.. det er MP kamra dah?! Nei, den tar bilder i 640x480. Den har derimot software som interpolerer (avansert forstørring) bildet til 1,23 mp oppløsning. eller ikke! den kan ta i den oppløsningen oxo, men den kan ta oppløsning helt opp i 1290x920! bare prøv. sånn har det vært siden heg fikk min mob. tror du er en av de heldige som fikk SE K700xp versjonen! Den har en rekke forbedret funksjoner samt MP kamera. 1 av 10000 pakker skulle innholde K700xp . Lucky bastard Lenke til kommentar
mack_ Skrevet 23. juli 2004 Del Skrevet 23. juli 2004 tror du er en av de heldige som fikk SE K700xp versjonen! Den har en rekke forbedret funksjoner samt MP kamera. 1 av 10000 pakker skulle innholde K700xp . Lucky bastard Unnskyld meg, men var dette tull..? Det er riktig som arehei sier at det er software som gir støtten til 1,23 mp kamera på k700. Interpolering finnes på mange digitale kameraer; pikslene "husker" pikslene ved siden av, og skaper et ganske bra bilde av hvordan det hadde sett ut med den dobbelte oppløsningen. For eksempel på mitt FP m603 er linsen på ca 3MP, mens det er 6MP interpolert. Lenke til kommentar
Singh tha king Skrevet 23. juli 2004 Del Skrevet 23. juli 2004 på min k700i! på samtaler så hører jeg så vidt han som snakker med meg...hva skal jeg gjøre for og får høyere lyd..sånn at jeg kan hører han mye bedre? (jeg hører han så vidt) Lenke til kommentar
mack_ Skrevet 23. juli 2004 Del Skrevet 23. juli 2004 på min k700i!på samtaler så hører jeg så vidt han som snakker med meg...hva skal jeg gjøre for og får høyere lyd..sånn at jeg kan hører han mye bedre? (jeg hører han så vidt) Var ikke det borti skauen O.T.? Lenke til kommentar
thord Skrevet 23. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 23. juli 2004 på min k700i!på samtaler så hører jeg så vidt han som snakker med meg...hva skal jeg gjøre for og får høyere lyd..sånn at jeg kan hører han mye bedre? (jeg hører han så vidt) har du max oppløsning på 640x420 på K700i???? i såfall hvis jeg er så heldig så WOHOOOOOOOOOOO! Lenke til kommentar
mag86 Skrevet 23. juli 2004 Del Skrevet 23. juli 2004 Alle k700 kan interpolere bildet opp til 1280*960, men dette vil føre til dårligere kvalitet på bildet. Det g0lden skrev var bare for gøy, og jeg syntes personlig det var veldig vittig. Lenke til kommentar
thord Skrevet 23. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 23. juli 2004 Alle k700 kan interpolere bildet opp til 1280*960, men dette vil føre til dårligere kvalitet på bildet. Det g0lden skrev var bare for gøy, og jeg syntes personlig det var veldig vittig. uhm.. jaja... men det er jo uanz et megapixels oppløsning! så det så ! Lenke til kommentar
Singh tha king Skrevet 23. juli 2004 Del Skrevet 23. juli 2004 jeg vet det var litt ut i skauen , men vil ikke lage en ny emne bare for det! så jeg lurte på om noen kan hjelpe meg med det! "på samtaler så hører jeg så vidt han som snakker med meg...hva skal jeg gjøre for og få høyere lyd..sånn at jeg kan hører han mye bedre? (jeg hører han så vidt)" vær så snill og hjelp meg... Lenke til kommentar
mack_ Skrevet 23. juli 2004 Del Skrevet 23. juli 2004 Alle k700 kan interpolere bildet opp til 1280*960, men dette vil føre til dårligere kvalitet på bildet. Det g0lden skrev var bare for gøy, og jeg syntes personlig det var veldig vittig. uhm.. jaja... men det er jo uanz et megapixels oppløsning! så det så ! Det er det samme å bruke et interpoleringsprogram på PC og forstørre f.eks t610's bilder til VGA-størrelse. k700 har ikke hardware-støttet megapikselkamera, dermed basta. Lenke til kommentar
mikaragua Skrevet 23. juli 2004 Del Skrevet 23. juli 2004 "på samtaler så hører jeg så vidt han som snakker med meg...hva skal jeg gjøre for og få høyere lyd..sånn at jeg kan hører han mye bedre? (jeg hører han så vidt)" Skru opp lyden på knappen på sida..? Lenke til kommentar
genser Skrevet 23. juli 2004 Del Skrevet 23. juli 2004 Alle k700 kan interpolere bildet opp til 1280*960, men dette vil føre til dårligere kvalitet på bildet. Det g0lden skrev var bare for gøy, og jeg syntes personlig det var veldig vittig. uhm.. jaja... men det er jo uanz et megapixels oppløsning! så det så ! Beklager. Les min første post i tråden igjen, og denne gangen tro på den. Kameraet kan ikke ta bilder i mer enn 640x480. Disse forstørres automatisk til 1280x960 (eller no). Den kunne sikkert hatt muligheten til å forstørre bildet til blabla x blabla, men det hadde bare gått utover bildekvaliteten. Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 23. juli 2004 Del Skrevet 23. juli 2004 (endret) på min k700i!på samtaler så hører jeg så vidt han som snakker med meg...hva skal jeg gjøre for og får høyere lyd..sånn at jeg kan hører han mye bedre? (jeg hører han så vidt) Start en ny tråd fremfor å kapre andres tråder. Det er utrolig dårlig netikette. Skjer det igjen, får du advarselsøkning. Alle andre ; ikke svar på hans spørsmål i denne tråden. Fortsett diskusjonen hva angår trådstarters opprinnelige spørsmål. Når det er sagt vil jeg gjerne gå litt on-topic. Jeg jobber i fotobutikk og vet litt om oppløsning og interpolering. Kameraet tar altså bilder i en halv MP, og forstørrer det til en MP. Akkurat det samme kan du gjøre med ett bilde i program som f.eks Photoshop, altså å forstørre bildet. Det blir sjelden særlig bra, og ett 1MP interpolert bilde kan ikke sammenlignes med ett ekte 1MP bilde. Finepix modellen som en snakker om her, bruker en annen type interpolering, men det blir allikevel ikke mer enn 3MP med reell informasjon i bildet. Fuji driver regelrett lureri her, akkurat som mobilprodusentene lurer kjøperne til å tro at de får ett 1MP kamera, når man får halvparten. Selve interpoleringen kan man altså lett gjøre på en datamaskin i etterkant selv. Du oppnår altså ikke høyere oppløsning, bare en bildefil som tar dobbelt så stor plass, på tross av at den ikke inneholder mer informasjon. Endret 23. juli 2004 av Afseth Lenke til kommentar
genser Skrevet 23. juli 2004 Del Skrevet 23. juli 2004 Når det er sagt vil jeg gjerne gå litt on-topic. Jeg jobber i fotobutikk og vet litt om oppløsning og interpolering. Kameraet tar altså bilder i en halv MP, og forstørrer det til en MP. Akkurat det samme kan du gjøre med ett bilde i program som f.eks Photoshop, altså å forstørre bildet. Det blir sjelden særlig bra, og ett 1MP interpolert bilde kan ikke sammenlignes med ett ekte 1MP bilde. Du har absolutt rett i det du skriver ja, fint at du utdyper og forklarer Tenkte jeg bare skulle få "tallene" riktig. Den tar bilder i 0,3 mp (ikke en halv, som du skriver) og interpolerer dem til 1,23 mp. Lenke til kommentar
Mobilguiden666 Skrevet 24. juli 2004 Del Skrevet 24. juli 2004 Thord: Hvis du tar ett bile i oppløsningen 128X128 , tar det over i fotoshop og forstørrer det sinnsykt. F. eks 1280x960. Er bildet da tatt med megapixelkamera? HALLO!? Begynner å lure på om lyset er på men ingen hjemme hos deg Hvis K700i har Megapixelkamera som du sier, så er det, sammenlignet med Nec, S700, S65 og 7610 det dårligste megapixelkamera jeg noensinne har sett!!! come on, dette er jo ren logikk.....eller? Lenke til kommentar
duda Skrevet 24. juli 2004 Del Skrevet 24. juli 2004 er det mulig? er jo rimelig tydelig at du thord ikke har peiling på hva du prater om. det sitter folk med peiling, og svarer riktig her gang på gang, og du forstår tydeligvis ikke noe ennå. k700 har ikke et megapixelkamera. som andre har sagt, så tar den interpolerte bilder i 1280x960 oppløsning. Lenke til kommentar
[email protected] Skrevet 24. juli 2004 Del Skrevet 24. juli 2004 på min k700i!på samtaler så hører jeg så vidt han som snakker med meg...hva skal jeg gjøre for og får høyere lyd..sånn at jeg kan hører han mye bedre? (jeg hører han så vidt) Start en ny tråd fremfor å kapre andres tråder. Det er utrolig dårlig netikette. Skjer det igjen, får du advarselsøkning. Alle andre ; ikke svar på hans spørsmål i denne tråden. Fortsett diskusjonen hva angår trådstarters opprinnelige spørsmål. Når det er sagt vil jeg gjerne gå litt on-topic. Jeg jobber i fotobutikk og vet litt om oppløsning og interpolering. Kameraet tar altså bilder i en halv MP, og forstørrer det til en MP. Akkurat det samme kan du gjøre med ett bilde i program som f.eks Photoshop, altså å forstørre bildet. Det blir sjelden særlig bra, og ett 1MP interpolert bilde kan ikke sammenlignes med ett ekte 1MP bilde. Finepix modellen som en snakker om her, bruker en annen type interpolering, men det blir allikevel ikke mer enn 3MP med reell informasjon i bildet. Fuji driver regelrett lureri her, akkurat som mobilprodusentene lurer kjøperne til å tro at de får ett 1MP kamera, når man får halvparten. Selve interpoleringen kan man altså lett gjøre på en datamaskin i etterkant selv. Du oppnår altså ikke høyere oppløsning, bare en bildefil som tar dobbelt så stor plass, på tross av at den ikke inneholder mer informasjon. Du forklarer litt om dette med ekte MP, men er det ekte MP du snakker om.? Bruker ikke pridusentene en litt "gal" gangetabell slik at et ekte MP kamera egentlig bare en 1/3 av den oppgitte.? Jeg har fått med meg at et 3.3 MP kamera du får kjøpt i butikken "egentlig" kun er på 1 MP. Stemmer dette.? Har k700 kun 0.1 ekte MP.? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg