Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Hvilket ISDN modem?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

OT: ISDN er digitalt. For å kople sammen datamaskiner over ISDN-linjer, kreves eit ISDN-adapter. Modem er analogt (modulasjon, demodulasjon) og ordet blir upresist i samband med ISDN.

Alle nye ISDN-adapter for USB "holder mål". Velg det billigaste!

Passive USB-adapter krev "meir" prosessor-kraft, men dagens datamaskiner har så rask CPU at dette ikkje er merkbart. "Dyre" ISDN-adapter med eigen CPU-kraft er bortkasta for heimedatamaskiner.

Lenke til kommentar
Jeg trenger ett nytt modem, siden mitt USB modem stopper maskinen hele tiden (møkka Dynalink)

Dynalink funker like bra som noe annet, sikker lynskadet tenker jeg.

De to du nevnte er vel like gode, Eicon er vel et hakk lengre opp på stigen og win har innebyggde drivere til de.

Lenke til kommentar

Vel jeg mener at Dynalink (USB versjon) er dritt fordi hver eneste gang jeg tar det i bruk, har prøvd flere drivere, så tar det fra 1-5 minutter så låser den maskinen og jeg må starte på nytt.

Så jeg vurderer å bruke slegga på den. Stakk på lefdal å kjøpte ett Jensen modem, PCI versjon, og jeg har etter det vært på ca 10-12 timer på nettet uten ett eneste micro problem. Gjør opp din egen mening. Jensen var også noen hundrelapper billigere, kostet meg 295,-, mens USB kostet ca 700,-

En annen ting som er dritt med Dynalink er at den trenger Service Pack 1 til XP, noe som ikke var nevnt. Og var faen ikke lett når jeg ikke hadde SP1 og måtte på nettet å få tak i den. Da er det det samme problemet som når du ikke kommer på nettet og du får beskjed om å gå til en vis adresse på nettet for å få den hjelpen du trenger.

Lenke til kommentar
Vel jeg mener at Dynalink (USB versjon) er dritt fordi hver eneste gang jeg tar det i bruk, har prøvd flere drivere, så tar det fra 1-5 minutter så låser den maskinen og jeg må starte på nytt.

Vel, og hevde at et merke er dritt utfra en erfaring er litt sært og noe som mange gjør.

Har satt opp masse rart og skulle man bruke slik logikk så er alle merker bare søppel :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...