Gå til innhold

hejlp til å finne "jente" pc


Idah0

Anbefalte innlegg

en jente på jobben vil kjøpe sin første bærbare pc. ho kan ikkje noe om pc og skal bare ha en BRA pc til å bruke i skole-sammenheng og slikt.

Kriterier;

den skal være relativt liten og lett

helst være annet enn grå

ha windows os

se litt tøff/kul ut

pris? vel.. spillte visst ikkje så stor rolle, men anntaglig ikkje over 20k

 

vel, dette er ikkje mitt område, men kanskje noen kan hjelpe til?

 

tnx!!! :]

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis hun ikke kan så mye data så er jo windows absolutt ikke noe must. De fleste programmene hun trenger finnes jo til mac også. Nå er jo apple blitt mye bedre på pris, og når det gjelder design så er de jo jentevenlige deluxe. Bruker ikke mac selv, siden jeg spiller mye spill, men har flere venninner som har ibook og er storfornøyde. De bruker den på skolen, og hadde ikke så mye erfaring med pc fra før.

 

Anbefaler det jeg! Maskinen er jo nydelig! Les trådene om mac vs pc så ser du at forskjellen ikke er så stor lenger som den var!

 

www.eplehuset.no

 

Ellers er jo acer ferrari rød! Den nye modellen har vel fått bedre karakterer enn den gamle...

Endret av Vannjenta
Lenke til kommentar
Hvis hun ikke kan så mye data så er jo windows absolutt ikke noe must. De fleste programmene hun trenger finnes jo til mac også. Nå er jo apple blitt mye bedre på pris, og når det gjelder design så er de jo jentevenlige deluxe. Bruker ikke mac selv, siden jeg spiller mye spill, men har flere venninner som har ibook og er storfornøyde. De bruker den på skolen, og hadde ikke så mye erfaring med pc fra før.

 

Anbefaler det jeg! Maskinen er jo nydelig! Les trådene om mac vs pc så ser du at forskjellen ikke er så stor lenger som den var!

 

www.eplehuset.no

 

Ellers er jo acer ferrari rød! Den nye modellen har vel fått bedre karakterer enn den gamle...

Helt gærn anbefaling!!

 

Hun bruker mest sannsynlig Win på jobb, og kommer antagelig å bruke Win på skola.

Da skal man IKKE forvirre en dataukyndig med noe nytt OS!

Lenke til kommentar
Helt gærn anbefaling!!

 

Hun bruker mest sannsynlig Win på jobb, og kommer antagelig å bruke Win på skola.

Da skal man IKKE forvirre en dataukyndig med noe nytt OS!

Og du har tydeligvis ikke peiling på hvor utrolig bra OS X er og hvor lett det er for nybegynnere å sette seg inn i det. Min stemme går til en 12 tommers iBook.

Lenke til kommentar

Jeg har forståelse for at folk er begeistret for mac, men om man prøver å tenke litt rasjonelt, vil det beste for en nybegynner være et produkt man allerede har kjennskap til. Nå aner jeg ikke hva PCen skal brukes til i skolesammenheng, men ettersom de fleste skoler bruker PC og windows, mener jeg dette vil være det beste valget. At mac er brukervennlig er ikke et godt argument. Det hjelper ikke at det er lett å lære seg mac når det i både skole og jobbsammenhenger er mest relevant med windows.

Lenke til kommentar
Helt gærn anbefaling!!

 

Hun bruker mest sannsynlig Win på jobb, og kommer antagelig å bruke Win på skola.

Da skal man IKKE forvirre en dataukyndig med noe nytt OS!

Og du har tydeligvis ikke peiling på hvor utrolig bra OS X er og hvor lett det er for nybegynnere å sette seg inn i det. Min stemme går til en 12 tommers iBook.

Og du har tydeligvis ikke peiling på hvordan det er å være komplett nybegynner og så bli tvunget til å bytte system. Noen syns det er vanskelig å finne dokumenter som er lagret et annet sted enn i Mine Dokumenter.

 

En slik person, bør absolutt holde seg til det OSet / OS-Familien som vedkommende er vant til. Du kan med hånden på hjertet ikke si at OS-X er det samme som Windows (det kan godt være like enkelt/vanskelig så lenge man starter på scratch, men har vært borti Windows-platformen, så bør man holde seg der). I tillegg er det ikke all hardware og supporter som støtter Mac ... og da har en PC-amatør virkelig problemer hvis driten treffer vifta.

 

Tenk deg vedkommende kjøper en skriver på Elkjøp eller Expert og ikke får den til å funke... De i butikken kan ihvertfall ikke hjelpe ho...

Lenke til kommentar

Uansett om du er nybegynner på Mac så kan jeg nesten garantere at en Windowsmaskin uansett vil my på mere problemer enn hva en Mac vil gjøre.

 

Har veninner selv som har kjøpt seg Mac uten å ha prøvd det før og jeg har aldri fått noen spørsmål om hvordan noe funker. Alt er enkelt og logisk og det funker.

 

Du bruker mest sannsynlig lengere tid på å oppdatere Windows med alle kritiske oppdateringer enn du gjør på å sette deg inn i OSX!

 

Jeg ville kjøpt en iBook med ekstra RAM.

Lenke til kommentar

Jeg har hørt at man betaler mer enn nødvendig for disse acer ferrari maskinene.

 

Tror jeg ville gått for en Asus siden jeg har hørt og sett at disse har bra kvalitet.

Jeg ville også gått for en litt billigere modell.

Har lite å si om feks 4-5år når han kansje vil kjøpe seg ny pc igjen om det sitter en 2.5 eller en 3.2 ghz i den. Passe liten ytelsesforskjell da vil jeg tenke meg.

Kan få gode bærbare til 10000kr har jeg hørt.

Uten at jeg har så veldig peiling på dette...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...