Idah0 Skrevet 22. juli 2004 Del Skrevet 22. juli 2004 en jente på jobben vil kjøpe sin første bærbare pc. ho kan ikkje noe om pc og skal bare ha en BRA pc til å bruke i skole-sammenheng og slikt. Kriterier; den skal være relativt liten og lett helst være annet enn grå ha windows os se litt tøff/kul ut pris? vel.. spillte visst ikkje så stor rolle, men anntaglig ikkje over 20k vel, dette er ikkje mitt område, men kanskje noen kan hjelpe til? tnx!!! :] Lenke til kommentar
hce Skrevet 22. juli 2004 Del Skrevet 22. juli 2004 Les litt hva folk skriver om maskinene sine i forumet, kanskje en ASUS er aktuelt for henne: http://forum.hardware.no/index.php?showtopic=261584 Av maskiner vil jeg anbefale ASUS, IBM og kanskje Toshiba. Lenke til kommentar
Vannjenta Skrevet 22. juli 2004 Del Skrevet 22. juli 2004 (endret) Hvis hun ikke kan så mye data så er jo windows absolutt ikke noe must. De fleste programmene hun trenger finnes jo til mac også. Nå er jo apple blitt mye bedre på pris, og når det gjelder design så er de jo jentevenlige deluxe. Bruker ikke mac selv, siden jeg spiller mye spill, men har flere venninner som har ibook og er storfornøyde. De bruker den på skolen, og hadde ikke så mye erfaring med pc fra før. Anbefaler det jeg! Maskinen er jo nydelig! Les trådene om mac vs pc så ser du at forskjellen ikke er så stor lenger som den var! www.eplehuset.no Ellers er jo acer ferrari rød! Den nye modellen har vel fått bedre karakterer enn den gamle... Endret 22. juli 2004 av Vannjenta Lenke til kommentar
JV0 Skrevet 22. juli 2004 Del Skrevet 22. juli 2004 Hvis hun ikke kan så mye data så er jo windows absolutt ikke noe must. De fleste programmene hun trenger finnes jo til mac også. Nå er jo apple blitt mye bedre på pris, og når det gjelder design så er de jo jentevenlige deluxe. Bruker ikke mac selv, siden jeg spiller mye spill, men har flere venninner som har ibook og er storfornøyde. De bruker den på skolen, og hadde ikke så mye erfaring med pc fra før. Anbefaler det jeg! Maskinen er jo nydelig! Les trådene om mac vs pc så ser du at forskjellen ikke er så stor lenger som den var! www.eplehuset.no Ellers er jo acer ferrari rød! Den nye modellen har vel fått bedre karakterer enn den gamle... Helt gærn anbefaling!! Hun bruker mest sannsynlig Win på jobb, og kommer antagelig å bruke Win på skola. Da skal man IKKE forvirre en dataukyndig med noe nytt OS! Lenke til kommentar
Fallingwater Skrevet 22. juli 2004 Del Skrevet 22. juli 2004 Helt gærn anbefaling!! Hun bruker mest sannsynlig Win på jobb, og kommer antagelig å bruke Win på skola. Da skal man IKKE forvirre en dataukyndig med noe nytt OS! Og du har tydeligvis ikke peiling på hvor utrolig bra OS X er og hvor lett det er for nybegynnere å sette seg inn i det. Min stemme går til en 12 tommers iBook. Lenke til kommentar
erikindre Skrevet 22. juli 2004 Del Skrevet 22. juli 2004 Jeg har forståelse for at folk er begeistret for mac, men om man prøver å tenke litt rasjonelt, vil det beste for en nybegynner være et produkt man allerede har kjennskap til. Nå aner jeg ikke hva PCen skal brukes til i skolesammenheng, men ettersom de fleste skoler bruker PC og windows, mener jeg dette vil være det beste valget. At mac er brukervennlig er ikke et godt argument. Det hjelper ikke at det er lett å lære seg mac når det i både skole og jobbsammenhenger er mest relevant med windows. Lenke til kommentar
ØysteinI Skrevet 22. juli 2004 Del Skrevet 22. juli 2004 Helt gærn anbefaling!! Hun bruker mest sannsynlig Win på jobb, og kommer antagelig å bruke Win på skola. Da skal man IKKE forvirre en dataukyndig med noe nytt OS! Og du har tydeligvis ikke peiling på hvor utrolig bra OS X er og hvor lett det er for nybegynnere å sette seg inn i det. Min stemme går til en 12 tommers iBook. Og du har tydeligvis ikke peiling på hvordan det er å være komplett nybegynner og så bli tvunget til å bytte system. Noen syns det er vanskelig å finne dokumenter som er lagret et annet sted enn i Mine Dokumenter. En slik person, bør absolutt holde seg til det OSet / OS-Familien som vedkommende er vant til. Du kan med hånden på hjertet ikke si at OS-X er det samme som Windows (det kan godt være like enkelt/vanskelig så lenge man starter på scratch, men har vært borti Windows-platformen, så bør man holde seg der). I tillegg er det ikke all hardware og supporter som støtter Mac ... og da har en PC-amatør virkelig problemer hvis driten treffer vifta. Tenk deg vedkommende kjøper en skriver på Elkjøp eller Expert og ikke får den til å funke... De i butikken kan ihvertfall ikke hjelpe ho... Lenke til kommentar
MCDr Skrevet 22. juli 2004 Del Skrevet 22. juli 2004 Uansett om du er nybegynner på Mac så kan jeg nesten garantere at en Windowsmaskin uansett vil my på mere problemer enn hva en Mac vil gjøre. Har veninner selv som har kjøpt seg Mac uten å ha prøvd det før og jeg har aldri fått noen spørsmål om hvordan noe funker. Alt er enkelt og logisk og det funker. Du bruker mest sannsynlig lengere tid på å oppdatere Windows med alle kritiske oppdateringer enn du gjør på å sette deg inn i OSX! Jeg ville kjøpt en iBook med ekstra RAM. Lenke til kommentar
PulZ Skrevet 22. juli 2004 Del Skrevet 22. juli 2004 Anbefal en acer bærbare fra ferari serien, disse laptopene er rød og litt fancy. Finnes i alle kraft sjangre, og koster vel fra 13k til langt over 20k, avhenger av modell. Lenke til kommentar
ahrue Skrevet 22. juli 2004 Del Skrevet 22. juli 2004 Selvfølgelig burde hun ha Windows på PC-en sin. Jeg kjenner ikke til en eneste person som har, eller har hatt, Mac. Når man ikke har datakompetanse, ville det være tullete å satse på et OS som få andre har kompetanse på. Lenke til kommentar
Devil-Teddy Skrevet 22. juli 2004 Del Skrevet 22. juli 2004 Hva med en Acer Ferrari? Den fyller garantert kravene hennes! Sjekk: http://produkt.hardware.no/vis_produkt.php?product_id=17413 Koster ikke skjorta heller Lenke til kommentar
OCSpro Skrevet 22. juli 2004 Del Skrevet 22. juli 2004 kanskje trådstarter kan gi litt mere informasjon om bruksområde før denne "windows vs mac"-tar helt av... Lenke til kommentar
Rubex Skrevet 22. juli 2004 Del Skrevet 22. juli 2004 Jeg ville også gått for Acer Ferrari 3000 Lenke til kommentar
Devil-Teddy Skrevet 22. juli 2004 Del Skrevet 22. juli 2004 NETTOPP! Whos the MAN lizzom?!?! Lenke til kommentar
babbakaørn Skrevet 22. juli 2004 Del Skrevet 22. juli 2004 Jeg har hørt at man betaler mer enn nødvendig for disse acer ferrari maskinene. Tror jeg ville gått for en Asus siden jeg har hørt og sett at disse har bra kvalitet. Jeg ville også gått for en litt billigere modell. Har lite å si om feks 4-5år når han kansje vil kjøpe seg ny pc igjen om det sitter en 2.5 eller en 3.2 ghz i den. Passe liten ytelsesforskjell da vil jeg tenke meg. Kan få gode bærbare til 10000kr har jeg hørt. Uten at jeg har så veldig peiling på dette... Lenke til kommentar
Fuel Skrevet 22. juli 2004 Del Skrevet 22. juli 2004 http://www.mpx.no/aspx/prdinfo.aspx?plid=35439 hvofor ikke gå for a64 ferrari Lenke til kommentar
snorreh Skrevet 27. juli 2004 Del Skrevet 27. juli 2004 http://www.mpx.no/aspx/prdinfo.aspx?plid=35439hvofor ikke gå for a64 ferrari Ja, jeg har den selv og den er kjempekul Se forøvrig egen tråd om denne fantastiske maskinen: http://forum.hardware.no/index.php?showtopic=242658&st=0 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå