Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

NextGenTel kundeservice stinker...


Anbefalte innlegg

Meget liten...ringte fra ureg. kontantkort, og presenterte meg ikke med navn. Kan jo selvfølgelig hende at jeg var den eneste som flyttet mitt abb...

Hvis du har ringt de før fra den telefonen, så har de deg nok registrert. Det er f.eks. like morsomt hver gang jeg ringer abonnementavdelingen i Aftenposten, hvis jeg bytter på å ringe fra fasttelefon og mobiltelefon. Da finner de meg ikke med en gang. Må da søke på navn e.l.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

kan oppsummere slik ... du får det du betaler for. Kom ikke her og si at hvis du bruker 20.000 i året hos en tele leverandør at du da fortjener VIP service... hallo i luken.

 

kan si det slik. 20% av kundene til telenor står for 80% av omsetningen. og det gjelder omtrent alle firma.

 

men men... bytt ivei

Lenke til kommentar

har ngt selv og deres kundeservice er ikke av de beste men det samme problemet hadde eg også hos upc og Telenor.

 

men tenk dere litt om de har jo tross alt oppgradert hastighetene på samtelige adsl abonemang den senere tid tror ikke de har gjor det på shdsl men alikevel .

 

 

skal selv flytte nå snart meldte flytting for over 3 uker siden og nå skal eg på jobb i 4 nye uker da har de hatt 7 uker på seg å flytte linja mi tror nesten at de klarer det............ håper eg :hmm:

Endret av fenris1979
Lenke til kommentar

Det største problemet jeg har er at NGT ikke kan levere annet enn Alpha 1024 linje, siden de ikke har bygd ut der jeg skal flytte (må da leie via Telenor eller noe sånt...).

 

Har 1700 linje nå, til 398 pr mnd.

Får 1024 linje, til 499 pr mnd...

 

Telenor gir altså 2mbit linje til 600 pr mnd, valget er vel ganske simpelt??

 

Et lite spørsmål, har Telenor fremdeles det opplegget sitt med at man må logge på internett med brukernavn og passord?

 

Hadde Telenor før, og da måtte jeg logge meg på med brukernavn og passord.

Hos NGT er man jo på nett 24/7...

Og den eneste grunnen til at jeg faktisk skiftet fra Telenor, var at de hadde den der j**** kvotebegrensingen pr mnd...nå er heldigvis den borte.

Lenke til kommentar
Det største problemet jeg har er at NGT ikke kan levere annet enn Alpha 1024 linje, siden de ikke har bygd ut der jeg skal flytte (må da leie via Telenor eller noe sånt...).

 

Har 1700 linje nå, til 398 pr mnd.

Får 1024 linje, til 499 pr mnd...

Surf 1024 (som het Alpha 1024 før..) er blitt satt ned til 398. Det er jo ikke så verst...

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Joda, dette er en gammel tråd... Og det er vel egentlig litt offtopic...

 

Men jeg er for en gangs skyld misforøyd med NGT, og det _veldig_!

 

 

Jeg og et par kamerater har hatt en leilighet i ett år nå. Vi bestilte BB fra NGT med en gang, så det er ca et år siden vi fikk det.

Nå i sommer flytta de to andre ut, dvs han hvis navn bredbåndet sto i. Vi tenkte at vi for ordens skyld kunne skifte navnet på abonnementet over på meg så han skulle slippe å få purringer o.l når jeg ikke har betalt :roll: ...

Det gikk jo fint det. Ingen problem. Helt til jeg fikk regning i posten. 500 kroner for å skifte navnet... Samme adresse som før! Samme router som før! Samme hastighet som før!

Vanvittig irriterende, men det gikk greit!

 

Men så kom det mer; første regning i mitt navn. Den var plutselig 150 kr dyrere per mnd! :thumbdown: Bare fordi vi skifta navn på abonnementet må jeg betale _mye_ mer!

Jeg prøvde å ringe NGT idag. Etter å ha stått i kø i 20 minutter kommer jeg endelig igjennom til faktura- avdelinga bare for å få vite at de, desverre(??), ikke kunne hjelpe meg. _Men_ kundeservice kunne ordne opp i denne pris- blunderen (Jadda). Så da ble det nye 20 minutt i kø. Neida de kunne selvfølgelig ikke hjelpe så jeg ble satt på vent igjen!

Etter 5 minutter fikk jeg svar. De så og skjønte problemet mitt, men det eneste de kunne gjøre var; _ingenting_!!! :mad: Det jeg kunne gjøre var å finne et sånnt studenttilbud og så ringe opp igjen. Da kunne de, hvis jeg hadde studentnummer (Det har jeg), gi meg den samme prisen. Men jeg må finne det forbanka tilbudet selv. De kunne ikke bare gi meg det, selv om jeg egentlig skal ha det! Og de må da ha en oversikt over hvilke tilbud de har ute vel? :hmm:

 

Det er så utrolig råttent.

 

Jeg blir nødt å ringe hver dag og mase helt til de fikser opp i sine egne feil.

 

Har aldri hatt problemer med NGT før, men nå er jeg drittlei!

Dette, sammen med en _elendig_ ping på 1700/512- linja, har fått meg til å vurdere det derre kabel- TV- greiene!

Lenke til kommentar

Jeg hører endel frustrasjon om kundeservicen til Nextgentel. Man skulle jo tro at de hadde lært etter den massive kritikken som kom fremfor en stund siden.

 

Jeg for min del har aldri opplevd verre kundeservice enn nextgentel. Det er sikkert andre som er fornøyd men jeg føler meg lurt, svindlet og elendig behandlet. Min eneste trøst er at i min posisjon gir jeg ofte råd om nytt utstyr og adsl f.eks. Jeg kunne ha anbefalt Nextgentel og dermed skaffet dem endel kunder, men har istedet rutet dem til andre mer kundevennlige firma. Jeg er sikker på at jeg ikke er den eneste. Hadde Nextgentel tatt vare på meg og andre kunne de sikkert hatt en mye større kundemasse.

 

Slik det er nå er det bare å håpe at de enten tar seg sammen eller går konkurs. Vi er dessverre ikke tjent med slike aktører i markedet.

Lenke til kommentar

Tja.. Med tanke på så store de er nå så tviler jeg på at de går konken... Men, jo, de hadde tjent masse på å bedre forholdet til kundene deres!

 

Jeg har forresten sendt mail til de nå.. Klaget litt høflig og lagt ved en link til denne tråden...

Håper at oppmerksomheten deres kan skjerpes litt...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...