Mefistho Skrevet 22. juli 2004 Del Skrevet 22. juli 2004 Problemet er er så enkelt at når jeg spiller spill (eks. Ground Control 2) så fryser spillet!lyde henger seg og. Har skifta fra orginale Ati drivere til Omega sine! når jeg brukte ati sine fikk jeg vpu feil melding! kjører fint benchmark tester! har også hatt feil på andre spill men spiller for tiden svært lite! maskina funker fint eller det kommer bare når jeg spiller! Skjermkort: Hercules radeon 9700 pro! har forresten skifta vifte på den. kan alltis skifte tilbake til den orginale! Og når jeg skifta vifte (dumme meg) satte jeg ikke skjermkortet ordentlig nedi slotten! den starte fint,når jeg puffa den nedi var det ikke mye å snakke om, bare et lite knepp. Men selvsagt, det kan jo være nokk! Hva tror dere? Takk Mefistho Lenke til kommentar
notarget Skrevet 22. juli 2004 Del Skrevet 22. juli 2004 Ikke overklokket? Det er nok pågrunn av skifting av vifte og feil med driverne dine. Har hatt mitt Hercules 9700 Pro i over et år nå, har ikke sviktet. Men jeg har ikke gjort noe med det heller. Er ikke alltid lurt å tukle for mye, la det være litt i fred Lenke til kommentar
Mefistho Skrevet 22. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 22. juli 2004 det er sant! skal ikke tukle med noe som virker! men vifta bråka så j****. Har hatt skjermkortet en stund jeg å. kosta rund 3500,- når jeg kjøpte det! Har du noen driver anbefalinger da. For maskina er nylig formatert og nye drivere! den er forresten ikke overklokka! Lenke til kommentar
rogersj Skrevet 22. juli 2004 Del Skrevet 22. juli 2004 Problemet er er så enkelt at når jeg spiller spill (eks. Ground Control 2) så fryser spillet!lyde henger seg og. Har skifta fra orginale Ati drivere til Omega sine! når jeg brukte ati sine fikk jeg vpu feil melding! kjører fint benchmark tester! har også hatt feil på andre spill men spiller for tiden svært lite! maskina funker fint eller det kommer bare når jeg spiller! Skjermkort: Hercules radeon 9700 pro! har forresten skifta vifte på den. kan alltis skifte tilbake til den orginale! Og når jeg skifta vifte (dumme meg) satte jeg ikke skjermkortet ordentlig nedi slotten! den starte fint,når jeg puffa den nedi var det ikke mye å snakke om, bare et lite knepp. Men selvsagt, det kan jo være nokk! Hva tror dere? Takk Mefistho Har akkurat det samme problemet med et Radeon 9700 (non pro) med PainKiller og Prince of Persia . Det eneste jeg har funnet som hjelper er å klokke ned VPU 20 MHz , så jeg mistenker at kortet blir varmt . Vet ikke hvorfor . Noen andre som har noen tips ? Lenke til kommentar
Lufen Skrevet 22. juli 2004 Del Skrevet 22. juli 2004 hadde selv nesten samme prob.et med mitt 9700pro, det ble varmt og fikk artifach og alt låste seg (untatt lyden), ble værre etterhvert og til slutt ble det artifacht i bios og jeg sendte det tilbake til komplett og fikk tilbak et 9800pro Lenke til kommentar
Mefistho Skrevet 22. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 22. juli 2004 kom på en ting til... fikk de samma feilsymtomene før. men det fikset jeg ved at jeg måtte sette ned smartgart fra 8x tik 4x! og stille på feilsøking(maskinvareakslerasjon).. da virket det fint!! Lenke til kommentar
notarget Skrevet 22. juli 2004 Del Skrevet 22. juli 2004 (endret) Vel, jeg vil jo anbefale de jeg bruker. For jeg har ikke noen problemer akkurat nå. Catalyst 4.7 Edit: Slett den gamle - Restart - Legg inn Driver Cleaner 3.2 og fjern alt med Ati og gjøre - Restart - Installer Catalyst 4.7 driver - Restart Endret 22. juli 2004 av notarget Lenke til kommentar
Mefistho Skrevet 22. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 22. juli 2004 (endret) Det var de driverene jeg fikk vpu vore feilmelding med!! Må vel ta ned maskina å Sette på det gamle vifta!! Kan den ikke kortet ha blitt skadet av min store blopert??? Endret 22. juli 2004 av Mefistho Lenke til kommentar
avtrekkeren Skrevet 22. juli 2004 Del Skrevet 22. juli 2004 (endret) Problemet er er så enkelt at når jeg spiller spill (eks. Ground Control 2) så fryser spillet!lyde henger seg og. Har skifta fra orginale Ati drivere til Omega sine! når jeg brukte ati sine fikk jeg vpu feil melding! kjører fint benchmark tester! har også hatt feil på andre spill men spiller for tiden svært lite! maskina funker fint eller det kommer bare når jeg spiller! Skjermkort: Hercules radeon 9700 pro! har forresten skifta vifte på den. kan alltis skifte tilbake til den orginale! Og når jeg skifta vifte (dumme meg) satte jeg ikke skjermkortet ordentlig nedi slotten! den starte fint,når jeg puffa den nedi var det ikke mye å snakke om, bare et lite knepp. Men selvsagt, det kan jo være nokk! Hva tror dere? Takk Mefistho Har akkurat samme problemet i Star Wars Galaxies med alle Catalyst drivere fra og med 4.2 og oppover... Hver gang det har kommet nye drivere fra ATi, har jeg prøvd dem - men SWG fortsatte å fryse / VPU Recover. Med driverversjon 4.1 har jeg ikke noe problemer i det hele tatt... Og med disse driverne virker faktisk skyggene og lys-effektene i Thief 3 også Prøv 4.1 før du tar maskina ned! Endret 22. juli 2004 av KriFos Lenke til kommentar
lahaso Skrevet 22. juli 2004 Del Skrevet 22. juli 2004 Dere som har tatt av originalvifte og satt på ny; har dere fjernet shims'en? Jeg hadde akkurat samme problem med mitt 9700 kort. Bare tok av shims'n, satt kjøler på igjen og vips var det problemet vekke. Lenke til kommentar
Mefistho Skrevet 22. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 22. juli 2004 shims??? hehe skjønte det var noe rart når jeg monterte vifta! satt liksom ikke helt nedpå! men tenkte ikke mere på det. jeg hadde nettop montert ny cpu! var gir på å tenste den! D jeg da skal gjøre er å ta av shims'en! hvis jeg får det til! Så kansje fjerne de driverne jeg har å legger inn den beste driveren!4.1 Høres det bra ut?? vi får se!! takk Lenke til kommentar
lahaso Skrevet 22. juli 2004 Del Skrevet 22. juli 2004 Høres bra ut det! Fant ingen god guide på hvordan du gjør dette, men fant en tråd om temaet, slik at du kanskje skjønner litt bedre hvordan dette skal gjøres. Link. Vær forsiktig så du ikke ødelegger noe på kortet... Ikke bruk makt!! Lenke til kommentar
Mefistho Skrevet 22. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 22. juli 2004 da har jeg prøv notarget sin metode!! skal teste snart!! mes trolig er det en blandig mellom notarget og Amphipod sine metoder som må utføres, grunnet at jeg hadde litt problemer før jeg skiftet vifte! kan ha sammen heng med dårlig drivere og nå er det sans. at vifta ikke har god nokk kontakt til gpu!! men en ting jeg altid har lurt på!! når jeg feks. har formater og skal legge in drivere! da driver jo også windows å legge in driver. så når driveren jeg har lagt in er ferdig installert kommer det opp et lite vindu å høyre gjørne. der står det at maskinvaren er installert men at det oppsto en feil under installasjon og at maskin varen kansje ikke virker som den skal!! Er det noe jeg kan gjøre for å ungå dette?? Takk for alle svar! Lenke til kommentar
Mefistho Skrevet 23. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 23. juli 2004 hey folks!! noen svar?? Lenke til kommentar
avtrekkeren Skrevet 27. juli 2004 Del Skrevet 27. juli 2004 Er ikke helt sikker på hva du mener her - får aldri noe feilmelding om at enheten kanskje ikke virker som den skal, med mindre jeg avbryter installasjon av driverne som windows installerer. Lenke til kommentar
SmileHappy Skrevet 27. juli 2004 Del Skrevet 27. juli 2004 nei skift til nvidia så slipper du problemene .. brukte gforce 2 i snart 4år har ikke hatt et problem med noen ting i det hele tatt. Lenke til kommentar
Traxco Skrevet 27. juli 2004 Del Skrevet 27. juli 2004 (endret) gå inn på smartgart i grafikkmenyen,der ser du agp.sett den ned til x4 og fastskriv av.kansje ikke ditt hk støtter dette.derfor krasjer spillene.. prøv også de siste drivere,og se om det fins patch til spillet. Endret 27. juli 2004 av Traxco Lenke til kommentar
grungewhore Skrevet 27. juli 2004 Del Skrevet 27. juli 2004 hadde liknende problemer med mitt saphire radeon 9700 aiw... combo av for høy temp og føkka drivere til skjermkort og hovedkort var problemet... satte på heatpipe og la inn nye drivere og har ingen problemer... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå