Gå til innhold

Viderekobling med Telenor


Anbefalte innlegg

Innkobling: Tast stjerne stjerne (**) 21 stjerne (*), nummeret du vil viderekoble til, firkant (#), og trykk deretter på ringetasten.

 

Utkobling: Tast firkant firkant (##) 21 firkant (#), og trykk deretter på ringetasten.

 

Ringetasten er den tasten du trykker på for å ringe ut etter at du har slått et telefonnummer.

 

Jeg har akkurat skaffet meg et nytt abbonement og ønsker å bruke det på den gamle telefonen min. Men hvis jeg følger oppskriften over, som er sakset fra Telenor sine sider, vil da det gamle nummeret mitt sine samtaler bli automatisk videreført selv om jeg tar ut SIM-kortet og setter i et annet? (Og at samtalene er redirected til det nye som blir satt inn).

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja, tror det skal fungere fint det :) Når du først har lagt inn viderekoblingen, kan du egentlig gjøre hva du vil med simkortet etterpå..

 

 

Når jeg tenker meg opp ble jeg plutselig litt usikker.. tror jeg må teste det sjøl :roll:

Endret av whaley
Lenke til kommentar

Vær obs på at vidrekopling fort kan bli dyrt .


Den som ringer deg (eks Per)                  Ditt Abo A                           Ditt Abo B

-------------------------------------------------->Vidrek--------------------------->

Per takseres for samtalen(tid/tellerskritt) fra seg til Ditt Abo A.
Ditt Abo A belastes for vanlig samtaletakst ved pågående anrop
som er vidrekoplet til Abo B .

Per skal bare takseres for det nummeret han ringer .
(du kunne jo på Abo A f.eks ha vidrekoplet til ett nummer i Kina)

Endret av syar2003
Lenke til kommentar
Flott. Hvordan kan jeg videresende meldinger da?

Du får ikke viderekoblet meldingene dessverre. Og syar2003: Det koster ikke noe ekstra å viderekoble internt i Telenor nettet.

Det koster kr. 0,- å legge inn selve *21*...#

Men Abo A blir belastet med priser du ser her :

http://telenormobil.no/priser/tjenester/viderekobling/

 

Unntaket er mobil A og B i samme nett / abonnement .

Hvis det er tilfellet er det ikke noe problem...

Endret av syar2003
Lenke til kommentar

Regner ikke med at det vil bli noe problem med utgiftene. Jeg har gitt beskjed til alle om at jeg har byttet nummer, men bare i tilfelle så setter jeg på viderekobling. Men meldinger hadde vel egentlig vært det greieste å få sjekket tho. Hmm

Lenke til kommentar

Viderekoblingen skal fungere smertefritt så lenge det gamle nummeret er operativt. Men hvis / når du avslutter det gamle abonnementet, så får den som ringer beskjed om at nummeret ikke er i bruk.

På mange telefoner er det en indikasjon på at innkommende samtale er viderekoblet. Hvis du ser dette, kan du jo fortelle vedkommende at du har byttet nummer, så blir alle oppdatert.

 

Eneste måten å lese meldinger til det gamle nummeret er å sette det gamle SIM-kortet i en eller annen telefon.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...