Gå til innhold

Hjelp! Får ikke skjermkort til å fungere skikkelig

Gluggen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har akkurat samme problemet med mitt PowerColor Radeon 9800PRO 128mb kort. Har prøvd alle mulige forskjellige drivere til det, og oppdatert alle andre drivere til f.eks chipset, lydkort, nettverkskort, osv. osv. Så det kan være RAM feil? Faen jeg har ikke tid til dette, skal flytte snart! Og jeg bestilte fra PCutstyr, de er utrolig trege til å sende ting / få ting gjort. Fikk ikke pakken min før 9 dager etter at jeg bestilte sist gang. Alltid fått varene etter 2-3 dager toppen fra komplett. Skal heller bruke litt ekstra på å bestille fra komplett eller MPX fra nå av. PCutstyr = :thumbdown:

Uansett, bør jeg / vi som har dette problemet sende en mail til nettbutikken på forhånd og si ifra om problemet?

PS! Fikk sånne feil akkurat nå. Virker som feilen skjer når skjermkortet blir belastet. Kan være p.g.a. dårlig minnekjøling på såpass godt minne at det blir for varmt og konker ut. Er jo 2ns hynix minne på kortet, og de er helt uten ramsinks. Feilen skjer også bare når jeg installerer drivere. Det funker fint når jeg kjører windows i 800x600 uten drivere.

Endret av ChriZno
Lenke til kommentar

Molexen står i. Satte den nettopp på helt egen kabel. 360w PSU, så det kan ikke være problemet. Sjekte nettopp RAM temp, de brikkene er ganske varme, brenner meg på dem. Kan det være problemet? Har også sendt mail til PCutstyr om problemet. Får nok ikke feil i BIOS eller POST, og får heller ikke feil når driverne ikke er installerte... dette er rare greier... må jo nesten være defekt skjermkort for jeg har prøvd alt annet. :cry:

Lenke til kommentar

Jeg har akkurat samme problemet med mitt powercolor 9800pro. Tempraturen inne i kassa mi er under 30 grader og strømforsyningen er på 520w så det burde holde. skal dra ned til iqdata på mandag for å høre med dem.

Hos meg kommer problemet i noen spill samt en gang iblandt når jeg starter maskina.

Lenke til kommentar

Hm... ser ut til at det er mye problemer med disse PowerColor kortene? Jeg har ett PowerColor ATI Radeon 9800 AIW Pro kort som også får rare vertikale streker (er det det dere kaller artifacts?) og nå har jeg faktisk fått dem i både BIOS, i DOSmode, men mest når jeg starter ett spill med 3D. 2D spill går stort greit, som gamle spill, og spill som kjører i ett vindu i windows. Bare jeg ikke skifter oppløsning og modus for mye så kan jeg kjøre i flere timer uten noen feil. Irriterende er det...

Er problemet PowerColor merket eller denne type kort? Virker ikke som det er så mange som klager på andre kort? Men det kan også være fordi dette er ett billig kort som er blitt solgt mye av?

Lenke til kommentar

Hva gjør jeg hvis det er feilen? Da må jeg investere i ny GPU kjøler samt kanskje noen ramsinks til skjermkortet? Sendte som sagt en mail til PCutstyr om problemet, kanskje de vet mer. Kan jo sende mail til ATi og PowerColor med det samme. Hmm det hadde ikke vært så dumt. :hmm:

Lenke til kommentar

Har nettopp sjekka BIOS instillinger og skjermkortet mitt fysisk. GPU-kjøleren er definitivt i kontakt med GPU'en, men det ser ut som det er tjukk sånn termisk dobbelsidig teip mellom. Det kan da ikke være bra. RAMen blir forresten sinnsykt varm, og det er vanskelig å få kjølt dette ned skikkelig uten RAMsinks, men setter jeg på det nå, ryker garantien. Kan ikke risikere det hvis jeg må sende inn til reparasjon / testing.

Lenke til kommentar

Har akkurat sendt inn mitt Club 3D Radeon 9800XT til MPX. Jeg ringte før jeg gjorde det...sa de skulle teste det, og hvis de fant noe galt med det, skulle de sende et nytt et. De virket veldig kundevennlige, så jeg satser på jeg får et nytt et.

Lånte et skjermkort til en venn av meg i går, for å teste om det ikke var noe annet som var galt, men alt fungerte perfekt da, så det er nok skjermkortet :roll:

Så nå sitter jeg her da...uten skjermkort. Lurer på hvor lang tid de bruker på å teste det og sende et nytt et....

Lenke til kommentar

Hmm...så lenge kan jeg ikke vente. Hvis det ikke kommer i løpet av noen dager, ringer jeg og maser :D MPX var veldig raske med å sende meg kortet når jeg hadde bestilt det, tok bare et par dager så hadde jeg kortet i hånden, så jeg regner med det ikke tar så my mer enn 3 dager nå.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...