cazper_no Skrevet 22. juli 2004 Del Skrevet 22. juli 2004 Er det noen som vet hvordan jeg kan få installert rdesktop på en clarkconnect boks? Lenke til kommentar
wil Skrevet 22. juli 2004 Del Skrevet 22. juli 2004 du mener vel ikke Remote Desktop nå vel? Lenke til kommentar
cazper_no Skrevet 22. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 22. juli 2004 (endret) Jo selvfølgelig mener jeg det. rdesktop er utviklingsnavnet på remote desktop. Endret 22. juli 2004 av cazper_no Lenke til kommentar
wil Skrevet 22. juli 2004 Del Skrevet 22. juli 2004 ok, nei da funker det ikke. Remote Desktop funker faktisk bare på 2 to system det. Windows XP og Windows 2003, dvs. du må ha enten Windows XP Pro eller Windows 2003 server på den maskina du skal fjernstyre. men jeg tviler på at du kan fjernstyre en XP maskin med remote desktop fra en Linux boks. Lenke til kommentar
cazper_no Skrevet 22. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 22. juli 2004 ok, nei da funker det ikke. Remote Desktop funker faktisk bare på 2 to system det. Windows XP og Windows 2003, dvs. du må ha enten Windows XP Pro eller Windows 2003 server på den maskina du skal fjernstyre. men jeg tviler på at du kan fjernstyre en XP maskin med remote desktop fra en Linux boks. Nå tror jeg du er helt på jordet her; rdesktop er jo et remote desktop system for linux / unix! Se her: www.rdesktop.org Noen som faktisk har peiling her som vet hvordan man kan få installert redhat pakker på direct connect bokser? Lenke til kommentar
wil Skrevet 22. juli 2004 Del Skrevet 22. juli 2004 ok, sorry da. har liksom ikke så mye erfaring med Remote Desktop jeg skjønner du. har bare kjørt litt remote desktop på XP pc`er. Lenke til kommentar
Scrim Skrevet 22. juli 2004 Del Skrevet 22. juli 2004 Det er vel ikke akkurat et sjokk at du gir råd om noe du ikke har peiling på. Lenke til kommentar
JuZt3r Skrevet 22. juli 2004 Del Skrevet 22. juli 2004 Det er vel ikke akkurat et sjokk at du gir råd om noe du ikke har peiling på. var jo heller ikke noe sjokk at du kom med enda en unødvendig offtopic post. Lenke til kommentar
Scrim Skrevet 22. juli 2004 Del Skrevet 22. juli 2004 Det er vel ikke akkurat et sjokk at du gir råd om noe du ikke har peiling på. var jo heller ikke noe sjokk at du kom med enda en unødvendig offtopic post. var ikke heller noe sjokk at du måtte kommentere det. :!: Lenke til kommentar
Neophus Skrevet 22. juli 2004 Del Skrevet 22. juli 2004 Det er vel ikke akkurat et sjokk at du gir råd om noe du ikke har peiling på. var jo heller ikke noe sjokk at du kom med enda en unødvendig offtopic post. var ikke heller noe sjokk at du måtte kommentere det. :!: Var det et sjokk at jeg måtte spør om det var et sjokk at jeg spurte om dette var et sjokk? Lenke til kommentar
diskvask Skrevet 22. juli 2004 Del Skrevet 22. juli 2004 Du må ha X installert for å kunne kjøre rdesktop, X følger ikke med clarkconnect svjv. Lenke til kommentar
pgdx Skrevet 22. juli 2004 Del Skrevet 22. juli 2004 Som diskvask sa, kan du ikke kjøre rdesktop med mindre du har X, og det bruker man ikke ha på Clarkconnect. Hvis du derimot vil styre Clarkconnect, vil jeg anbefale deg å bruke SSH. Bare for å si det. Du trenger ikke kommentere det hvis du skal styre en Win-plattfot Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå