Gå til innhold

rdesktop på clarkconnect

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

ok, nei da funker det ikke. Remote Desktop funker faktisk bare på 2 to system det. Windows XP og Windows 2003, dvs. du må ha enten Windows XP Pro eller Windows 2003 server på den maskina du skal fjernstyre. men jeg tviler på at du kan fjernstyre en XP maskin med remote desktop fra en Linux boks.

Lenke til kommentar
ok, nei da funker det ikke. Remote Desktop funker faktisk bare på 2 to system det. Windows XP og Windows 2003, dvs. du må ha enten Windows XP Pro eller Windows 2003 server på den maskina du skal fjernstyre. men jeg tviler på at du kan fjernstyre en XP maskin med remote desktop fra en Linux boks.

Nå tror jeg du er helt på jordet her; rdesktop er jo et remote desktop system for linux / unix! Se her: www.rdesktop.org

Noen som faktisk har peiling her som vet hvordan man kan få installert redhat pakker på direct connect bokser?

Lenke til kommentar
Det er vel ikke akkurat et sjokk at du gir råd om noe du ikke har peiling på.

var jo heller ikke noe sjokk at du kom med enda en unødvendig offtopic post.

var ikke heller noe sjokk at du måtte kommentere det. :!:

Lenke til kommentar
Det er vel ikke akkurat et sjokk at du gir råd om noe du ikke har peiling på.

var jo heller ikke noe sjokk at du kom med enda en unødvendig offtopic post.

var ikke heller noe sjokk at du måtte kommentere det. :!:

Var det et sjokk at jeg måtte spør om det var et sjokk at jeg spurte om dette var et sjokk?

Lenke til kommentar

Som diskvask sa, kan du ikke kjøre rdesktop med mindre du har X, og det bruker man ikke ha på Clarkconnect.

Hvis du derimot vil styre Clarkconnect, vil jeg anbefale deg å bruke SSH. Bare for å si det. Du trenger ikke kommentere det hvis du skal styre en Win-plattfot

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...