Nervetattoo Skrevet 22. juli 2004 Del Skrevet 22. juli 2004 (endret) Nå har det seg sånn at jeg har aldri i mitt liv hatt behov for en drop down boks før Men mener da virkelig at for å sørge for at en bestemt oppføring blir valgt bruker man attributten "selected": <option value="bla">Hmm</option> <option value="hmm" selected>selected</option> Det fungerer ikke i firefox, av alle mulige ting så blir det SISTE alternativet automatisk valgt i firefox for meg. Så? Endret 22. juli 2004 av Findus Lenke til kommentar
joffar Skrevet 22. juli 2004 Del Skrevet 22. juli 2004 Ja det er da iallefall slik det virker hos meg, og det virket i firefox også... Lenke til kommentar
<BøNilzen> Skrevet 22. juli 2004 Del Skrevet 22. juli 2004 Du skal ikke bruke </option> Kun <option value="Hallo">Hallo <option value="Hei">Hei Funker ihvertfall fint hos meg i firefox Lenke til kommentar
Lokaltog Skrevet 22. juli 2004 Del Skrevet 22. juli 2004 (endret) Du skal ikke bruke </option>Kun <option value="Hallo">Hallo <option value="Hei">Hei Funker ihvertfall fint hos meg i firefox Det der er feil. Du er nødt til å lukke <option> med </option>. Det du kan prøve er: <option value="bla">Hmm</option> <option value="hmm" selected="selected">selected</option> Edit: mer om option finner du her: http://www.w3schools.com/tags/tag_option.asp Endret 22. juli 2004 av lokaltog Lenke til kommentar
<BøNilzen> Skrevet 22. juli 2004 Del Skrevet 22. juli 2004 Javel... Jeg har aldri lært HTML av noe annet enn å lese på andres koder, så du har sikkert rett... Men det funker ihvertfall fint å ikke lukke dem hos meg, men har ikke prøvd å validere det Lenke til kommentar
Lokaltog Skrevet 22. juli 2004 Del Skrevet 22. juli 2004 Javel...Jeg har aldri lært HTML av noe annet enn å lese på andres koder, så du har sikkert rett... Men det funker ihvertfall fint å ikke lukke dem hos meg, men har ikke prøvd å validere det Det er riktig - du MÅ ikke lukke dem, men du vil da få en valideringsfeil fordi standardene sier at sånne tags skal avsluttes. Lenke til kommentar
haugsand Skrevet 22. juli 2004 Del Skrevet 22. juli 2004 Findus: Hvilken doctype bruker du? XHTML krever at attributten må ha verdien selected i tillegg. option trengs faktisk ikke å lukkes i HTML, men uansett er den beste vanen å skrive koden slik: <option value="hmm" selected="selected">selected</option> Lenke til kommentar
Nervetattoo Skrevet 22. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 22. juli 2004 Bruker normalt xhtml strict. Men i det dokumentet jeg testet det i hadde jeg ikke definert doctype, tenkte ikke over at det kunne være problemet. Er en template så den skal liksom ikke ha noe annet en det som er inne i body tagen i seg. Er generelt sett vant med at (x)html funker veldig fint uten at du har med <html>, <body> og doctype når jeg tester ting og lager deler av templates. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå