josteinaj Skrevet 31. juli 2004 Del Skrevet 31. juli 2004 Regner med du er klar over tilbudet fra NTNU? Jepp. Men har kommet fram til at man får tak i bedre andre steder. Lenke til kommentar
ImmerFx Skrevet 31. juli 2004 Del Skrevet 31. juli 2004 Jeg er ganske sikker på at jeg kommet til å gå for tilbudet til Ntnu (Toshiba Tecra A2). Synes den virker veldig bra, en god student-pc. Vil ejg spille får jeg heller kjøpe en xbox, men uansett er det jo lurere å studere i stedet for å spille Lenke til kommentar
HolgerL Skrevet 31. juli 2004 Del Skrevet 31. juli 2004 Jeg kan ikke si at jeg ble for imponert over PC-en fra NTNU. For samme prisen får Pion en PC som kan spilles på i tillegg. Lenke til kommentar
ImmerFx Skrevet 31. juli 2004 Del Skrevet 31. juli 2004 Men jeg vil tro den er bygget mye mer solid og er mer lydløs? Noe som er veldig viktig når man skal ha den i en sekk med bøker og i en stille lesesal. Toshiba er jo tross alt litt bedre kvalitet enn 1557 maskinene og ecs og slikt vil jeg tro? Man får med sekk, mus og 3 års verdensomspennende garanti da, så egentlig er prisen litt lavere. Lenke til kommentar
josteinaj Skrevet 31. juli 2004 Del Skrevet 31. juli 2004 Man får med sekk, mus og 3 års verdensomspennende garanti da, så egentlig er prisen litt lavere. Trenger man egentlig så mye garanti? Man fikser jo problemet selv vanligvis... En billig mus koster en femtilapp. Tviler på at man får en særlig avansert mus. Men den ryggsekken er litt interessant kanskje. Kommer an på hva slags det er. Går det an å ha bøker i den samtidig f.eks.? Men uansett så tror jeg nok ikke jeg kommer til å gå for NTNU-maskinen. Jeg liker å ha muligheten til spilling. Kan f.eks. ta med laptop'en til kamerater i ferier for å se hvor mange computere vi klarer å slå i starcraft (eller kanskje et mer grafisk krevende spill). Sjekka akkurat prosessorguiden i "Bærbare maskiner" seksjonen, og det ser ut til at viftene til prosessorene i maskinene jeg vurderer (Pentium -M) er meget stillegående. En 5400rpm harddisk bør vel gå greit på en forelesning det også, så det eneste som gjenstår er å finne ut om Netshop sin maskin tåler noen støt, eller om den eneste støtsikre er Multicom sin... Lenke til kommentar
ImmerFx Skrevet 31. juli 2004 Del Skrevet 31. juli 2004 Når det gjelder stasjonære trenger man nok ikke garanti så mye, men jeg føler det er kjekt å ha på bærbare. Jeg klarer ikke å fikse mye selv på en bærbar tror jeg. Kan ofte bli noe tull med bærbare, og da er det kjekt å ha en skikkelig garanti og et stort trygt merke som hjelper deg. Tror jeg da.. Lenke til kommentar
hellfury Skrevet 31. juli 2004 Del Skrevet 31. juli 2004 Litt av moroa med NTNU's studentpc er jo programvaren da.. oppdateringene.. osv. veldig kjekt... Lenke til kommentar
HolgerL Skrevet 31. juli 2004 Del Skrevet 31. juli 2004 Litt av moroa med NTNU's studentpc er jo programvaren da.. oppdateringene.. osv. veldig kjekt... Det kan jo være en ulempe, siden man et tvunget til å kjøpe XP og Office. Som er dyre programmer. Og ja, dere skjønner sikkert alternativene. Lenke til kommentar
hellfury Skrevet 31. juli 2004 Del Skrevet 31. juli 2004 Litt av moroa med NTNU's studentpc er jo programvaren da.. oppdateringene.. osv. veldig kjekt... Det kan jo være en ulempe, siden man et tvunget til å kjøpe XP og Office. Som er dyre programmer. Og ja, dere skjønner sikkert alternativene. nja, njo.. nå er jo Windows og Office med i prisen, og kraftig rabatt siden NTNU har campus avtaler som du blir endel av... så de blir betraktelig billigere.. Samt at du da jo får oppgraderingene de neste 3 (var det vel) årene.. Fikk Office2003 2-3 dager etter at det kom ut, bare tusle inn på Orakel med kvitteringen på at jeg hadde kjøpt StudentPC'en, og tusle ut igjen med CD :-D Lenke til kommentar
GolfBag Skrevet 31. juli 2004 Del Skrevet 31. juli 2004 Kjøpte Acer aspire 2012wlmi jeg syntes den var mye mer interresant en "tilbudet". Acer står for byggekvalitet... Lenke til kommentar
gspr Skrevet 1. august 2004 Forfatter Del Skrevet 1. august 2004 Litt av moroa med NTNU's studentpc er jo programvaren da.. oppdateringene.. osv. veldig kjekt... Ikke når man kjører et rent GNU/Linux-system... da er det sløsing. Lenke til kommentar
josteinaj Skrevet 1. august 2004 Del Skrevet 1. august 2004 Hm, lærer man å bruke Linux på NTNU? Har aldri klart å sette meg skikkelig inn i det. Har alltid måttet ha Windows installert for jeg trenger det til diverse ting... Lenke til kommentar
gspr Skrevet 1. august 2004 Forfatter Del Skrevet 1. august 2004 Sikkert mange Linux-geeker der ja Lenke til kommentar
hellfury Skrevet 1. august 2004 Del Skrevet 1. august 2004 Litt av moroa med NTNU's studentpc er jo programvaren da.. oppdateringene.. osv. veldig kjekt... Ikke når man kjører et rent GNU/Linux-system... da er det sløsing. Joda, det kan jeg ikke protestere på ;-) Lenke til kommentar
SverreD Skrevet 2. august 2004 Del Skrevet 2. august 2004 En som lurte på om det var noen andre som kom inn på fysmat her. Jeg skal også begynne der. Reiser opp til trondheim med fly på fredag 6. Skal bo på voll. Søkte og skrev under på kontrakt allerede før jeg hadde fått bekreftet plass. (var rimelig sikker på å komme inn iom alle 4 første valgene mine var i trondheim hvorav 2 var åpne studier). Noen som vet noe om vanskelighetsgraden på fysmat, for eksempel kommer kjemien til å bli hard for en som aldri har hat kjemi?. Andre ting en bør vite før en begynner? Lenke til kommentar
HolgerL Skrevet 2. august 2004 Del Skrevet 2. august 2004 (endret) Ja, det med kjemien på NTNU for de som ikke har hatt kjemi, det lurer jeg også på. EDIT: Super-hjelpfull-post 2k4. Endret 2. august 2004 av HolgerLudvigsen Lenke til kommentar
gspr Skrevet 3. august 2004 Forfatter Del Skrevet 3. august 2004 (endret) Hvis ikke 2KJ/3KJ var satt opp som krav for studiet, regner jeg med at kjemidelen i fysmat bygger på 1NA. Endret 3. august 2004 av gspr Lenke til kommentar
HolgerL Skrevet 3. august 2004 Del Skrevet 3. august 2004 Hmm, 1NA er ikke akkurat helt ferskt når man starter studiene heller da. Er det ikke noen her som har erfaring med kjemien? Lenke til kommentar
ImmerFx Skrevet 3. august 2004 Del Skrevet 3. august 2004 1NA er jo et veldig enkelt og grunnleggende fag.. Jeg selv liker ikke kjemi, men hadde likevel 2KJ. Fysikk er moro da Er glad jeg ikke skal ha kjemi på Ntnu Lenke til kommentar
Fallingwater Skrevet 3. august 2004 Del Skrevet 3. august 2004 Har vært og snakket med veileder på NTNU jeg nå. Det ser ut til å en overgang fra Bygg (som jeg har kommet inn på) til fysmat ikke skal være noe problem, 'årnings' blir det på en eller annen måte. Jeg har hørt at 2KJ før var et krav for de som skulle begynne på kjemi, og det fortsatt burde være det. Hvordan det er med kjemikravene til de som begynner på andre retninger enn kjemi vet jeg ikke. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg