TiMMi- Skrevet 29. juli 2004 Del Skrevet 29. juli 2004 Thats correct, men prøv å hold snakken til NTNU-stoff. Orker ikke sitte å lese gjennom massemasse verneplikt-stoff i en NTNU-post... Lenke til kommentar
HolgerL Skrevet 29. juli 2004 Del Skrevet 29. juli 2004 Hvilke linjer blir man master of science i? Lenke til kommentar
TiMMi- Skrevet 29. juli 2004 Del Skrevet 29. juli 2004 Er ikke sikker, men regner med at det er siv.ing.-linjene... men der er jeg ikke sikker på da, så ta det med en klype salt. (Du ser tross alt hva klokka er ) Lenke til kommentar
HolgerL Skrevet 29. juli 2004 Del Skrevet 29. juli 2004 (endret) Siv.ing.-linjene gjør en til master of technology. *se på klokka* Oj. Endret 29. juli 2004 av HolgerLudvigsen Lenke til kommentar
TiMMi- Skrevet 29. juli 2004 Del Skrevet 29. juli 2004 Hehe, oups... my bad Da kan det kanskje være en ide å sjekke ut sidene til NTNU! Lenke til kommentar
gspr Skrevet 29. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 29. juli 2004 Og i disse landene så finner du en enorm mengde hooligans og andre begredelig skapninger, % vis så er det flere "slasker" i disse landen enn i de land med tvungen førstegangs tjeneste. Førstegangs tjenesten er med på å forme folk på en positiv måte ingen tvil om dette. Før vi legger dette temaet bak oss og går on-topic igjen, må jeg bare si: Dette er en så utrolig typisk norsk grilldress-på-vei-over-Svinesund-kommentar som det går an! Lenke til kommentar
dvj Skrevet 29. juli 2004 Del Skrevet 29. juli 2004 (endret) *n/m* Endret 29. juli 2004 av dvj Lenke til kommentar
inaktiv000 Skrevet 30. juli 2004 Del Skrevet 30. juli 2004 Jeg kom inn på Teknisk Kybernetikk, men har søkt om å utsette til neste år pga. militæret. Fint om noen som går den linjen kan fortelle litt ... er tek. kyb. kjent som det hardeste sivl.ing studiet? Lenke til kommentar
josteinaj Skrevet 30. juli 2004 Del Skrevet 30. juli 2004 Woohoo! Fant et sted å bo. Kommer til å bo i Olav Nygårdsvei 53 fra nå av. Visstnok et kvarter med buss til Gløshaugen da , men det får gå. Er jo bare midlertidig til jeg kommer inn på en studentby. Lenke til kommentar
TiMMi- Skrevet 30. juli 2004 Del Skrevet 30. juli 2004 Jeg har ikke hørt noe om hvilket av siv.ing-studiene som er tyngst, men jeg regner med at det for de fleste av oss er subjektivt. Har du veldig interesse for emnene som blir tatt opp på tek.kyb. er nok det lettere for deg enn f.eks. mat.fys... Slik trur jeg det blir vanskelig å sette opp klart hvilket av siv.ing.-studiene som er tyngst Lenke til kommentar
josteinaj Skrevet 30. juli 2004 Del Skrevet 30. juli 2004 Kan se på opptakskravene over de siste årene for å se hvor "tungt" et studie er kanskje... I såfall er vel tek.kyb. ganske tungt. Men i år er det "lett". 45,4 var kravet, dermed kom tilogmed dumme folk som meg selv inn på studiet Lenke til kommentar
gspr Skrevet 30. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 30. juli 2004 Pion: Den der funker ikke alltid så bra En jeg har gått i klasse med i 6 år nå er fantastisk flink i matte. Dvs., fra førsteklasse på videregående ble han fast gjest på Universitetet i Bergen sitt bibliotek, og lånte mattebøker derfra. Han har likevel ikke det helt store snittet (andre fag trekker ham kraftig ned), og det kan hende det finnes mattestudier han ikke kan komme inn på. Han hadde nok likevel klart studiet LANGT bedre enn meg og mine mange poeng. Lenke til kommentar
inaktiv000 Skrevet 30. juli 2004 Del Skrevet 30. juli 2004 Hmm.. jeg ser egentlig ikke på poenggrenser som et mål på hvor tungt et fag er. Sett at et fag er svært enkelt, morsomt, gir garantert gode/lønnsomme jobber og har et begrenset antall plasser - vil dere ikke tro at det faget vil få et skyhøyt snitt? Når noen spør hva jeg skal gå, har jeg problemer med å forklare hva tek. kyb. er... Noen som kan forsøke å gi en forklaring? Lenke til kommentar
HolgerL Skrevet 30. juli 2004 Del Skrevet 30. juli 2004 Når noen spør hva jeg skal gå, har jeg problemer med å forklare hva tek. kyb. er... Noen som kan forsøke å gi en forklaring? Vel, slik som jeg har oppfattet det, så går det ut på å fjernstyre og automatisere maskiner og systemer. Ellers kan du si at det handler om roboter og sånn, det høres kult ut. Lenke til kommentar
hellfury Skrevet 30. juli 2004 Del Skrevet 30. juli 2004 Hvilke linjer blir man master of science i? Jeg trodde de valgte å droppe master of science til fordel for mer spesifikke titler? Men ikke sikker, skal prøve å huske å sjekke det til uken... Lenke til kommentar
josteinaj Skrevet 30. juli 2004 Del Skrevet 30. juli 2004 Jeg trodde de valgte å droppe master of science til fordel for mer spesifikke titler? Men ikke sikker, skal prøve å huske å sjekke det til uken... I velkomstbrevet fra "Sanctus Omega Broderskap" står det iallefall "Som 'Master of Technology' eller sivilingeniørstudent på Elektronikk eller Teknisk Kybernetikkstudiet, ønsker vi deg velkommen [bla bla bla...]" Lenke til kommentar
ImmerFx Skrevet 30. juli 2004 Del Skrevet 30. juli 2004 (endret) poenggrensa kommer jo bare av studiets popularitet i forhold til antall plasser.. Men det er jo ofte de tunge studiene som er populære studier. Endret 30. juli 2004 av ImmerFx Lenke til kommentar
josteinaj Skrevet 31. juli 2004 Del Skrevet 31. juli 2004 Hvor fort tror dere vi trenger å skaffe bærbare maskiner? Er det teoretisk mulig å gjennomføre et sivilingeniørstudium på NTNU uten egen datamaskin? Jeg vurderer enten en maskin fra Multicom eller Netshop. Er Netshop 1557GLS en solid og stillegående maskin tror dere? Lenke til kommentar
ImmerFx Skrevet 31. juli 2004 Del Skrevet 31. juli 2004 Pion:vi får jo bruke pcr på skolen så mye vi vil, så svaret er nok ja. Lenke til kommentar
inaktiv000 Skrevet 31. juli 2004 Del Skrevet 31. juli 2004 Jeg mener å ha lest på forumet at man klarer seg en god stund uten egen PC, og at maskinene på skolen er gode nok. (Dette kan ikke jeg stå for, bare mener å ha lest det;)) Regner med du er klar over tilbudet fra NTNU? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg