ImmerFx Skrevet 26. juli 2004 Del Skrevet 26. juli 2004 HolgerLudvigsen: Først må du få det skriftlig fra din egen lege, og pass på at han får med alt.. Du kan jo i grunn bare fortelle det til mil.legen. Men han/hun forstår det nok også hvis du ser negativ og slapp ut Lenke til kommentar
HolgerL Skrevet 26. juli 2004 Del Skrevet 26. juli 2004 OK, da er planen min å prøve å få slippe pga allergiene (og dårlig holdning til militæret). Om det ikke går, så kjører jeg gsprs pain-in-the-ass-taktikk, og får de til å skjønne at alle parter tjener på at jeg holdes langt unna andre personer, utmark og/eller våpen. Lenke til kommentar
stengah Skrevet 26. juli 2004 Del Skrevet 26. juli 2004 Jeg var heldig og fikk hybel på Voll. Foreløpig er planen å flytte inn den 10. august, så det kan bli bittelitt stress siden man må møte opp dagen etter til immatrikulering. Håper bare jeg finner frem, aldri vært i Trondheim før Lenke til kommentar
josteinaj Skrevet 26. juli 2004 Del Skrevet 26. juli 2004 Sendte mail til SiT og hørte hvordan jeg lå an i køen, og fikk dette svaret: Du er nå nummer 184/72/151 på Moholt/Steinan/Berg. I praksis vil dette si at vi har en hybel til deg i løpet av høsten, men ikke til studiestart. Du kan f.eks gjøre følgende: Bo hos bekjente til vi har noe ledig til deg Benytte tak-over-hodet-garantien. Møt opp på befalskolen, så får du en plass å sove Møt opp hos oss (i Bregneveien 65) den 2. august før klokken 08 for å "sloss" om våre midlertidige hybler på Moholt. Her blir det først til mølla, og reservering er ikke mulig. Finn en midlertidig bolig på privatmarkedet Tror jeg går for siste alternativ. Lenke til kommentar
gspr Skrevet 26. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 26. juli 2004 Pion: Pass på at du ikke får noe med et års bindingstid. Tre av fire steder jeg hørte med ville ha ettårskontrakt med meg. Det er kanskje ikke så lurt å inngå en slik kontrakt når man tar en hybel usett og uten å kjenne byen. For øvrig: Vi burde møtes i Trondheim, vi nye NTNU-folk som vanker her på forumet... Lenke til kommentar
TiMMi- Skrevet 26. juli 2004 Del Skrevet 26. juli 2004 Hadde vært drittkult om vi kunne samles en dag, kanskje før skolestart, slik at vi alle hadde fått litt kontakt med andre nye studenter! Lenke til kommentar
gspr Skrevet 26. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 26. juli 2004 Jeg kommer ikke opp før kvelden 9. Lenke til kommentar
josteinaj Skrevet 26. juli 2004 Del Skrevet 26. juli 2004 For øvrig: Vi burde møtes i Trondheim, vi nye NTNU-folk som vanker her på forumet... Bare å si sted og tid... De fleste er vel der fra senest 10'ende og utover... Lenke til kommentar
LarsP Skrevet 26. juli 2004 Del Skrevet 26. juli 2004 Vel, jeg er med på et evt møte, men så kommer jeg ikke tilbake før høsten 2005 da. DAMN YOU ARMY. Skal bli godt med et par lune pils på f.eks "Pias" eller inne på vårt arvesølv - Samfundet! Lenke til kommentar
gspr Skrevet 26. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 26. juli 2004 For øvrig: Vi burde møtes i Trondheim, vi nye NTNU-folk som vanker her på forumet... Bare å si sted og tid... Vanskelig - aldri satt min fot i byen før. Her må nok LarsP trå til Lenke til kommentar
LarsP Skrevet 26. juli 2004 Del Skrevet 26. juli 2004 Jeg kan vel skrive ned noen ting: Utesteder Rio (discotek/utested med 20års-grense - dresscode) Tiger Tiger (samme som i oslo, ligner litt på Rio, bare større og bedre. 20år/dresscode) Cafè 3B (Utested for de som ikke nødvendigvis er så glad i å danse. Alternativ musikk som rock/metal) Mormors (ultimat vorspielplass i tr.heim, 29,- for pilsen. Trivelig atmosfære) Samfundet (Studentenes arvesølv - konserter, disco, bar, you name it. 18/20 år avhengig av avdeling) Blæst (konsertarena) Steder hvor man kan "henge" Marinen (grilling på marinen i sommersola er et must) Festningen (samme som marinen) Solsiden (kjøpesenter og utepils) Nordre gate (Gågate/Byens møtested - en tur nedover her garanterer at du vil møte kjente.) Kan komme med flere anbefalinger om dere leter etter noe spesifikt! Butikker, steder, kulturevenement o.l Lenke til kommentar
gspr Skrevet 26. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 26. juli 2004 (endret) ...stress å finne hybel Stå på! Når jeg klarte det, kan alle... Dessuten tar det bare et par måneder før SiT får noe ledig! LarsP: Fin liste å ha. Endret 26. juli 2004 av gspr Lenke til kommentar
josteinaj Skrevet 26. juli 2004 Del Skrevet 26. juli 2004 (endret) Kan man bo tre måneder på befalskolen? Kunne jo vært et alternativ å bo der de første par månedene til SiT har en ledig hybel... Eller er man nødt til å flytte ut derifra etter et par uker? Hva koster det billigste hotellet/motellet som er å oppdrive per måned? Endret 26. juli 2004 av Pion Lenke til kommentar
GolfBag Skrevet 26. juli 2004 Del Skrevet 26. juli 2004 seff er det hybler igjen pion... kjøp adresseavisa på nærmeste narvesen så ser du nok noe under "til leie" Lenke til kommentar
josteinaj Skrevet 26. juli 2004 Del Skrevet 26. juli 2004 (endret) hm, god ide. Annonsene ligger jo ikke ute på nett ser det ut til . Endret 26. juli 2004 av Pion Lenke til kommentar
GolfBag Skrevet 26. juli 2004 Del Skrevet 26. juli 2004 Eller putt in annonse selv... kan gjøre det på http://kundeservice.adressa.no/index.jhtml.../startside.html det gjorde jeg Skriv noe slikt som: Rolig og snill førsteårsstudent (gutt) ønsker hybel i sykkelavstand til Gløshaugen. Ikke bråk/røyking. Fikk _en del_ svar... men det var en stund siden da Lenke til kommentar
ImmerFx Skrevet 26. juli 2004 Del Skrevet 26. juli 2004 Hadde vært kult å møte dere i Trondheim folkens!! Jeg flytter oppover den 7.august. Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 26. juli 2004 Del Skrevet 26. juli 2004 (endret) Det er for øvrig et veldig godt tips til folk på hybelleting. Sett inn annonse i lokalavisene dit du skal. Det er endel som har hybler til utleie men ikke orker å bli nedringt av folk, eller ha 50 stk på visning hver dag, så de setter ikke inn annonse i avisen, og ringer heller til folk som averterer etter hybel selv. Spesiellt hvis de leier ut enkelte rom i sitt eget hus. (Kjeller, loft etc er vanlig å leie ut) Venninna mi fikk hybel sånn etter bare noen få dager, og da slipper man i tillegg alt styret med visning også. Endret 26. juli 2004 av Bitex Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg