Gå til innhold

Den store NTNU-tråden

gspr

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
er det noen andre som skal gå indøk. her da?

Litt OT, men uansett: Gode karakterer? Kom ikke inn på ind.øk... manglet ett poeng :cry: Regner med at det sitter en tysk-sensor en plass i dette landet å smiler over å ha sendt med inn på fys.mat... (garantert! :cool: )

Lenke til kommentar
(jeg slapp militæret pga allergi jeg.)

Gleder meg til å begynne på Ntnu :)

Hva slags allergi?

Og forresten, jeg skal ikke starte på NTNU enda, men etter å ha lest denne tråden tror jeg at det er lurt å forhøre seg o.l. om bosted i god tid før studiestart. Så jeg lurer på om det er noen minimumsgrense på når det er mulig å sikre seg et bosted. Med andre ord: bør jeg vente til sommerferien med å lete etter bolig, eller er det lønnsomt å starte allerede før skoleslutt?

Lenke til kommentar

Den beste tiden å finne sted å bo er ved skoleslutt. Kommer an på hvor kresen man er. Ved skolestart er det vanskelig å finne noe BRA. Man finner alltids noe, men skal du ha det sentralt eller billig, eller begge deler bør du gå igang å lete ved skoleslutt.

Lenke til kommentar

Holger: Jeg begynte å lete i mars (ja, faktisk). Så innså jeg at:

1) Når man ikke er i nærheten av byen selv, er det kanskje best å gå for SiT sine hybler (man vet de holder mål).

2) SiT lar deg ikke reservere hybel før du er kommet inn.

Så i bunn og grunn sitter du bare og venter på at du får inntaksbevis (rundt 20. juli), hvis du ikke skal på det private markedet, noe jeg tror jeg skal nå. SiT gjør det virkelig ikke lett for førsteårsstudenter...

Lenke til kommentar
Til alle nye studenter og alle dere som lurer på om Trondheim er byen for dere:

Denne artikkelen tar for seg forskjellige sider ved student-Trondheim. Meget morsom lesing! :thumbup:

Den artikkelen ER faktisk ganske artig :-D

Og endelig en Pro-Samlokaliseringsdude :-D

Lenke til kommentar

Da har jeg ordnet bolig. Det ble en hybel på privatmarkedet (området heter visst Ila). Ikke optimale forhold/avstand, men OK pris, og viktigst av alt: Bare 3 mnd bindingstid. Ringte SiT som regner med at hyblene jeg står på venteliste på blir ledige om 2-3 mnd, så da står jeg overfor et nytt valg.

Lykke til med letingen til dere som fortsatt holder på.

PS: Bybroen Bolig SER digg ut, og det var like før jeg tok en av hyblene. Jeg gjorde et Google-søk på gateadressen først, og kom tilfeldigvis til hjemmesiden til en fyr som hadde lagt ut bilder fra sin innvielsesfest der i 2002. Siden inneholdt ikke mailadresse, så jeg gjettet på en adresse ut fra navn og domenenavn, og spurte om hvordan hyblene var. Til min store forbauselse fikk jeg etter kort tid mail tilbake om at jeg burde styre LANGT unna de hyblene, og egentlig hele Bybroen Bolig.

Gjennom samme person fikk jeg også vite om hybelen jeg nå skal leie - for et slumpetreff!

Lenke til kommentar

Har hybel på Voll jeg, en dublett med en kompis som skal studere Historie. (Vi har hver vår egen WC og dusj, men har også et lite kjøkken, som er på deling mellom oss.)

Vi søkte vel i april/mai og var heldige og fikk reservert en allerede da, og svarte ja da vi fikk tilbudspapirene/kontrakten.

Mvh kjello2 (jeg har skiftet brukernavn, det nye er ponke)

Lenke til kommentar

Timmi: jeg hadde ikke så mye mer enn deg da, kom bare så vidt inn på indøk ..

Laveste i primærkvota var 60.7, jeg hadde 60.8 :D

HolgerLudvigsen: pollenallergi, og litt eksem. Det er bare å få legen til å skrive en skikkelig attest (er vel et annet ord for det, men husker ikke akkurat nå.. :|)

Hvis man ikke vil i mil. og legen skjønner dette så skal det ikke så mye til å slippe, for de trenger ikke ha så mange folk der lenger, og da er det i alle fall undøvendig med folk som ikke har lyst til å være der.. :p

Jeg har fortsatt intet sted å bo..

:|

Endret av ImmerFx
Lenke til kommentar

ImmerFx: Har hørt at SiT fortsatt har ledige dubletter (og dette stemmer jo med sidene deres, selv om de ikke er så godt oppdaterte). Før jeg fant hybelen jeg nå skal leie, ringte jeg SiT og hørte om enkeltpersoner kunne leie dublettene som midlertidig løsning - det kunne man ikke. Men dersom du har noen å gå sammen med, virker det som om disse fortsatt er ledige.

Lenke til kommentar

Holger: Sesjonslegene varierer noe enormt, og det gjør også de andre som er tilstede på sesjonen. Jeg har hørt om enkelte som bare sier til lege/offiserer at de ikke vil i militæret, og at militæret ikke har bruk for dem, og så fritas de.

Jeg, derimot, gjorde det klinkende klart for sesjonslege at jeg har medfødte ankelproblemer (for korte sener som har ført til problem med overtrakk etc. senere). Hun gav meg en 6'er på gange (9 på alt annet), og dett var dett.

Sesjonsoffiser anbefalte meg til Marinen pga. anklene, og med 9 på alt annet tenkte jeg jeg ville havne i Marinen (som også var der jeg søkte meg). Sjokket kom da jeg ble kalt inn til Hæren, hvorpå jeg skaffet spesialistuttalelse om anklene mine, klaget på avgjørelsen, og ba om utsettelse/å få slippe tjeneste.

Forrige uke fikk jeg brev om at jeg ville slippe førstegangstjeneste og var herved slettet fra alle militære ruller :)

Edit: Marinen med liten m, Hæren med stor H? Uff da...

Endret av gspr
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...