Svin Skrevet 5. august 2004 Del Skrevet 5. august 2004 Was?! Er ikke NTNU et sted med mange matteinteresserte? Eller er det SÅ vanskelig? Kjenner mange som har peset seg gjennom siv.ing. studiet uten å være spesielt glade i matematikk. Forøvrig er matematikken kun et verktøy (untatt de spesielt interesserte), og det er en stor fordel å være glad i matematikk. Uansett er ingen fag spesielt vanskelig såfremt en gidder å jobbe litt. Jevn jobbing gjennom hele semesteret er en fin ting (men ofte blir øl på byen prioritert ). Lenke til kommentar
HolgerL Skrevet 5. august 2004 Del Skrevet 5. august 2004 Ah, da tror jeg det vil gå bra med meg. Lenke til kommentar
ImmerFx Skrevet 5. august 2004 Del Skrevet 5. august 2004 (endret) Pion:"Så lenge jeg slipper å tenke på Ibsen, Hamsun, nynorsk, norge i etterkrigstiden, fjellformasjoner, skriftlig gymnastikk eller tilsvarende så er jeg fornøyd. Da er det bare å kaste uløselige matteoppgaver i min retning for de er fortsatt bedre enn "snakke-/pugge-fagene" på vgs."end quote Er så utrolig enig med deg!! Skal bli så utrolig deilig å slippe alt det der, og bare kunne konsentrere seg om realfag og andre interressante emner! Tenk så deilig å aldri mer skulle skrive en norskstil!!! som dere ser har jeg aldri før brukt quote greiene, og fikk det heller ikke til!hmmm Endret 5. august 2004 av ImmerFx Lenke til kommentar
HolgerL Skrevet 5. august 2004 Del Skrevet 5. august 2004 (endret) Hvilke ikke-realfag/-real-emner er det i sivilingeniørstudiene egentlig? Endret 5. august 2004 av HolgerLudvigsen Lenke til kommentar
ImmerFx Skrevet 5. august 2004 Del Skrevet 5. august 2004 HolgerLudvigsen: Varierer jo fra studie til studie.. Men alle har jo exphil da. Lenke til kommentar
josteinaj Skrevet 5. august 2004 Del Skrevet 5. august 2004 Fra hva jeg ser av min "timeplan", så blir det vel kun "Exphil modul 1", "Teknologiledelse" og "Eksperter i team" som ikke har så fryktelig mye med data/matte/fysikk å gjøre... Lenke til kommentar
Svin Skrevet 5. august 2004 Del Skrevet 5. august 2004 Fra hva jeg ser av min "timeplan", så blir det vel kun "Exphil modul 1", "Teknologiledelse" og "Eksperter i team" som ikke har så fryktelig mye med data/matte/fysikk å gjøre... Pluss at du i 9. semester vil ha et ikke teknisk emne (det være seg psykologi etc.) Lenke til kommentar
hellfury Skrevet 5. august 2004 Del Skrevet 5. august 2004 Was?! Er ikke NTNU et sted med mange matteinteresserte? Eller er det SÅ vanskelig? Nja... sett utifra rent studenttall så er det nok mange mattehatere der... Ihvertfall oppe på Dragvoll ;-) Men.. matte1,2 og 3.. det er nok litt en blanding av at mange har dårlige forkunnskaper, noen feilprioriterer, noen gir bare f... og noen satser på å konte mattefagene :-) Lenke til kommentar
hellfury Skrevet 5. august 2004 Del Skrevet 5. august 2004 Fra hva jeg ser av min "timeplan", så blir det vel kun "Exphil modul 1", "Teknologiledelse" og "Eksperter i team" som ikke har så fryktelig mye med data/matte/fysikk å gjøre... Ex.phil. modul 1 -> Emne 1 Tekled har jeg hørt mye rart om, men har ikke knotet meg til å ta det... EiT er ment som et tverrfaglig emne, så du kan fort finne på å få mye data/matte/fysikk, det er litt avhengig av hvilken landsby du ender opp i.... Onde tunger vil ha det til at EiT kom inn i bildet fordi at Siv.Ing. studentene hadde stygge tendenser til å leve i sine egne verdener og ikke klarte å samarbeide med andre, men det sier vi selfølgelig ikke høyt.... ;-) Offisielt er det ihvertfall ment som et evne hvor man skal lære seg å kombinere forskjellige fagfelt og jobbe i team. Det ikke tekniske emnet i 9semester (kan være andre steder, avhengig av studium) er et såkalt tverrfaglig emne, her får du alt fra psykologi (som nevnt) til sosial antropologi, medisin for ikke medisinere, historie, språk, osv. Tanken er at man skal ha innsikt i mer enn bare sitt snevre fagfelt.. Lenke til kommentar
hellfury Skrevet 5. august 2004 Del Skrevet 5. august 2004 Pion:"Så lenge jeg slipper å tenke på Ibsen, Hamsun, nynorsk, norge i etterkrigstiden, fjellformasjoner, skriftlig gymnastikk eller tilsvarende så er jeg fornøyd. Da er det bare å kaste uløselige matteoppgaver i min retning for de er fortsatt bedre enn "snakke-/pugge-fagene" på vgs."end quote Er så utrolig enig med deg!! Skal bli så utrolig deilig å slippe alt det der, og bare kunne konsentrere seg om realfag og andre interressante emner! Tenk så deilig å aldri mer skulle skrive en norskstil!!! som dere ser har jeg aldri før brukt quote greiene, og fikk det heller ikke til!hmmm Oi oi... eh, vel, det blir kanskje ikke så mange norsk stiler.. men tro meg.. du skal få skrive nok ;-) Lenke til kommentar
josteinaj Skrevet 5. august 2004 Del Skrevet 5. august 2004 eh, vel, det blir kanskje ikke så mange norsk stiler.. men tro meg.. du skal få skrive nok ;-) Det gjør ikke noe om man må skrive, så lenge det ikke er norskstiler. Er så lei av å få standardoppgaven "Diskuter SMS-bruken blandt ungdommen i dag" på tentamener. Skriving er jo greit det, har ikke noe mot å skrive på forumet her f.eks. og regner med at ikke dere heller har noe i mot å skrive på forumet. Så lenge man skriver om noe man liker, eller ihvertfall ikke har noe imot så går det greit. Lenke til kommentar
HolgerL Skrevet 5. august 2004 Del Skrevet 5. august 2004 eh, vel, det blir kanskje ikke så mange norsk stiler.. men tro meg.. du skal få skrive nok ;-) Skrive hva da? Rapporter? Lenke til kommentar
ImmerFx Skrevet 5. august 2004 Del Skrevet 5. august 2004 Klart det blir mye skriving, skjønner jo det.. Men poenget er at det ikke blir mer av den dumme norsk-skrivingen Lenke til kommentar
hellfury Skrevet 5. august 2004 Del Skrevet 5. august 2004 eh, vel, det blir kanskje ikke så mange norsk stiler.. men tro meg.. du skal få skrive nok ;-) Skrive hva da? Rapporter? Rapporter, øvinger, logger osv. osv. Ett ord dere snart kommer til å forelske dere i... "koke".. (men dere hørte det ikke fra meg ;-)) Lenke til kommentar
josteinaj Skrevet 5. august 2004 Del Skrevet 5. august 2004 Koke? I hvilken sammenheng? Tipper ikke matlaging? Lenke til kommentar
hellfury Skrevet 5. august 2004 Del Skrevet 5. august 2004 Koke? I hvilken sammenheng? Tipper ikke matlaging? Patience young one... ;-) Koke, kunsten å koke, ta elementer fra andre, surre dem litt sammen, leke litt med dem, og gjøre dem til dine egne. Stort problem på Gløshaugen, man får så vanvittig mange øvinger i så mange fag, at veldig mange velger å koke øvinger fra andre for å gjøre arbeidsmengden mer overkommelig. Det finnes forskjellige grader av å koke, noen er betraktelig verre enn andre... Koking er egentlig nei-nei, men det er sånt alle gjør, men ingen snakker om... Lenke til kommentar
ImmerFx Skrevet 5. august 2004 Del Skrevet 5. august 2004 hellfury: er jo lurt å gjøre det selv så man lærer seg det til eksamen da.. Men kan nok bli fristende.. Lenke til kommentar
josteinaj Skrevet 5. august 2004 Del Skrevet 5. august 2004 Hm, må nok innrømme at jeg har kokt en del fysikkinnleveringer på vgs Lenke til kommentar
hellfury Skrevet 5. august 2004 Del Skrevet 5. august 2004 hellfury: er jo lurt å gjøre det selv så man lærer seg det til eksamen da.. Men kan nok bli fristende.. Det er litt det da.. .Det blir veldig fort veldig fristende, særlig når deadline etter deadline kommer nærmere og nærmere, særlig på de fagene hvor øvingene er obligatoriske, og hvis du ikke kommer gjennom nok øvinger får du stryk uansett.... Man gjør kanskje seg selv en bjørnetjeneste.. men nøden nærer nøgen kvinne at spinne (eller noe sånt...) For å si det som du sier... det blir nok fort veldig, veldig fristende... Så begynner det bare med en øving... fordi det er jo ikke så farlig... og du har det jo så travelt... og så er det gjort... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg