Gå til innhold

Den store NTNU-tråden

gspr

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
gspr: yeah!

Blir kult å møte dere i Trondheim folkens!

Tror ntnu og trheim er skikkelig bra :)

NTNU og Trondheim er dritbra :-D

Dere kommer til å få det knall her oppe :-)

Har vært her ett år nå, og har ikke angret en dag!

(ok, kanskje hatt litt 2nd thoughts på eksamensdagene... men ellers....)

Lenke til kommentar
Immatrikuleringsritualene er vel ikke noe særlig annet enn en høytidelig seremoni for å ønske oss lykke til på unisversitetet.

Immeritualene høytidelige? :!: :!: :!: Ahhahahahaha, den var god! Skulle gjerne den som var særlig høytidelig under opptaksprøvene. Gleder meg som en unge, er det noen av dere som begynner på Data eller Komtek (Abakus linjeforening), hah, dere skal _slite_! :devil::p

Neida, det er ikke så farlig. De aller fleste synes det er morsomt, i ettertid.

Lenke til kommentar

Hei alle sammen!

Jeg er ei jente som er ferdig med to år på fysmat. Jeg hadde heller ikke kjemi da jeg startet - og var veldig nervøs for akkurat dette faget. Jeg vil si at kjemien på NTNU foreleses som om alle har hatt 2kj. (det tilbys forkurs slik at man kan få den kunnskapen som trengs) Det er en stor fordel å ha 3kj også, tror jeg... jeg hang i hvert fall ikke særlig godt med i kjemi-faget.

Jeg klarte meg igjennom strabasene til slutt - men det var alt og alene på grunn av hard jobbing :-)

*Tha Mæliz*

Lenke til kommentar

2KJ er et enkelt fag (imho) om du er vandt til litt realfagsjobbing. Du skal nok greie å komme deg gjennom pensumet på en sommer om du fokuserer -kun- på det faget. Ofte den fella mange går i på VGS. Matte, fysikk & kjemi blir ofte for mye for "de fleste".

Lenke til kommentar

Vel, min erfaring er at -mange- stryker fordi at arbeidsmengden blir for stor, de havner etter i et fag -> selvtilliten daler -> havner etter -> gir faen -> stryker.

Jeg for min del gav temmelig faen, men så er jo jeg reinkarnasjonen av Einstein og da så jeg kom meg gjennom med greie karakterer.

Om du går inn for å gjøre det bra, jobber 100% så henger ikke 5'ern så høyt oppe skal du se.

Lenke til kommentar

Hm, ja skjønner hva du mener. Skjedde med meg i matta i fjor det, jeg ga faen -> havna etter -> ga enda mer faen, men fikk redda fireren på tentamen...

Fikk jo bra karakterer i alle fag på GK, men problemet mitt er bare at jeg ikke takler å tenke på skole hele tida. Derfor er det kjipt for meg hvis arbeidsmengden skulle bli mye større neste år med matte, fysikk, kjemi... :ermm:

Lenke til kommentar

Så lenge jeg slipper å tenke på Ibsen, Hamsun, nynorsk, norge i etterkrigstiden, fjellformasjoner, skriftlig gymnastikk eller tilsvarende så er jeg fornøyd. Da er det bare å kaste uløselige matteoppgaver i min retning for de er fortsatt bedre enn "snakke-/pugge-fagene" på vgs.

Endret av Pion
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...