Gå til innhold

Hjelp! Deling av internett

Anbefalte innlegg

Jeg og en kamerat deler internett ved hjelp av et ekstra nettverkskort i maskinen hans. Vi bruker den automatiske delingen i windows (når du er på mine nettverksteder så er det en "rubrikk" (eller hva det kalles) til venstre i vinduet der du kan sette opp deling osv..). Vi fikk det omsider til, men jeg kommer verken inn på msn, www.war3.no (er warcrafter) eller www.vg.no. dette er de sidene jeg vet om til nå.

Det går phett å komme inn på f.eks www.dagbladet.no, www.itavisen.no, www.hw.no, www.programmer.no osv.. Dette skjønner jeg meg absolutt ikke på! Vi har automatisk ip og dns, og har prøvd å gjøre det manuelt ved å sette opp en gateway gjennom pc-en hans, dette funket heller ikke.

Han har en 2mbit linje fra Bluecom, og et speedstream modem (skal være standard BC-modem). Begge har WinXP. Vi pleide å gjøre dette mange ganger før i Win98/winME, men da hadde vi et nettverkskort og et isdnkort i pc-en hans og kjørte bare manuell gateway. Det kan være det er noe krøll når vi har 2 nettverkskort (1 i min pc som kobles til det ene i pc-en hans, mens det andre går ut til modemet og internett), men vi har prøvd det meste, så tviler på det.

Tar imot forslag med stor takk. Vi har prøvd å spørre på clanbase forumet til nå, og skal spør på hw.no etterhvert hvis vi ikke finner ut av det..

Ta det som en utfordring og løs problemet før hw.no gjør det ;) (hvis de gjør det da!).

Takk på forhånd!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Switch har vi dessverre ikke... da hadde det nok vært MYE enklere! :)

Får pinget vg ja, men får ikke åpnet den i verken opera eller IE .. :/

Jeg har prøvd å sette opp manuell dns til kameraten min sitt nettverkskort, men det funket heller ikke.

HVA FOR NOE MONGO GREIER ER DETTE EGENTLIG?????

Lenke til kommentar

F:\>nslookup www.vg.no

Server: xist.mshome.ne

Address: 192.168.0.1

Non-authoritative answer:

Name: www.vg.no

Address: 193.69.165.20

F:\>nslookup www.db.no

Server: xist.mshome.net

Address: 192.168.0.1

Non-authoritative answer

Name: www.dagbladet.basefarm.net

Address: 81.93.162.20

Aliases: www.db.no

(NB: jeg kan vise dagbladet siden!)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...