Gå til innhold

Så høy Iq har kjendisene!

Anbefalte innlegg

(...) Asperger (syndrom), dette syndromet gir ekstrem iq, men folk som har dette syndromet har ingen sosial inteligens.

Asberger gir ikke ekstrem intelligens, det kan jeg love deg. Gikk i klassen med en slik i 2 år og med tanke på at Asberger er en meget mild form for autisme, hadde han sine "bright moments" og selvfølgelig sine spesialiteter. Helt a-sosial er man heller ikke. Bare se på Steven Spielberg...

Mutter'n var lærer for en med asperger i 1.klasse. Han kunne vise utregning på alle de fire regningsartene, og klarte lett å løse matter oppgaver for 7.klassinger. Han var langt i fra sosial. Hoverdpersonen i "Elling"-filmene skal forestille asperger-rammet.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Men er det ikke slik med asbergers at ENKELTE utvilker ekstremt god intelligens på særområder, men langt fra alle? Et salgs fenomen som resultat av syndromet?

Slik er all autisme. Forskjellen er at en vanlig autist stort sett er dum som et brød, en med asperger har bare lavere sosial inteligens enn en vanlig person, og er ofte gode i realfag og interesert i en spesifikk ting, som f.eks en pendel.

Lenke til kommentar
Har sagt det før, og jeg sier det igjen: IQ og intelligens er ikke det samme. IQ er bare en av 7 (tror jeg det var?) inspillende faktorer på vår intelligens.

Noe som er JÆVLI viktig å huske på..

Altfor mange kommer drassende med at dem har høy IQ, men den forteller null og nix åssen man fungerer i samfunnet.

Lenke til kommentar
Har sagt det før, og jeg sier det igjen: IQ og intelligens er ikke det samme. IQ er bare en av 7 (tror jeg det var?) inspillende faktorer på vår intelligens.

Noe som er JÆVLI viktig å huske på..

Altfor mange kommer drassende med at dem har høy IQ, men den forteller null og nix åssen man fungerer i samfunnet.

det er korrekt ja, mange som har høy iq(over 120 og sånt), men kan ikke brukes i samfunnet da de ikke kan samarbeide med andre

Lenke til kommentar
Nettopp den jeg stusset litt over ogsaa. Dama virker jo dum som et broed.
Det kan det godt hende hun er også ...

Postet denne uten aa lese noen andre poster nesten. Ser naa at det kanskje ikke har saa mye med intelligensen aa gjoere, kanskje forstaaelsen. Jeg scorer alltid veldig lavt paa IQ-tester, men skjoenner naa at jeg kanskje ikke er saa dum for det. :)

Endret av AnAnAs
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...