Gå til innhold

Antall vifter på PSU

Anbefalte innlegg

I nettbutikkene finnes det strømforsyninger med 1 vifte, 2 vifter og faktisk 3 vifter (!).. Hva er egentlig vitsen med å ha så mange vifter? Er det bare for å kjøle ned PSU-en eller? Hvor mange vifter anbefaler dere på PSU? Selv har jeg Q-Tec 450W med 2 vifter og det bråker litt for mye, for å si det mildt! Jeg har hørt mange flere har sagt at Q-Tec bråker noe sinnsykt, ALDRI mere Q-Tec for meg!!!!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vel, jeg er av den oppfatningen at 2 vifter holder iallefall i en PSU. Du trenger ikke 3 igrunn.

Jeg hadde selv Q-Tec strømforsyning, og den bråkte en del ja. Så jeg satt begge viftene på 5 volt. Jeg åpnet dekselet og loddet de på den røde ledningen.

Funker fint. Anbefales visst du irriterer deg noe grenseløst.

Lenke til kommentar

som han sa her over. med 2 vifter kan du kjøre ned hastigheten på viftene. Enkelte har viftestyring integrert manuelt eller elektronisk.

Ellers.. at du ALDRI mer vil ha Q-Tek pga viftestøy så syns eg du tramper på en Q-Tek på feil grunnlag sånn egentligt.

hadde du sagt "ALDRI mer Q-Tek fordi det er noge sjid" så hadde eg følt mer med deg :thumbup:

Søker du på Q-tek PSU på forumet her finner du nok drit preik om denne PSUen til å holde deg opptatt i ei uke om du skal lese alt :tease:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...