Don Corleone Skrevet 22. juli 2004 Del Skrevet 22. juli 2004 (endret) Er det noen som kan anbefale meg en rekkefølge på plassering av følgende komponenter i en 19"'s 42U rack: * UPS - Rackmonterbar * Server - Rackmonterbar * Lagringsenhet (SCSI-disker) - Rackmonterbar * LCD Skjerm * 2 stk Tower Server - skal stå på hylle i racken * 4 stk svitsjer - Rackmonterbare * Patchepanel - Rackmonterbar * Tapestasjon ?? Setter pris på kreative forslag med argumenter. Endret 22. juli 2004 av Don Corleone Lenke til kommentar
Hotvedt Skrevet 22. juli 2004 Del Skrevet 22. juli 2004 fra bunn og oppover... -de 2 serverene -ups -svitsjer -server -scsi -skjerm -patchepanel -tapestasjon vet vel ikke om forslaget var kreativt, men det gjør det vel enklere å kommer til... kjipern med skjerm i knehøyde lissom.. må vel legge til at jeg ikke vet hva patchepanel er, med tanke på størelse osv; plasserte det bare et sted det hørtes ut til å passe.. Lenke til kommentar
Koffe Skrevet 23. juli 2004 Del Skrevet 23. juli 2004 Jeg ville satt det som generer mest varme øverst i racket. mest sannsynlig scsi diskene øverst. Lenke til kommentar
Tofustew Skrevet 23. juli 2004 Del Skrevet 23. juli 2004 (endret) Rackbygging er mer smak og behag enn vitenskap. Her er hva jeg liker. Med 42U har du masse plass etter at du har satt inn greiene dine. Varme er ikke tema i rack for annet enn de to serverne på hylle. Rackmonterte saker drar inn kald luft foran og støter varm luft ut bak. Det må være slik også, tenk deg 2 meter med varme komponenter og varmeflyt oppover. Det hadde blitt pizzatemperatur øverst uansett hvordan du sjonglerte serverne. Jeg ville: - plassere UPS i bånn for stabilitet. Lite vedlikehold på disse. - svitcher og patchepanel på toppen bak i racket. Kablene kommer tross alt ut bak på serverne og sånt veier lite. - Så plasserer du LCD og tastatur-modul i passe arbeidshøyde. Tenk på om du ønsker å stå eller sitte når du gjør vedlikehold. - Se på rackserverne og deres tilkoblede scsi-hylle som noe som skal plasseres sammen. Alltid trasig å følge kabler for å finne ut hvilken diskhylle som hører til hvilken server. - Hvis det er plass mellom ups og lcd: Serverne på hylle under lcd, rackservere umiddelbart over lcd. - Hvis ikke plass nok, rackservere under lcd, hylle over. - Så merker du servere, disker og kabler med ultrastore bokstaver. Det er utrolig hvor lite man kan dytte i et rack før det blir rot. Endret 23. juli 2004 av Tofustew Lenke til kommentar
chrisege Skrevet 23. juli 2004 Del Skrevet 23. juli 2004 ...må vel legge til at jeg ikke vet hva patchepanel er, med tanke på størelse osv; plasserte det bare et sted det hørtes ut til å passe.. ... Hvis jeg ikke er helt på jordet er det en slags nettverksswitsj. Lenke til kommentar
Nilsen Skrevet 23. juli 2004 Del Skrevet 23. juli 2004 Jeg ville satt det som generer mest varme øverst i racket.mest sannsynlig scsi diskene øverst. det varmeste øverst.. da blir hele racken kaldere.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå