Gå til innhold

Programmer/spill lukker seg - dårlig ram?

Gjest Slettet+7815234

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+7815234

Hei,

Har et problem som jeg tror kan skyldes dårlig ram.

For det første, litt om PC-en:

RAM: TwinMOS PC3200 DDR-DIMM 512MB CL2,5 ECC 32M*8/18chip, 184-P (for DDR-PC400MHz)

Det som skjer, er at hvis jeg sitter og spiller Warcraft III (f.eks.), så hender det nå og da at programmet - helt uten videre - lukker seg, og jeg får en feilmelding om at "the memory could not be read", dermed min antakelse om at det skyldes dårlig ram.

Bare si ifra om dere trenger mer informasjon om f.eks. pcen eller feilmeldingen.

Setter pris på all hjelp!

Endret av Slettet+7815234
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei,

RAM: TwinMOS PC3200 DDR-DIMM 512MB CL2,5 ECC 32M*8/18chip, 184-P (for DDR-PC400MHz)

Det som skjer, er at hvis jeg sitter og spiller Warcraft III (f.eks.), så hender det nå og da at programmet - helt uten videre - lukker seg, og jeg får en feilmelding om at "the memory could not be read", dermed min antakelse om at det skyldes dårlig ram.

Bare si ifra om dere trenger mer informasjon om f.eks. pcen eller feilmeldingen.

MVH,

Jonas

hadde akkurat samme problem! og akkurat samme brikke! sendte den inn i går...

Lenke til kommentar

Denne tråden er veldig like en annen en, som har dette i Half-Life, og samme problemet har jeg hatt på mine 4 pc'r opp igjennom årene, og kun i HL, konklusjonen kan være at software er/kan være dårlig skrevet, slik at dette hender.

Ville tro at det er riktig siden dette skjer på flere pc'r og i mitt tilfelle på 4 forskjellige pc'r, med samme spill, men kun innimellom.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+7815234

Hei, og takk for raske svar smile.gif

Fuel: Memtest står og kjører nå, jeg kopierer inn resultatene her når det har gjort seg ferdig.

Hyrlen: Synd å høre, får håpe jeg ikke må gjøre det samme, men det virker slik.

Kjøpte du brikken fra komplett?

boza: Ja, til meg kan det hende med et hvert program, det er ikke noe mønster i hvilke. Takk uansett smile.gif

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+7815234

Hei igjen,

Mr-Zin: Det fungerte dessverre ikke, men takk uansett. smile.gif

Fuel: Ok, jeg kjører memtest nå, og den har funnet 2 feil så langt.

Problemet mitt nå er at jeg har 2 brikker av samme type; hvordan finner jeg ut hvilken av dem som er det sorte fåret? (Om det ikke er begge to, da.)

På forhånd takk.

Lenke til kommentar
Hei,

MVH,

Jonas

hadde akkurat samme problem! og akkurat samme brikke! sendte den inn i går...

Me too!

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+7815234

Hei igjen,

Jøss, det virker som om dette ikke er et sjeldent problem.

Til dere som har sendt inn brikkene deres, har dere fått noe svar?

Jeg regner med at man får ny brikke; det er jo livstidsgaranti ifølge kompletts sider.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...