mr.a Skrevet 24. april 2002 Del Skrevet 24. april 2002 jeg tenkte jeg skulle sjekke ut linux... alle kameratene mine har det. alle har redhat. jeg lurer bare på hvilken "type" linux dere bruker! mandrake skal visst være bra. Lenke til kommentar
oskar1 Skrevet 24. april 2002 Del Skrevet 24. april 2002 Jeg bruker debian, raskt og med et veldig fint pakke system apt-get. En del vanskeligere enn red hat, men bedre. Jeg brukte redhat en måneds tid for noen årsiden, siden har jeg brukt debian. ANBEFALES... Lenke til kommentar
mbi Skrevet 24. april 2002 Del Skrevet 24. april 2002 SuSE er å anbefale.Ver. 8.0 er nå ute Lenke til kommentar
Thlom Skrevet 24. april 2002 Del Skrevet 24. april 2002 Prøv JBLinux, laget av en nordmann. Genialt pakkesystem; JBL Ellers er vist Lycoris bra for nybegynnere. Lenke til kommentar
SSM Skrevet 24. april 2002 Del Skrevet 24. april 2002 Suse er bare tøv :smile: Beklager - Måtte få det ut. - Debian er en ganske god distro om du er lat. - Slackware er distroen for den som vil ha full kontroll over systemet sitt. - Redhat for de som kun ønsker en fin linux-desktop løsning. - Gentoo for de som ligger på 'bleeding edge' - Mandrake for de som ikke har fått med seg at redhat eksisterer :wink: - Trustix for de paranoide. ------ Mer eller mindre seriøst inlegg av Tommy Jensen [email protected] Lenke til kommentar
sure-per Skrevet 24. april 2002 Del Skrevet 24. april 2002 Quote: On 2002-04-24 15:58, SSM skrev: - Mandrake for de som ikke har fått med seg at redhat eksisterer :smile: Hvis du er total newbie så finner du utrolig mange how-tos som tar Redhat som "eksempel-system". Du slipper da ofte den knottinga som skyldes de små men dog reele forskjellene du har mellom de ulike distroene. Sure-per Lenke til kommentar
mr.a Skrevet 24. april 2002 Forfatter Del Skrevet 24. april 2002 takk for alle svara, jeg tror jeg skal prøve meg på redhat eller suse. skal formatere to WDC 80GB som kjører i RAID 0. det jeg lurer på da er om jeg skal installere win xp eller linux`en først? de skal selvfølelig ligge på hver sin partisjon. RAID fungere vel i linux? bruker onboard controlleren på abit TH7-R II. Lenke til kommentar
Thlom Skrevet 24. april 2002 Del Skrevet 24. april 2002 winxp først, deretter linux, det er det som har funket best for meg. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå