Gå til innhold

hvordan få kameralyd vekk?!

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det er SVÆRT få kameratelefoner som kan ta vekk den lyden (ingen?).

Det er fordi det SKAL høres når man tar et bilde, så du ikke skal kunne drive snikfotografering ute på gata. Det er rett og slett for allmennhetens beskyttelse.

F.eks. de karene som driver og tar upskirt-bilder av damer og poster på nettsida si, snikfotografering i garderober der folk skifter etc.

Telefonselskapene er pålagt å ha lyd på kameraet, så det slipper du nok ikke enkelt unna.

I Korea er det gått så langt at det er forbudt å ha med kameratelefon inn på offentlige garderober o.l.

Endret av Bitex
Lenke til kommentar

På Nokia 3650 og 3200(går vel på andre nokia telefoner også som ikke er S60/symbian) og de andre symbian mobilene fra Nokia kanskje Siemens SX1 også? så er det bare å slå av varseltoner og på SE T610 er det bare å slå den på lydløs eller på møte profilen.Men på andre typer mobiler vet jeg ikke hvordan man slår av kameralyden ;)

Endret av Zemeckis
Lenke til kommentar
hvorfår skal mobilkamra lagen dum lyd når digtallkamera er mye mere stille

Det er en enkel grunn til dette; fordi noen land pålegger produsentene det og siden man ved å legge inn en ganske enkel kamera lyd gjør folk oppmerksom at man fotograferer dem/eller noe. Dette for å forhindre/og bekjempe "uffrivilig fotografering" av personer/gjenstander i forskjellige situasjoner.

Endret av Remerser
Lenke til kommentar

På min Nokia 6230 er det bare å gå inn på Meny/Media/Kamera/Innstillinger/Kameralyder. Der inne kan man velge om man vil ha av eller på kameralyder.

Men er det noen som har denne telefonen som vet hvordan man kan høre på mp3-ene man har lagt inn på minnekortet fra medieavspilleren?? :w00t:

Lenke til kommentar
Vet ikke om den kan slås av på SX1. Men syns ikke den er så irriterende eller høy....

lydløs funker på SX1 :)

thord: Møte-profilen gjør lar kameralyden forsvinne

hmm funker ikke på min sx1,setter på møtet men får lyd når jeg tar bilde :thumbdown: men på lydløs går lyden bor og jeg kan ta voyger bilder :!:

Endret av Danny
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...