Gå til innhold

AMD Athlon XP2500+ - bra + anbefaling av hovedkort

kverna

Anbefalte innlegg

Lurer på hvor god denne prosessoren er ?

Hvor mye kan den overklokkes, og trenger ett godt og billig hovedkort med alt annet enn via chipsett :)

Link

Tenkte litt på dette hovedkortet: Link

Er dette bra ?

Takker for alle seriøse og saklige inlegg! :)

Endret av kverna
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg kjøpte en av de første athlone 2500, og kjørte den på 3200XP hastighet. I det siste fant jeg ut at det forårsaket en haug av problemer på maskina mi, som jeg trodde var forårsaket av noe annet. ( et av problemene var at 3D mark, og spill, plutselig kræsjet)

Et lite tips bare. Vær litt forsktig med overklokking :thumbup:

Lenke til kommentar

Dette er jo ikke det grommeste du får lengre, men du får mye for penga med den kombo'n. Har samme selv. Min er ikke stabil på 3200+ hastighet, men er 100% på 10,5 x 200 og jeg tror ikke så mange tar en pepsi-challenge på 11x200 vs 10,5x200 :p

Lenke til kommentar
Jeg kjøpte en av de første athlone 2500, og kjørte den på 3200XP hastighet. I det siste fant jeg ut at det forårsaket en haug av problemer på maskina mi, som jeg trodde var forårsaket av noe annet. ( et av problemene var at 3D mark, og spill, plutselig kræsjet)

Et lite tips bare. Vær litt forsktig med overklokking :thumbup:

Hmm...eg har eit spel som kræsjer stadig, kom heilt plutseleg, har aldri funne ut kva problemet er..kanskje eg skal prøve å klokke ned CPU. :hmm:

Lenke til kommentar

jeg har selv denne kombinasjonen. Funker fett. Klokket meg opp til 3200 speed (fsb 200) uten problemer og kjører prosessoren der såfremt det ikke er veødig varmt i været (ikke noe problem i sommer :ermm: ). Ligger på ca 50 grader idle, 60 full load. Har en Glacial silent breeze II som ikke lager lyd i det hele tatt, men kjøler litt dårlig.

Kombinasjonen er fortsatt veldig bra, men tenk på å heller kjøpe en XP-m prosessor, de klokker enda bedre og er uten multiplikatorsperre. ITbutikken har dem, står masse om det her på forumet.......

Ellers er nok 754 prosessor mer i tiden nå da.

Endret av _Net_Strider
Lenke til kommentar
jeg har selv denne kombinasjonen. Funker fett. Klokket meg opp til 3200 speed (fsb 200) uten problemer og kjører prosessoren der såfremt det ikke er veødig varmt i været (ikke noe problem i sommer :ermm: ). Ligger på ca 50 grader idle, 60 full load. Har en Glacial silent breeze II som ikke lager lyd i det hele tatt, men kjøler litt dårlig.

Kombinasjonen er fortsatt veldig bra, men tenk på å heller kjøpe en XP-m prosessor, de klokker enda bedre og er uten multiplikatorsperre. ITbutikken har dem, står masse om det her på forumet.......

Ellers er nok 754 prosessor mer i tiden nå da.

takk alle sammen for svar..

Tar nok heller en titt på mobile cpuene hvis de er mye bedre...

Har ikke så mye penger og skal invistere i vannkjøling så tror ikke det blir 64 på meg enda :(

Lenke til kommentar

Et lite tips bare. Vær litt forsktig med overklokking  :thumbup:

Hmm...eg har eit spel som kræsjer stadig, kom heilt plutseleg, har aldri funne ut kva problemet er..kanskje eg skal prøve å klokke ned CPU. :hmm:

Hvir du har reinnstallert drivere og alt sånt, og det fortsatt skjer, vil jeg ikke se bort fra at det er overklokkingen sin skyld ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...