Gå til innhold

Kontroll på Bruktmarkedet?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det er lite vits å drive med moderasjon på slike ting, klart det er snylt, men de fleste brukere er antageligvis opplyst om slike ting. Han kan jo prøve å selge den for 10000, men det betyr ikke at han finner en kjøper ;)

Lenke til kommentar

Det er jo klart ikke lett å moderere dette. Syns nå hw,no er et seriøst sted, og blir litt dumt hvis man blir lurt ved kjøp her. Syns seriøsiteten til hw.no vil synke hvis det begynner å bli mye av disse annnonsene. Vet at det florerer av slikt som dette på qxl, noe som gjør qxl til et lite seriøst sted i mine øyne.

Lenke til kommentar
Det er jo klart ikke lett å moderere dette. Syns nå hw,no er et seriøst sted, og blir litt dumt hvis man blir lurt ved kjøp her. Syns seriøsiteten til hw.no vil synke hvis det begynner å bli mye av disse annnonsene. Vet at det florerer av slikt som dette på qxl, noe som gjør qxl til et lite seriøst sted i mine øyne.

Det er veldig få slike annonser på QXL også, samme her på hardware.no. Jeg kan desverre ikke moderere dette, men rapporter det til en modertaor.

Lenke til kommentar
Det er veldig få slike annonser på QXL også, samme her på hardware.no. Jeg kan desverre ikke moderere dette, men rapporter det til en modertaor.

Du må nok rapportere det til en bruktmarked-admin eller noe for å få de vekk.

Lenke til kommentar

Det ville jo vært helt teit å moderere slike ting også. Hvem som helst skal da få lov til å prøve å få så mye de kan for varene de selger. Noen er ærlige, noen har ikke peil, noen er tjuvradder. Kanskje denne personen har kjøpt maskinen i sin lokale PC butikk og betalt svinmye, og ikke vet om prisene som er idag. Er noen dumme nok til å kjøpe, så er det jo de som får stå til ansvar for det.

Lenke til kommentar

La folk få prøve seg med de prisene de vil! Kanskje han føler at det ikke er verdt å selge den for noe mindre, eller bare begynner på en pris som så kan prutes ned? Jeg ser ingen grunn til at man skal reagere noe særlig på slike annonser så lenge det ikke er noe åpenbar svindel ute og går (ATI x800 - kun 400,-. NB kun forskudd)

Lenke til kommentar
La folk få prøve seg med de prisene de vil! Kanskje han føler at det ikke er verdt å selge den for noe mindre, eller bare begynner på en pris som så kan prutes ned? Jeg ser ingen grunn til at man skal reagere noe særlig på slike annonser så lenge det ikke er noe åpenbar svindel ute og går (ATI x800 - kun 400,-. NB kun forskudd)

jepp! Helt enig.. Det er rettigheter i dette landet! :yes:

Lenke til kommentar
Har dere noe som helst moderasjon på dette?

Dette er jo dyrere enn å kjøpe nytt:

http://bruktmarked.hardware.no/marked/?db=...query=retrieval

Bah!

Dette er IKKE noe som skal modereres i et land med ytringsfrihet og frie markedskrefter. Man kan sette den prisen man vil på varene sine, så får kjøperen avgjøre om varen er verd prisen. Dette har ingenting med seriøsitet og gjøre.

I akkurat dette tilfellet er vel ikke prisen så innmari på viddene heller?

Ikke akkurat et røverkjøp, men alikavel. Hovedkortet kostet minst 1800,- nytt og CPU'ene kostet avhengig av typen +/- 2000,- pr. stk. RAM'en er antakelig reg/ecc og kostet i såfall også over 1000,-

Atpåtil får man jo et snasent (fnis) Q-tec kabinett og en enorm hardisk (heh) så selv om han tar seg godt betalt er det mest sannsynlig ikke dyrere enn nytt.

Forøvrig legger jeg herved ut mitt Radeon 8500LE kort til kr. 9999,- (pluss frakt) :whistle:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...