Gå til innhold

Hk, Ram og Cpu er i boks; vifteannbefaling...


Anbefalte innlegg

Hei

Skal kjøpe nye deler til min eldre PC, skal ha nytt HK, cpu og minne. Jeg er fattig student så jeg skal ikke ha det aller nyeste. Maskinen skal kanskje overklokkes litt, og brukes for dedt meste i spill. Her er jeg ute etter mye for en billig penge. :yes: Her er et oppsett etter at jeg har sett litt rundt på produktguiden...

 

 

 

CPU: AMD XP 2500 (Barton)

HK: ASUS A7V600 EDIT: Forandret til ASUS A7N8X-E Deluxe

RAM: TwinMOS PC3200 DDR-DIMM 512MB Dual Pack Kit w/two matched PC3200 EDIT: Forandret til Corsair Value S PC3200 DDR-DIMM 512MB

 

 

 

Kom gjerne med kommentarer og evt forbedringer, men husk at jeg ikke kan gå noe særlig over det jeg har oppgitt (kan kanskje strekke med til 2500 ;) ).

 

Trenger forresten en god vifte anbefaling til CPUen som ikke bråker all verden...

 

Takker for alle svar!

 

Paul

Endret av lpaul
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Blir nok en ASUS A7N8X-E Deluxe til 865.... :) Bør jeg kjøpe cpuen min Boxed eller satse på noen annet? Hvor mye støyer den som er i boxed version? Minne annbefalinger mottas også med takk for dette HK! :D

 

EDIT; fungere denne RAMen? :hmm:

Endret av lpaul
Lenke til kommentar

Den RAMen vil nok fungere fint. Hvis du er sikker på at du ikke trenger mer enn 512MB bør du kanskje heller ta 2x256MB, med tanke på Dual DDR på nForce2-kortene. Men det er veldig greit med 1x512MB også, da kan du kjøpe en lik en senere og få Dual DDR da også. Ikke at det er noe å hoppe i taket for men.

 

Boxed-viftene vet jeg ikke om bråker noe særlig. Men det er nok mulighet for å styre/justere vifta via hovedkortet ettersom hvor varmt det er.

Lenke til kommentar

Kaster meg med på OterOter sitt innlegg, Asus kortet og Corsair er en god kombinasjon.