Gå til innhold

Hk, Ram og Cpu er i boks; vifteannbefaling...


Anbefalte innlegg

Hei

Skal kjøpe nye deler til min eldre PC, skal ha nytt HK, cpu og minne. Jeg er fattig student så jeg skal ikke ha det aller nyeste. Maskinen skal kanskje overklokkes litt, og brukes for dedt meste i spill. Her er jeg ute etter mye for en billig penge. :yes: Her er et oppsett etter at jeg har sett litt rundt på produktguiden...

 

 

 

CPU: AMD XP 2500 (Barton)

HK: ASUS A7V600 EDIT: Forandret til ASUS A7N8X-E Deluxe

RAM: TwinMOS PC3200 DDR-DIMM 512MB Dual Pack Kit w/two matched PC3200 EDIT: Forandret til Corsair Value S PC3200 DDR-DIMM 512MB

 

 

 

Kom gjerne med kommentarer og evt forbedringer, men husk at jeg ikke kan gå noe særlig over det jeg har oppgitt (kan kanskje strekke med til 2500 ;) ).

 

Trenger forresten en god vifte anbefaling til CPUen som ikke bråker all verden...

 

Takker for alle svar!

 

Paul

Endret av lpaul
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Blir nok en ASUS A7N8X-E Deluxe til 865.... :) Bør jeg kjøpe cpuen min Boxed eller satse på noen annet? Hvor mye støyer den som er i boxed version? Minne annbefalinger mottas også med takk for dette HK! :D

 

EDIT; fungere denne RAMen? :hmm:

Endret av lpaul
Lenke til kommentar

Den RAMen vil nok fungere fint. Hvis du er sikker på at du ikke trenger mer enn 512MB bør du kanskje heller ta 2x256MB, med tanke på Dual DDR på nForce2-kortene. Men det er veldig greit med 1x512MB også, da kan du kjøpe en lik en senere og få Dual DDR da også. Ikke at det er noe å hoppe i taket for men.

 

Boxed-viftene vet jeg ikke om bråker noe særlig. Men det er nok mulighet for å styre/justere vifta via hovedkortet ettersom hvor varmt det er.

Lenke til kommentar

Kaster meg med på OterOter sitt innlegg, Asus kortet og Corsair er en god kombinasjon.

 

Har også et NF7-S og det er også et meget godt kort. (Viftern bråker ikke veldig) Jeg har hatt litt problemer med Twinmos både med og uten TwinMOS på både A7N8X Dlx og NF7-S V2.0, de samme brikkene fra TwinMOS har fungert uten feil med Memtest86 på HK med Intel Chipset. Jeg ser det er folk her på forumet som kjører de samme kortene med TwinMOS så det er neppe umulig, men som sagt, jeg fikk problemer med mine TwinMOS brikker med og uten Winbond chipper.

Lenke til kommentar
Hvis pcen skal brukes til spill er det kansje også et ide med et nytt grafikkort.

Kansje et 9800pro hvis du har råd til det eller et ati radeon 9600pro.

Hvis du selvfølgelig ikke har dette fra før da.

Har nytt skjermkort..... :D Det jeg trenger er som sagt en billlig, støysvak vifte til cpuen(xp2500 Barton), og da tror jeg alt er i boks!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...