Gå til innhold

Doom3 lar overklokkerne svi?


Anbefalte innlegg

Personelig ser jeg på slike uttalelser som det nvidia kommer med ang 800xt som et desperat forsøk på å sverte en seriøs konkurent som har tatt fra dem ytelsestronen.

Så du mener X800XT har tatt ifra Nvidia tronen? Er ikke helt enig der Snekker'en. Kortene er tett på like gode, det er jeg enig i, men hvem er mest fremtidsrettet? Nvidia sitt. Akkurat nå er det hipp som happ. 6800 er raskere enn X800 i Doom3. Så får vi vente å se hvordan det går i de neste nye spillene som kommer. Skal bli morro å få noen offisielle HL2 å Stalker Benchmark's etterhvert.

 

PS. Husk at det er MANGE spill som kommer til å bli basert på Doom3 motoren, å da vil 6800 kortene være sterkere.

Du husker kanskje ikke at nvidia dominerte med GF4 TI helt til Radeon 9700-tiden? Så kom 9800 og dominerte..

 

Dessuten ser det ut som at et GF6800 med 128 MB nesten blir tatt igjen av GF FX5950 i D3.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hmmm...resultatene fra Doom 3 er vel ikke de eneste som betyr noe. Og som denne testen viser så er både 6800U og X800 XT gode kort, med en liten fordel X800:

 

http://www.driverheaven.net/reviews/6800andX800XT/index.htm

 

Når det gjelder HL2 så blir X800 det beste kortet å ha, like forutsigbart som at Nvidia har en fordel i Doom 3 (kanskje fordelen ikke blir like stor, men den kommer til å være der).

 

Og det tør jeg å vedde mange penger på :cool:

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-80wCWpIM
The older GeForceFX 5950 and Radeon 9800XT cards have also shown that they are going to deliver great performance in DOOM 3. Having a last-generation video card and playing DOOM 3 is simply going to provide a great gaming experience with all features turned on that make DOOM 3 what it is. So hardly think that you are going to be left behind. In fact if you are playing on a bit older hardware, you might be the envy of your block as you are probably coming away with more money left over to spend on games than your neighbor. What good is a $500 video card if you don't have money left over to purchase DOOM 3?

 

all i need to know :)

Lenke til kommentar

Okei, jeg har vært borte på ferie en stund nå, men her er min antakelse etter å ha fått litt info om saken:

 

Jeg skulle fint klare å spille DOOM III med en god del detaljer (high/medium) med oppsettet mitt som ser slik ut. Eller?

 

En annen ting: Siden DOOM III vil kunne lage problemer for overklokkere, er det fordi at spillet vil utvikle ekstra mye varme i GPU? I så fall er jeg litt redd for mitt uklokkede PowerColor 9800 Pro med halvdårlig vifte! :ohmy:

Lenke til kommentar
DOOM3 utnytter visse ting anderledes som gjør at det blir kompabilitets problemer hvis du har okverklokket systemet, men det er jo bare å kjøre en default/klokke tilbake på systemet, hvis DOOM3 ikke funker.

Så dette har ingenting å gjøre med varmeutvikling, ergo er jeg trygg med Revision B av PowerColor 9800 Pro?

Lenke til kommentar
Personelig ser jeg på slike uttalelser som det nvidia kommer med ang 800xt som et desperat forsøk på å sverte en seriøs konkurent som har tatt fra dem ytelsestronen.

Så du mener X800XT har tatt ifra Nvidia tronen? Er ikke helt enig der Snekker'en. Kortene er tett på like gode, det er jeg enig i, men hvem er mest fremtidsrettet? Nvidia sitt. Akkurat nå er det hipp som happ. 6800 er raskere enn X800 i Doom3. Så får vi vente å se hvordan det går i de neste nye spillene som kommer. Skal bli morro å få noen offisielle HL2 å Stalker Benchmark's etterhvert.

 

PS. Husk at det er MANGE spill som kommer til å bli basert på Doom3 motoren, å da vil 6800 kortene være sterkere.

Du husker kanskje ikke at nvidia dominerte med GF4 TI helt til Radeon 9700-tiden? Så kom 9800 og dominerte..

 

Dessuten ser det ut som at et GF6800 med 128 MB nesten blir tatt igjen av GF FX5950 i D3.

Jo jeg husker det,men som jeg sier før 6800 og 800 serien var det ati dermed er det jo nvidia som må kjempe for å ta tilbake tronen som de hadde tidligere , skulle de klare det så blir det jo ati som i neste omgang får den oppgaven.

Værre er det ikke :D For meg personelig spiller det ingen rolle uansett . :)

Lenke til kommentar

Denne diskusjonen har sporet fullstendig av. Er det noen som har noe mer info om det interessante i denne diskusjonen, nemlig DOOM III i forhold til overklokking? (Også kalt topic ;))

 

Hvem bryr seg om denne ATi vs. NVIDIA-saken? :thumbdown: (Dessverre alt for mange...)

Endret av tor_erik
Lenke til kommentar

Enig med deg tor_erik. Jeg skulle akkurat til å spørre om tittelen på tråden ikke var litt missvisende i forhold til innholdet.

 

PS. Hva er det som gjør at de som spiller DoomIII og overklokkere får svi så mye mer enn de som spiller doomIII men ikke overklokker ?

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...