Gå til innhold

Doom3 lar overklokkerne svi?

Anbefalte innlegg

"We want to start out with our high end system that was supplied by Dell. It utilized a 3.6GHz Pentium 4 processor and 4GB of 533MHz DDR2 Ram on an Intel i925X motherboard. The video cards used of course were all PCI-Express interface video cards all with 256MB of video Ram. NVIDIA's v61.76 driver and ATI's v8.05 driver was used for testing."

men det er vel få her som har SÅ bra cpu, så mye ram og så bra skjermkort som dem tester der..må nok trekke fra en del fps for å få min ytelse, jeg som har AMD 1800+ og GF4Ti4600 og 512MB DDR PC2100 får vel ikke store ytelsen... må nok spille i 1024 på medium el no... snufs :cry:

Det var berre på PCIe testene de brukte 4gb ram og 3,6ghz cpu!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Det virker som om mange her er allergiske for sannheten, som om det var farlig å si ting slik det er.

Åj.. En test av _beta_ ( fra ifjor ? ) hl2, med en P4 3.2 og en AMD 64 3200 i 1280x1024. Vi får heller vente å se når fullversjonen kommer og med noen reale tester.

Vet ikke om jeg forstår helt hva du mener.

Hvis du sjekker testresultatene av et DX9 spill som FarCry - hvis du sammenlikner alle testene du finner - og sammenlikner dette med HL2-beta-testingen, dukker det opp et nokså sammenhengende og enhetlig bilde: de beste kortene til Ati og Nvidia yter omtrent likt. Og for å gjenta: ikke så likt som Doom 3-testen som er temaet her.

Finner du det rimelig å anta at dette vil forandre seg? Er det noe som indikerer det?

Det utelukker selvfølgelig ikke at ting plutselig kan forandre seg, men jeg ser ingen overbevisende indikasjoner på dette.

Lenke til kommentar

Det er snakk om litt over 10fps her folkens, ikke all verden.

Og nvidia har hatt god tid til og optimalisere drivere og kort for doom3, en klar

fordel. Det samme med ATI og HL2. Tror ATI vinner den kampen...

Kanskje ATI ikke har gjort så mye med openGL fordi det ikke har blitt lagd noen

krevende openGL spill de siste årene?

Den som lever får se... :)

Lenke til kommentar

Vil eg kunne kjøre Doom3\HL2 glatt i 1024x768 med:

Hightech 9800Pro IceQ

XP2500 @ XP3000

512mb ddr, kommer evnt 512 til visst det blir noe som helst problem!

Hvor stor oppløsning kan eg kjøre glatt? (litt vanskli å si kansje?)

Lenke til kommentar
Xbit hadde 6800 raskere i både Stalker og HL leaked demos.

6800 ruler

Simon

Flott at geforce får være raskest i noe da.. men det gjør ingenting når ATI fikser de ferdige spilla myyee bedre! :p *Håpe håpe* *tvile tvile* :innocent:

Link da templar?

Endret av Gullegutt
Lenke til kommentar

Link: www.xbitlabs.com var i en av deres første GeFoce 6800 revies..

"Men da Nvidia kommer med nye drivere da blir dem endå størrere og meget raskere en ATI sin.. det sier papa ROFL.. for mange sånn neste drivers blah blah. De "nye" ati OpenGL driverene er en rumor og har aldri vert noe annet. Patetiskt å se på hvordån "voksne" folk prøver å finne ett vinkel som passer deres "tro" eller kjøp av skjermkort. Dette er )#(/¤) 5 til 10 rammer.. kjøl dere ned ATi fangutter.

6800 er raskere og med bedre IQ!

John Carmac:"ATI cards did show a performance drop when colored mip levels were enabled, implying some fudging of the texture filtering".

Har sjølf sett dette nå etter å hatt ett 9800XT lenge.

GeForce troner igjen.

Simon

Endret av Templar
Lenke til kommentar

Jeg forstår ikke disse tåpelige uttalelsene om "Geforce har vunnet igjen". Dette er snakk om ett spill som er OpenGL basert. Hvor mange spill som kommer er OpenGL baserte?

Hvor mange spill som kommer er DX9 baserte ?

STALKER

Half Life 2

Tribes Vengeance

LOTR Battle For Middle Earth

etcetc.

I tillegg forventer jeg en god del spill på Source motoren også, ekskludert HL2, så slike tåpelige uttalelser kan dere spare dere for. Ja, selvsagt er NVIDIA sterkere i Doom3 og vice versa med HL2 og ATI.

Endret av VeXx
Lenke til kommentar

Om ATi er sterkere i HL2 gjenstår å se. Det ferdige produktet har vel egentlig ikke vært testet med ATi å Nvidia opp mot hverandre enda. Tror også ATi drar det lengste strådet der, men vi får vente å se :yes:

Endret av JimRamse
Lenke til kommentar

Jeg vil iallefall ikke ta det så langt som å si at GeForce har vunnet.

Slik jeg ser det nå så er nVidia sterkest på OpenGL, de ligger ca. likt på DirectX, og ATi er sterkets på AA og AF....

Både GeForce 6800 og X800 er glimrende kort. Dere får bare velge hva som passer dere best. Det er det beste rådet man kan gi.

Lenke til kommentar
Jeg vil iallefall ikke ta det så langt som å si at GeForce har vunnet.

Slik jeg ser det nå så er nVidia sterkest på OpenGL, de ligger ca. likt på DirectX, og ATi er sterkets på AA og AF....

Både GeForce 6800 og X800 er glimrende kort. Dere får bare velge hva som passer dere best. Det er det beste rådet man kan gi.

Helt enig, kunne ikke sagt det bedre selv :thumbup:

Lenke til kommentar

nvidia 6800 serien har vel bevist at de har ingen pro med ytelsen i dx 9?

mange som velger 6800 gt forann x800 pro,og synes testene på neten er til fordel får gt kortet.

av toppkortene synes jeg ati x800xt har en liten fordel når AA/AF er i bruk(1600x1200)

Source motoren blir sikker populer,men sikker mange spillprodusenter som vil bruke doom 3 motoren også ;)

men synes ikke nvidia er noe dårlige valg enn ati med nv 40 serien.

Endret av Traxco
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...