Gå til innhold

Doom3 lar overklokkerne svi?


Anbefalte innlegg

Poenget er at da beta testene ble laget fantes ikke NV40, slik at når NV40 blir brukt i disse testene kjører den samme path som FX serien som er dx8.

jo,kan hende du har rett Robin B.du er jo seriøs i dine innlegg.men håper vi får spille med dx 9 i fullversjonen(nv 40)..

 

ps:fant en link som viser hvor bra ytelse man trenger får og spiller hl2,er bare og fylle i og se hvilken hardware som ikke holder mål:

 

http://www.half-life2.org.uk/check.php

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Joda det er ingenting som tyder på at NV40 får problemer med HL2 når det kommer. Gabe sa selv at han måtte bruke flere månder extra på å kode om spillet for å få FX serien til å yte bra. Heldigvis så har Nvidia fixet disse problemene med NV40, men Ati har et lite fortrinn der med 3dc støtte så de får sikkert et lite overtak der på det ferdige spillet når det kommer.

Lenke til kommentar
Joda det er ingenting som tyder på at NV40 får problemer med HL2 når det kommer. Gabe sa selv at han måtte bruke flere månder extra på å kode om spillet for å få FX serien til å yte bra. Heldigvis så har Nvidia fixet disse problemene med NV40, men Ati har et lite fortrinn der med 3dc støtte så de får sikkert et lite overtak der på det ferdige spillet når det kommer.

Hva er det egentlig 3Dc tilfører? Grafisk bedre eller bedre fps?

 

Har jeg 3Dc?

Lenke til kommentar
Jeg forstår ikke disse tåpelige uttalelsene om "Geforce har vunnet igjen". Dette er snakk om ett spill som er OpenGL basert. Hvor mange spill som kommer er OpenGL baserte?

 

Hvor mange spill som kommer er DX9 baserte ?

 

STALKER

Half Life 2

Tribes Vengeance

LOTR Battle For Middle Earth

etcetc.

 

I tillegg forventer jeg en god del spill på Source motoren også, ekskludert HL2, så slike tåpelige uttalelser kan dere spare dere for. Ja, selvsagt er NVIDIA sterkere i Doom3 og vice versa med HL2 og ATI.

Spill som jeg tror eller vet kommer på doom3 motoren

 

Quake 4 kommer på doom 3 motor

Halo 2 (Har sett antydninger til at den kommer til å kjøre på doom 3 motoren også, men er ikke sikker)

Etterkommeren til Wolfenstein kommer på doom3 motor AFAIK

 

det kommer sikkert mange flere, men jeg har ikke funnet ut noe mere, google er ikke snill i dag

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-NN7wWQ

Surt at de legger mest vekt på systemer nesten ingen har råd til. Burde fokusert mer på minstekrav. Er vel bare et fåtall som har x800/6800 her?

Lenke til kommentar
Hvor mange spill som kommer er DX9 baserte ?

 

STALKER

Half Life 2

Tribes Vengeance

LOTR Battle For Middle Earth

etcetc.

Av disse har følgende støtte for Shader Model 3.0 som antagligvis kommer til å gi nVidia en grei ytelsesøkning...

 

STALKER

LOTR Battle For Middle Earth

 

HL2-motoren har også støtte for SM 3.0.... men Value får vel ikke lov til å aktivere det foreløpig av ATi :D:nei:

Lenke til kommentar

Jaja, så ble en tråd som tok opp en problemstilling med overklokking og spill som enda ikke har kommet vridd over til "ATI kortene er såååå best, jeg er sikker på at når jeg får det kommer det til å knuuuze Nvidi i alle spill som enda ikke har kommet" eller "HAHA, lang snørrenese for alle dere som har dritte på leggen å bestillt ATI-kort. Nvidia er sååå best, det har en eller annen på nettet ett eller annet sted sagt ellerno..."

 

Kan ikke folk roe bæret litt, og vente til det kommer skikkelige tester, som er uavhengige og tatt i forskjellige spill?

 

Argh! Blir så lei av å lese "X800 serien suger bestemors baller" og "6800 er så sinnsykt møkkabæsj". Slutt å spis så mye sukker småbarn. Len dere litt tilbake i stolen og vent på at disse spillene er kommet ut (helt ferdig), og vi da får noen harde fakta å diskutere. Istedenfor å synse og dikkidere i det uendelige om noe som de fleste her ikke har noe fakta å "bakke" opp uttalelsene med.

 

mine 50 øre

Lenke til kommentar
Jaja, så ble en tråd som tok opp en problemstilling med overklokking og spill som enda ikke har kommet vridd over til "ATI kortene er såååå best, jeg er sikker på at når jeg får det kommer det til å knuuuze Nvidi i alle spill som enda ikke har kommet" eller "HAHA, lang snørrenese for alle dere som har dritte på leggen å bestillt ATI-kort. Nvidia er sååå best, det har en eller annen på nettet ett eller annet sted sagt ellerno..."

 

Kan ikke folk roe bæret litt, og vente til det kommer skikkelige tester, som er uavhengige og tatt i forskjellige spill?

 

Argh! Blir så lei av å lese "X800 serien suger bestemors baller" og "6800 er så sinnsykt møkkabæsj". Slutt å spis så mye sukker småbarn. Len dere litt tilbake i stolen og vent på at disse spillene er kommet ut (helt ferdig), og vi da får noen harde fakta å diskutere. Istedenfor å synse og dikkidere i det uendelige om noe som de fleste her ikke har noe fakta å "bakke" opp uttalelsene med.

 

mine 50 øre

Helt enig!!! :thumbup:

Lenke til kommentar

En liten oversettelse fra linken lengre oppe.

 

 

Because of the limited time for working and verification of data the given below results are based on the data of 4 levels, used in demkakh, given NVIDIA together with patchem FarCry 1.2, and alsoon the results of the girder of quite these demok: Research, Regulator, Training and Volcano. I will first give general statistics. In all for renderinga of four levels FarCry pointed out above prepare about 3500 piksel'nykh sheyderov and 3500 apical sheyderov of all accessible versions: from 1.1 to 3.0. The lion's share of sheyderov comprise the permutations of sheyderov 3.0 for the set of the different values of the initial parameters. All apical sheydery 3.0 without the problems are compiled into sheydery 2.0. As sheyderov 2.0 we obtain with the compilation of piksel'nykh sheyderov 3.0: 1700 sheyderov 2.0 and 1900 sheyderov 2..x (was used profayl ps_2_.b for chips ATI R420, but unconditionally all these sheydery can be compiled with profaylom ps_2_.a). Evidently that more than half of sheyderov impose requirements those exceeding base version 2.0. But the compilation of sheyderov, does not indicate their required use in the real game situation. For example, with the girder of demok NVIDIA it is used on one sheyderu of version 2..x at levels Regulator and Training. And not one sheydera 2..x at levels Research and Volcano. In this case a quantity of sheyderov of the base version of version 2.0, utilized in each of these demkok kolebletsya in the region of 70 pieces. Thus, we smoothly arrived at the third part of our study: the comparison of the identity of the obtained images. This part proved to be most complex, since after the initial fulfillment of two points mentioned above it turned out that skrinshoty, obtained with the use of "long" sheyderov frequently they do not coincide with those obtained with the use of sheyderov of the third version. Moreover it was not possible to say that they incorrect - simply somewhat others. Reason proved to be in the use by developers FarCry of one of the special features of the model of sheyderov of the third version - 10 interpolation registers, which store given with the floating point, and using for the transfer of the results of fulfilling apical sheydera to the the piksel'nyy. The specifications of sheyderov of y..kh-2.kh stipulated the presence only of 8 such registers of standard accuracy. Two remained registers are used for the transfer it is color, their accuracy only must be not less than 8 bits to the color channel (standard 32 bit color), and even the more crucial point: with transfer from apical sheydera to the the piksel'nyy the values of these "color" registers are cut in the range [ 0..1 ]. I.e. any value, recorded in apical sheydere and which exceeds 1 or smaller than 0 will be unavoidably distorted with the transfer to piksel'nyy sheyder. It is important to here note that this requirement of specification DirectX, so that even if videokarta, which supports piksel'nye sheydery of version 2..x can interpolate more than 8 registers with the high accuracy it it is obligated to emulate the behavior described above. Above I indicated that the developers used a special feature of sheyderov - the presence of 10 interpolation registers, but in the reality they use only 9 registers of 10 and that only with renderinge the illumination from four luminous sources into one passage (four sources - this is a maximum quantity,supported by cursor FarCry at the given moment).

Lenke til kommentar
Jaja, så ble en tråd som tok opp en problemstilling med overklokking og spill som enda ikke har kommet vridd over til "ATI kortene er såååå best, jeg er sikker på at når jeg får det kommer det til å knuuuze Nvidi i alle spill som enda ikke har kommet" eller "HAHA, lang snørrenese for alle dere som har dritte på leggen å bestillt ATI-kort. Nvidia er sååå best, det har en eller annen på nettet ett eller annet sted sagt ellerno..."

 

Kan ikke folk roe bæret litt, og vente til det kommer skikkelige tester, som er uavhengige og tatt i forskjellige spill?

 

Argh! Blir så lei av å lese "X800 serien suger bestemors baller" og "6800 er så sinnsykt møkkabæsj". Slutt å spis så mye sukker småbarn. Len dere litt tilbake i stolen og vent på at disse spillene er kommet ut (helt ferdig), og vi da får noen harde fakta å diskutere. Istedenfor å synse og dikkidere i det uendelige om noe som de fleste her ikke har noe fakta å "bakke" opp uttalelsene med.

 

mine 50 øre

Helt enig!!! :thumbup:

støttes 100 Percent. :)

Lenke til kommentar
Jaja, så ble en tråd som tok opp en problemstilling med overklokking og spill som enda ikke har kommet vridd over til "ATI kortene er såååå best, jeg er sikker på at når jeg får det kommer det til å knuuuze Nvidi i alle spill som enda ikke har kommet" eller "HAHA, lang snørrenese for alle dere som har dritte på leggen å bestillt ATI-kort. Nvidia er sååå best, det har en eller annen på nettet ett eller annet sted sagt ellerno..."

 

Kan ikke folk roe bæret litt, og vente til det kommer skikkelige tester, som er uavhengige og tatt i forskjellige spill?

 

Argh! Blir så lei av å lese "X800 serien suger bestemors baller" og "6800 er så sinnsykt møkkabæsj". Slutt å spis så mye sukker småbarn. Len dere litt tilbake i stolen og vent på at disse spillene er kommet ut (helt ferdig), og vi da får noen harde fakta å diskutere. Istedenfor å synse og dikkidere i det uendelige om noe som de fleste her ikke har noe fakta å "bakke" opp uttalelsene med.

 

mine 50 øre

Helt enig!!! :thumbup:

støttes 100 Percent. :)

Da er vi enige da! :thumbup:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...