Gå til innhold

5x86&6x86 osv arkitekturen i Linux

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvilken arkitektur kjerna er kompilert for har litt, men ikke veldig mye å si for hastigheten på maskina di. Det som har mest å si er hvor mye RAM du har. Det kan også ofte hjelpe å strippe kjerna litt, altså at du tar kun det du trenger inn i kjerna, og alt "som kan bli artig å teste en dag" som modul.

Kort sagt, GI BENG!

Lenke til kommentar
Hei. Jeg oppdaget at jeg hadde 5x86 6x86 arkitekturen :cry:, min cpu er AMD Athlon XP1600+, jeg kompilerte kjerne på nytt, alt var like treg...og sjekket tekstbasert logging, der stod i586...betyr Intel P2...

Hjelp meg å rette opp arkitekturen

Athlon k7 støtter alle instruksjonene i i586.

Lenke til kommentar

Spec på søsters maskin, den jeg tester med linux, den andre min er på profilen.

AMD Athlon XP1600+ @ 1,05 GHz :: 256mb DDR200 nedklokket :: nvidia geforce2 mx integrert gpu :: nvidia soundstorm :: 1 40gb 5400rpm på ata33, skal ha ata100.

24x cd-rom :: 200w psu.

Lenke til kommentar

Spec på søsters maskin, den jeg tester med linux, den andre min er på profilen.

AMD Athlon XP1600+ @ 1,05 GHz :: 256mb DDR200 nedklokket :: nvidia geforce2 mx integrert gpu :: nvidia soundstorm :: 1 40gb 5400rpm på ata33, skal ha ata100.

24x cd-rom :: 200w psu.

Lenke til kommentar
Hei. Jeg oppdaget at jeg hadde 5x86 6x86 arkitekturen :cry:, min cpu er AMD Athlon  XP1600+, jeg kompilerte kjerne på nytt, alt var like treg...og sjekket tekstbasert logging, der stod i586...betyr Intel P2...

Hjelp meg å rette opp arkitekturen

Athlon k7 støtter alle instruksjonene i i586.

Og i686 for den del.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...