Gå til innhold

NEC DVD brenner

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg har lest en del tilbakemeldinger på forumet om at den brenneren du linket til er meget god. Personlig ville jeg lagt et par kroner til i potten og kjøpt NEC 2510A for 744 hos PSdata (fikk ikke til å linke). Den er tilnærmet identisk med den du har funnet, men kan brenne dual layer DVD-plater. Disse platene er pr i dag hårreisende dyr, men jeg vil anta at de faller i pris om ikke så lenge.

Lenke til kommentar

Jeg vil også ha en 2510. :love: Er det noen av brenne-ekspertene her på forumet som kan anbefale DVD-plater som vil passe fint til denne brenneren?

Og btw, er det for tidlig å kjøpe brennere med DL-støtte? DL-platene er jo svindyre, vil det kunne komme mye ny teknologi i DL-brenning som gjør at 2510 vil bli for gammeldags?

Lenke til kommentar

Har denne brenneren. Har kun brukt Ritek DVD+R 4x plater (RICOH).

Ingen feilbrenninger, bortsett fra der Imaget jeg har prøvd å brenne har vært korrupt uten at jeg oppdaget det. :blush:

Kan trygt anbefale denne brenneren, om du ikke vil ha aller nyeste teknologi fra NEC, kan du kjøpe ND-2500A som er 100-150,- kr billigere.

Endret av JohnRichard
Lenke til kommentar

Siden det bare er småpenger som skiller nec 2500 og 2510 er det like greit å kjøpe den sistnevnte. DL-platene er dyre pr i dag, men når de kommer i en akseptabel prisklasse er det kjedelig å måtte holde seg til enkeltlagsplatene.

Brenneren vil ta det meste av plater,kanskje med unntak av de verste drittplatene ( vanguard, princo, optodisc etc), men hvorfor ikke kjøpe kvalitet når det likevel er rimelig?

Å kjøpe billig blir ofte å kjøpe dyrt når det gjelder dvdr plater.

Man får vel Verbatim plater til under 10 kr stk er det idioti å kjøpe jalla plater

Det eneste negative med Nec 2510 er vel at den ikke støtter bitsetting med original firmware og at Nec generelt er dårlige lesere....

Hvis du overlever dette er det bare å gå til innkjøp av den....

Lenke til kommentar
Det eneste negative med Nec 2510 er vel at den ikke støtter bitsetting med original firmware og at Nec generelt er dårlige lesere....

Kan du forklare det for en som ikke vet så mye om bitsetting? Og har du hørt om mange som har hatt leseproblemer med brenneren/andre NEC-brennere?

Bare nysgjerrig.

Lenke til kommentar

Kan du forklare det for en som ikke vet så mye om bitsetting? Og har du hørt om mange som har hatt leseproblemer med brenneren/andre NEC-brennere?

Bare nysgjerrig.

Bitsetting gjør at DVD+R/RW/dual layer platene identifiseres som DVD-ROM og at de dermed er kompatible med langt flere dvd spillere

Jeg har selv en Nec-1300 (skal snart bytte) som er enda mere kresen enn Nec 2500/2510.

Enkelte ganger har jeg irritert meg over blant annet "CRC error" som kan unngås med bedre leser.

Ut over det har jeg ingen direkte erfaring med flere Nec brennere men jeg har lest om flere som klager på dårlig leser.

En langt bedre leser finner du i Benq DW822A som også støtter bitsetting.

Med ny firmware støtter den også dual layer plater slik at den har samme fordeler som Nec 2510 og i tillegg har bedre leser...

Lenke til kommentar

NEC 2510 får du faktiskt til 734,- hos www.pxp.no. Kjøpte'n der selv for noen uker siden (da til 799,- :ermm: )...og Princo platene brenner fint med denne, har ikke hatt en eneste feilbrenning. Så dette om at disse er "drittplater" er jeg totalt uenig i.

Men derimot Vanguard, Eclipse, og datasafe RED (eller var det datawrite RED?). Jeg har heller ikke noe til overs for Prodisc og den "nye" Budget-plata.... Det er å be om trøbbel (tatt inn fra England, men ser at noen nettbutikker har den nå). Det er ofte en grunn til at plater er sykt billige har jeg funnet ut... På min gamle Pioneer A01, funker forøvrig det aller meste (også drittplatene)...men kun i 1x naturlig nok.

Men til 2510 (som er særdeles mer tollerant enn 1100 og 1300) går likevel det meste, Maxell, Sony, Verbatim, Ritek (i alle varianter - Datasafe, Ridata, Traxdata osv), Princo, og en hel haug til..... Og de fåes i mange nettbutikker, og det rimeligste alternative er pxp.no, med brenner.no hakk i hel.

Lenke til kommentar

Du burde kanskje starte en egen tråd, siden denne kun handler om NEC DVD brenner?

Jeg er fornøyd med min NEC-2510A (bortsett fra at den ikke klarer å "dumpe" DVDer raskt til disk pga sperren som er lagt inn). Dette fikses med firmware fra http://www.herrie.org/, da får man andre fordeler også, bl.a. bitsetting og flere medier lar seg brenne på raskere hastigheter. Ulempen er at garantien brytes.

Ellers har jeg inntrykk av at LiteOn (som jeg bare har ræva erfaring med på DVD-ROM og CD-Brenner) er bra, Plextor er bra (men om prisen kan forsvares må du nesten se selv).

Edit: Om du lager en ny tråd som nevnt, kan sikkert OC-Freak gi deg bedre svar, han har jo tross alt en 10-15-20 DVD-brennere :dribble:

Endret av JohnRichard
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...