System-log.com Skrevet 22. juli 2004 Del Skrevet 22. juli 2004 Hei! Har lest mange tester omkring støysvake kabinetter der ute, men alltid når jeg får et av disse kabinettene i hus blir jeg litt forundret over at folk bruker ordet "støysvakt" eller enda mere uforståelig "lydløst". Jeg har nå sett meg ut 3 kabinetter som jeg er litt lysten på.. er det noen der ute som har så god peiling at de kan si hvilket av disse kabinettene jeg kommer til å bli mest fornøyd med.. og da er det en ting som gjelder.. nemlig lydnivå. Jeg er ikke så interessert i hvor mange desibel de gir, men hvilken maskin som gir mest behagelig lyd.. slik at jeg kan sette den ved siden av meg uten å tenke på støy. De tre deltagerene er : Nexus Breeze Antec Sonata Thermaltake Tsunami May the best box win! Lenke til kommentar
Rebel-Rider Skrevet 22. juli 2004 Del Skrevet 22. juli 2004 (endret) Tror disse 3 kabinettene har omentrent lik på støynivå men nexus kommer med en F\S psu så det det kan være grunn god nok til å kjøpe den men det kommer nok mer ann på smak siden det er lite som skiller dem tror du blir å bli mest fornøyd med nexsus den har jo en F\S psu som er veldig stille er bare se rundt på forumet. tror ikke du finner noen som er missfornøyd med F\S Endret 22. juli 2004 av zandro Lenke til kommentar
Marius_EV Skrevet 22. juli 2004 Del Skrevet 22. juli 2004 Viss det ikke blir for dyrt ville jeg ha sett på LianLi kabinettene. Disse finner du på www.microplex.no Lenke til kommentar
System-log.com Skrevet 23. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 23. juli 2004 Viss det ikke blir for dyrt ville jeg ha sett på LianLi kabinettene. Er alle LianLi sine kabinett støysvake? Hvilken PSU er anbefalt sammen med disse kabinettene? Nexus sitt virker jo å være laget spesifikt for å være stillegående.. veldig fristet.. det ser jo bra ut også.. Lenke til kommentar
Corleone Skrevet 23. juli 2004 Del Skrevet 23. juli 2004 Nexus Breeze ser ut til å være en sterk kandidat! Når det gjelder Lain-Li kabinettene så er ikke de så særlig stille av seg. Det gjelder til og med disse. Skal du ha en PSU i et Lian-Li eller et hvilket som helst kabinett, så må det jo selvsagt være en fra F/S med 120mm vifte. Lenke til kommentar
Cyrus Skrevet 23. juli 2004 Del Skrevet 23. juli 2004 (endret) Hvis du er ute etter å få en stille pc, kan det være lurt og se på denne siden på hva de anbefaler: Silentpcreview Hvis jeg skulle valgt et nytt stille kabinett så ville jeg valgt en av disse: Lean Li 1100B Dette er er kjempe bra kabinett, eneste ulempen i mine øyne er prisen. Men hvis ikke penger er noe problem, så er valget klart. Lean Li 1100B Review av kabinettet Antec SLK3700BQE Hvis dette andre er for dyrt, har jeg et meget bra altrenativ kabinett, til en rimelig penge. Antec SLK3700BQE Review av kabinettet Som du ser har begge kabinettene støtte for 2x120 kabinettvifter, dette fører til god ventilasjon og et lavt støynivå. Når det gjelder Strømmforsyninger er det mange gode valg, du kan jo se på de som er anbefalt på Silentpcreview, anbefalte strømforsyninger /Cyrus (edt:Skriveleif) Endret 23. juli 2004 av Cyrus Lenke til kommentar
Cyrus Skrevet 23. juli 2004 Del Skrevet 23. juli 2004 Når det gjelder Nexus Breeze er jeg litt usikker. Har ikke klart og finne et bra review av denne kassa. Men det ser ut som et bra oppsett. Det eneste er at varmen fra hele kabinette skal gå igjenom strømforsyninga. Det vil føre til at denne blir ekstra varm, som igjen fører til at den termostat styrte vifta, vi jobbe unødvendig mye. Det er heller ikke mulig og ettermontere noen vifter uten og lage egene hull. Så jeg hadde nok ikke valgt dette kabinettet, men det er jo en smakssak /Cyrus Lenke til kommentar
System-log.com Skrevet 23. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 23. juli 2004 Antec SLK3700BQEHvis dette andre er for dyrt, har jeg et meget bra altrenativ kabinett, til en rimelig penge. Lian Li kabinettet såg jo herlig ut, men 2600,- pluss frakt var vel litt i overkant av hva jeg hadde sett for meg å betale Det Antec kabinettet ser ut til å bli løsningen for meg! Rimelig og ikke minst stille er resepten! Fint var det jo også.. Takk for hjelpen til alle! Lenke til kommentar
Corleone Skrevet 23. juli 2004 Del Skrevet 23. juli 2004 Når det gjelder Nexus Breeze er jeg litt usikker. Har ikke klart og finne et bra review av denne kassa. Men det ser ut som et bra oppsett. Det eneste er at varmen fra hele kabinette skal gå igjenom strømforsyninga. Det vil føre til at denne blir ekstra varm, som igjen fører til at den termostat styrte vifta, vi jobbe unødvendig mye. Det er heller ikke mulig og ettermontere noen vifter uten og lage egene hull. Veldig godt poeng. Jeg stussa også når jeg leste det, men det forsvant i fra topplokket når jeg skulle svare på postene. Det er utvilsomt noe å tenke på, da PSUer som skal trekke ut all lufta i fra kabinettet blir svært varme og bråkete! Lenke til kommentar
ahpadt Skrevet 23. juli 2004 Del Skrevet 23. juli 2004 Du har helt glemt Lian Li PC6070! Hadde før et av de gamle og kjente Chieftec kabinettene, og må si at mitt nye PC6070B er heeelt overlegen på støy i forhold! Kan nesten ikke høre noe, bare en liten suselyd som kommer fra harddiskene. Deilig! Anbefales sterkt! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå