Gå til innhold

x800 eller 6800gt


Migr

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg blir like overrasket hver eneste gang jeg kommer over slike tråder som dette. Her stilles det legitime spørsmål (som så klart har vært stilt 7435 ganger før i samme forum...), og så kommer det en eller annen skrulling inn her og påstår noe sånt som at alle benchmarks vi har er feil, og at det og det produktet kommer til å bli så ufattelig mye bedre enn det andre / det kommer til å yte så og så mye bedre i ett eller annet fremtidig spill. Evt. previews med produksjonsprøver eller beta programvare blir glatt avfeid med at "den ferdige utgaven vil være annerledes"...

 

Det alle sammen må innse er at dette ganske enkelt er en form for trolling, _kun_ laget for å skaffe seg oppmerksomhet og å lage kvalm. Utsagn ala. "Deal with me bitch." etc. er _kun_ ment å starte en flamewar. Overse slike personer så forsvinner de tilslutt.

 

Når det gjelder topic så ser NV 6800GT ut som den beste dealen for tiden hvis du skal overklokke litt. Hvis du ikke liker å overklokke men tør å fumle litt med flashing av BIOS, så er et X800PRO VIVO tingen, da du kan enable alle pipene ved hjelp av en enkel flash.

 

Alle _eksisterende_ benchmarks viser dette. Hva som evt. skal komme i fremtiden er spekulasjoner, og kun det.

 

-KJ

Endret av jevel
Lenke til kommentar

Amen. Bra sagt.

 

Er forøvrig umulig å påvirke vedkommende dog, virker det som. Og det er ekstremt vanskelig å bare overse.. Og det er vel heller tvilsomt at han forsvinner om du ser på antall innlegg han har...

Endret av sunh
Lenke til kommentar
For å kommentere "problemet" ditt. GT vs PRO: GT vinner (sammenlagt) alle tester på nett, og kan lett klokkes opp til Ultra-hastigheter. Dette, i tillegg til at 6800-brikkene ER mer fremtidsretta enn den "buffa" 9800-brikka (X800) til ATI, burde gjøre valget ditt relativt enkelt.

X800 har fordeler NV4x ikke har som 3Dc og temporal AA og 3Dc skal gi bedre kvalitet i HL2 og SS2. SM2.0b gir i likhet med SM3.0 fordel med lengre instruksjoner per pass og det har vist seg av SM2.0 også støtter vertex instancing. Samt med høy oppløsning og AA/AF er 6800GT så vidt raskere overall og forskjellen vil nok bli ennå mindre når spill blir mer fillrate begrenset.

X800Pro har vist seg å være ganske overklokkingsvennlig og VIVO kortene kan lett modest til X800XT. Så hvordan er NV4x så mye mer fremtidsrettet enn X800 og hvordan er dette et enkelt valg?

 

...It is important to point out that ATI’s RADEON X800 XT and PRO graphics cards handle extreme geometry load better compared to NVIDIA’s GeForce 6800 Ultra and GT, which may mean that from this point ATI’s visual processing units have higher future-proof than NVIDIA’s latest graphics processing units do.

- Xbitslabs

Endret av MistaPi
Lenke til kommentar
Dere kan jo bare starte hver deres fanclub.

 

Ducky kan være formann i HL2 fanboyklubben, mens Gullegutt tar ansvar for ATI-er-bedre-enn-nvidia-klubben.

Er du helt tosk eller? Du må lese innleggene mine før du sier noe så patetisk!

Har jeg noen gang sagt at ATI er bedre enn Nvidia?

jupp, en del ganger så vidt jeg kan se. men uansett.

 

Ati har sine områder de er gode på, nVidia har sine. Kan`ke være enklere enn dette. Du må bare finne hvilket "området" passer ditt bruk mest, og kjøpe det kortet.

Endret av MrLeftfield
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...