Gå til innhold

x800 eller 6800gt


Migr

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Dessuten er det bare en påstand. Vi må nok smøre oss med tolmodighet å vente på offisielle benchmark's, siden de "beta" benchmarkene jeg viser til hvist ikke er gode nok 

Så du innrømmer det nå?

Nei jeg innrømmer ingenting. De beta testene skal jeg banne på er veldig tett på sannheten. Jeg stoler på de. Men du derimot stoler ikke på de. Så derfor prøvde jeg å ta en vennlig vri, å si at vi fikk vente på offisielle benchmarks

 

Å til påstanden til Gabe. Selfølgelig sier han at ATi er bedre. ATi betaler jo en hel del for det spillet. Hadde nok tatt seg ut hvis han da sa at Nvidia var bedre :!:

Lenke til kommentar

Det virker som det er en del fanboys her, som klamrer seg til sine merker. Hvem vet hvilke kort som yter best i HL2? Sannsynligvis vil X800 XT ligge litt foran 6800 Ultra, som igjen ligger litt foran x800 Pro, som kanskje er jevn eller litt foran 6800 GT.

 

I doom3 er det visstnok motsatt.

 

Denne kranglinga om hvem som yter best virker helt prematur, særlig når vi ikke har én eneste HL2 benchmark å se på.

 

Forresten, hvis X800 Pro yter tilnærmelsesvis 40 % bedre enn 6800 Ultra, så skal jeg spise logitech mx500 musa mi. To ganger! ;)

Lenke til kommentar
Dessuten er det bare en påstand. Vi må nok smøre oss med tolmodighet å vente på offisielle benchmark's, siden de "beta" benchmarkene jeg viser til hvist ikke er gode nok 

Så du innrømmer det nå?

Nei jeg innrømmer ingenting. De beta testene skal jeg banne på er veldig tett på sannheten. Jeg stoler på de. Men du derimot stoler ikke på de. Så derfor prøvde jeg å ta en vennlig vri, å si at vi fikk vente på offisielle benchmarks

 

Å til påstanden til Gabe. Selfølgelig sier han at ATi er bedre. ATi betaler jo en hel del for det spillet. Hadde nok tatt seg ut hvis han da sa at Nvidia var bedre :!:

Og hvorfor betaler ATI penger JimRamse? Jo for å få den beste ytelsen i HL2, og det er vel litt rart da hvis Gabe Newell ljuger, og at GF6800 serien er bedre eller på lik linje med ATI?. Tror nok ikke ATI har betalt penger til Valve hvis det viser seg at GF kortene yter bedre. Tenk på det du.

Lenke til kommentar
Og hvorfor betaler ATI penger JimRamse? Jo for å få den beste ytelsen i HL2, og det er vel litt rart da hvis Gabe Newell ljuger, og at GF6800 serien er bedre eller på lik linje med ATI?. Tror nok ikke ATI har betalt penger til Valve hvis det viser seg at GF kortene yter bedre. Tenk på det du.

eeeeller bare for å få bruke HL2 som en del av markedsføringen av x800 serien?

Lenke til kommentar
Og hvorfor betaler ATI penger JimRamse? Jo for å få den beste ytelsen i HL2, og det er vel litt rart da hvis Gabe Newell ljuger, og at GF6800 serien er bedre eller på lik linje med ATI?. Tror nok ikke ATI har betalt penger til Valve hvis det viser seg at GF kortene yter bedre. Tenk på det du.

eeeeller bare for å få bruke HL2 som en del av markedsføringen av x800 serien?

Eller har du kanskje tenkt på at det er mange som avventer på å kjøpe X800 til etter de har sett de offisielle benchmarksene? Gabe vil også få nok pepper dersom han ljuger oss troverdige fans oppi trynet. Men vi venter til de offisielle benchmarkene kommer : )

Lenke til kommentar
Og hvorfor betaler ATI penger JimRamse? Jo for å få den beste ytelsen i HL2, og det er vel litt rart da hvis Gabe Newell ljuger, og at GF6800 serien er bedre eller på lik linje med ATI?. Tror nok ikke ATI har betalt penger til Valve hvis det viser seg at GF kortene yter bedre. Tenk på det du.

eeeeller bare for å få bruke HL2 som en del av markedsføringen av x800 serien?

Eller har du kanskje tenkt på at det er mange som avventer på å kjøpe X800 til etter de har sett de offisielle benchmarksene? Gabe vil også få nok pepper dersom han ljuger oss troverdige fans oppi trynet. Men vi venter til de offisielle benchmarkene kommer : )

Bli Ati fansen skuffa hvis de ikke yter bedre enn Nvidia i HL2?

Er det ingen grenser for hvor fanatisk det går ann å bli.

Lenke til kommentar
Og hvorfor betaler ATI penger JimRamse? Jo for å få den beste ytelsen i HL2, og det er vel litt rart da hvis Gabe Newell ljuger, og at GF6800 serien er bedre eller på lik linje med ATI?. Tror nok ikke ATI har betalt penger til Valve hvis det viser seg at GF kortene yter bedre. Tenk på det du.

eeeeller bare for å få bruke HL2 som en del av markedsføringen av x800 serien?

Eller har du kanskje tenkt på at det er mange som avventer på å kjøpe X800 til etter de har sett de offisielle benchmarksene? Gabe vil også få nok pepper dersom han ljuger oss troverdige fans oppi trynet. Men vi venter til de offisielle benchmarkene kommer : )

Det er vel litt for sent for det nå? Over et år siden det ble gjort. Det ble heller aldri gitt en unskyldning.

Og hvorfor betaler ATI penger JimRamse? Jo for å få den beste ytelsen i HL2, og det er vel litt rart da hvis Gabe Newell ljuger, og at GF6800 serien er bedre eller på lik linje med ATI?. Tror nok ikke ATI har betalt penger til Valve hvis det viser seg at GF kortene yter bedre. Tenk på det du.

Nå er det vel heller for at ATI skal få bruke HL2 i markedsføringen sin. Slik at de faktisk kan si "HL2 spiller best på vår hardware"

Det at et en av grafikkkortprodusentene støtter et spill er ikke ensbetydende med at de får bedre ytelse i det spillet.

Dersom du ser på painkiller og farcry så er begge spilla i TWIMTBP programmet, men begge spilla spillte best på ATI kort.

 

Edit: Og når det er sagt, så tror jeg også at ATI vil være det klart beste valget for å spille HL2. De har tross alt 3Dc. Men det betyr ikke at ATI vil gjøre det best i spill som benytter source-motoren, da denne også har støtte for SM 3.0, noe valve har valgt å ikke legge inn i HL2 enda. (Og mest sansynlig ikke gjør før ATI kommer med 3.0 støtte)

Endret av Vo0do0
Lenke til kommentar

Litt mere bensin på bålet........

 

http://www.beyond3d.com/forum/viewtopic.php?t=14355&start=20

 

...And btw, let's not lose sight of the fact that ATI performance isn't

relatively poor at all. I think Kyle himself said that even the X800pro

delivered 'great' performance, and Carmack said in the HardOCP article that

there's more to consider than just frame rate. The frame rate difference

even today is so minor, it's impossible to tell without diagnostic tools -

ie: the end user experience isn't affected. And with ATI you get

full-precision enabled all the time - we don't do PP (on R3XX and R4XX) like

some of our competitors.

 

It's also important to note that most of today's games play faster on ATI

hardware, and you can expect that to extend to other 'big title' games

expected this summer.

 

Chris

 

Chris Hook

Lenke til kommentar
Gabe claimed the X800 is 40% faster than the GeForce 6800 for Half Life 2

Det kan bety så mye.

 

Er det X800XT som er 40% raskere enn :

 

1. 6800

2. 6800GT

3. 6800Ultra

 

Kan jo være så mangt egentlig.........

 

Dessuten er det bare en påstand. Vi må nok smøre oss med tolmodighet å vente på offisielle benchmark's, siden de "beta" benchmarkene jeg viser til hvist ikke er gode nok :roll:

enig med deg JimRamse ;)

 

kansje toppkortet til ati har sine fordeler mot ultra-kortet til nvidia.men x800pro mot 6800 gt er det som oftes gt som yter mest.

de fleste mener at 6800 gt drar i fra pro kortet,kansje ikke så rart når man tenker på pipelines og båndbredde til kortet.

 

men jeg blir sikkert og kjøpe 6800nu,og da kommer jeg i klassen under.men får et 6800 kort iallfall.om jeg ikke kan bruke AA/AF på i 1200x1600 kan jeg iallefall bruke det i andre oppløsinger(1280x1024)og det synes jeg er en billig pris for et bra kort..

 

iallefall bedre enn og ha et fx 5950 ultra eller ati 9800 xt.selv om skrytefaktoren er mindre med 6800 nu.

Endret av Traxco
Lenke til kommentar
Litt mere bensin på bålet........

 

http://www.beyond3d.com/forum/viewtopic.php?t=14355&start=20

 

...And btw, let's not lose sight of the fact that ATI performance isn't

relatively poor at all. I think Kyle himself said that even the X800pro

delivered 'great' performance, and Carmack said in the HardOCP article that

there's more to consider than just frame rate. The frame rate difference

even today is so minor, it's impossible to tell without diagnostic tools -

ie: the end user experience isn't affected. And with ATI you get

full-precision enabled all the time - we don't do PP (on R3XX and R4XX) like

some of our competitors.

 

It's also important to note that most of today's games play faster on ATI

hardware, and you can expect that to extend to other 'big title' games

expected this summer.

 

Chris

 

Chris Hook

Akkurat det jeg har trodd selv.

Lenke til kommentar
Og hvorfor betaler ATI penger JimRamse? Jo for å få den beste ytelsen i HL2, og det er vel litt rart da hvis Gabe Newell ljuger, og at GF6800 serien er bedre eller på lik linje med ATI?. Tror nok ikke ATI har betalt penger til Valve hvis det viser seg at GF kortene yter bedre. Tenk på det du.

eeeeller bare for å få bruke HL2 som en del av markedsføringen av x800 serien?

Bra det er noen som har hodet på rett plass :thumbup:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...