Gå til innhold

x800 eller 6800gt


Migr

Anbefalte innlegg

Nå begynner det å ligne noe ja :)

Så hvis valget står mellom 6800GT og X800Pro er det beste valget GT, siden de også er ganske like i pris da.

Det kan vel nevnes at jeg sannsynligvis kommer til å være større fan av HL2 enn D3, men kan vel ikke la bare disse to spillene styre hele avgjørelsen siden det sikkert kommer mange andre gode spill fra begge motorene (og kanskje andre) litt lenger frem i tid.

Men jeg må greie å bestemme meg snart, nærmer seg bestillingstid ;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Poenget er at disse to spillene vil være markedsledende på grafikk .. Tar nok et par år før noe like "generasjonsflyttende" blir utgitt igjen.

 

For å kommentere "problemet" ditt. GT vs PRO: GT vinner (sammenlagt) alle tester på nett, og kan lett klokkes opp til Ultra-hastigheter. Dette, i tillegg til at 6800-brikkene ER mer fremtidsretta enn den "buffa" 9800-brikka (X800) til ATI, burde gjøre valget ditt relativt enkelt.

 

Du skulle slått til på netshop sitt 6800GT-tilbud i forrige uke.. (3650 kr!)

 

Oh well. :)

Endret av djorgen
Lenke til kommentar
Takker.

 

Fint at du går for et GT-kort, du vil da gjøre et mye bedre kjøp enn om du hadde gått for et X800Pro. Imho. :)

En ting som er litt merkelig med GT, eller kanskje ikke merkelig men..

Det er det at på 3Dmark03 testen scorer det veldig bra på de tre første testene, men på mother nature vinner ATi med forholdsvis stor margin..

 

Og etter det jeg har hørt så er det mother nature testen som mann helst skal se etter..

 

Grattis med dagen forresten!! :fun::woot:

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9018234

Altså, en ting som slår meg gang, på gang på gang på gang på gang på gang PÅ GANG; Ingen som bruker "søkefunksjonen" i forumet? Det eksisterer jo en million slike tråder. Forøvrig finnes det mange "kopier" av samme tråd i ulike smaker. WHY!? Greit nok at mange tråder kan ha blitt foreldet osv.., men på førstesiden av skjermkort forumet teller jeg..skavise, 7 tråder som ligner denne. Grr, hadde jeg vært admin her.

Lenke til kommentar
Takker.

 

Fint at du går for et GT-kort, du vil da gjøre et mye bedre kjøp enn om du hadde gått for et X800Pro. Imho. :)

En ting som er litt merkelig med GT, eller kanskje ikke merkelig men..

Det er det at på 3Dmark03 testen scorer det veldig bra på de tre første testene, men på mother nature vinner ATi med forholdsvis stor margin..

 

Og etter det jeg har hørt så er det mother nature testen som mann helst skal se etter..

 

Grattis med dagen forresten!! :fun::woot:

Takker! Nja, hakke sammenligna scoren i Nature med ATI-kort ... Men 11300 i 3DMark03 med en halvslapp P4 [email protected] Ghz og 512 Mb Ram er jo greit nok. :thumbup:

Endret av djorgen
Lenke til kommentar
Nja, hakke sammenligna scoren i Nature med ATI-kort ... Men 11300 i 3DMark03 med en halvslapp P4 [email protected] Ghz og 512 Mb Ram er jo greit nok. :thumbup:

Er i grunnen det som har overbevist meg i løpet av den tråden her :) . Har en P4 2.4 uklokka med 1GB ram.

Har du klokka det GT kortet?

Lar det seg klokke uten å skifte kjøler? (Har aldri hardmodda skjermkort før)

Lenke til kommentar
MrCrool: Ikke kjøp kort kun etter 3Dmark-score..

Ta det med ro, GT slår PRO uansett hvilke tester man kjører.

 

MrCool: Klokka GT'en min ja, til 415/1158. Standard kjøling! :)

Er det et eget program for å klokke, eller gjøres det v.h.a. driverne? Er det lett å gjøre noe galt så ting kan ryke? (veit, det er litt off-topic, sorry...)

Lenke til kommentar
MrCrool: Ikke kjøp kort kun etter 3Dmark-score..

Ta det med ro, GT slår PRO uansett hvilke tester man kjører.

 

Feil.. GT slår ikke PRO i mother nature testen i 3Dmark03.. :thumbup:

Hvor mye er det om å gjøre da?

GT kortet fikk 73fps i gjennomsnitt og X800 Pro kortet mitt fikk 84,3fps i gjennomsnitt tror jeg det var.. skal se om jeg finner igjen sammenligningen..

Begge kort var klokka..

 

Her ser dere..

Endret av Gullegutt
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...