Gå til innhold

x800 eller 6800gt


Migr

Anbefalte innlegg

Nei det har du rett i, men alle skriker jo over hvor mye bedre ATi kommer til å være i HL2, å her er jo beviset på at det ikke stemmer. Mulig det forandrer seg litt i fullutgaven, men antagligvis er dette ganske nærme de reelle tallene vi kommer til å se

Nå får du rulle inn puppen her. Dette er en Beta utgave av et spill og representerer ikke på langt nær en Final-Build av spillet. Gabe himself sier selv at X800-Serien vil kjøre Half Life 2 40% raskere enn GF kortene, og synes det er helt latterlig at du konkluderer med at nVidia slår ATI her. nVidia vil vinne i Doom III og ATI i Half Life 2.

Men poenget er at Nvidia vinner med større margin i Doom 3 enn ATi kommer til å vinne med i HL2..

Endret av Gullegutt
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg er definitivt ikke en av de som sier ATi er best i værden... Innrømmer at Nvidia har taket på grafikk kort værden akkuratt nå

Taket på hva? Bedre ytelse i Doom III. ATI er bedre enn nVidia kortene ved høyere oppløsninger og AA og AF maks. nVidia er mer framtidsrettet men kortene er like gode, ATI bedre på AA og AF dog.

Lenke til kommentar
Nei det har du rett i, men alle skriker jo over hvor mye bedre ATi kommer til å være i HL2, å her er jo beviset på at det ikke stemmer. Mulig det forandrer seg litt i fullutgaven, men antagligvis er dette ganske nærme de reelle tallene vi kommer til å se

Nå får du rulle inn puppen her. Dette er en Beta utgave av et spill og representerer ikke på langt nær en Final-Build av spillet. Gabe himself sier selv at X800-Serien vil kjøre Half Life 2 40% raskere enn GF kortene, og synes det er helt latterlig at du konkluderer med at nVidia slår ATI her. nVidia vil vinne i Doom III og ATI i Half Life 2.

Men poenget er at Nvidia vinner med større margin i Doom 3 enn ATi kommer til å vinne med i HL2..

Og hvordan vet du det? Ser ikke at NV vant med 40% i Doom III slik som ATI antakelig kommer til å gjøre i HL2 :hmm:

Lenke til kommentar
Og hvordan vet du det? Ser ikke at NV vant med 40% i Doom III slik som ATI antakelig kommer til å gjøre i HL2  :hmm:

Det hadde dem antagelig gjort om dem hadde brukt Cat 4.7.

 

 

http://www.beyond3d.com/forum/viewtopic.ph...r=asc&start=320

 

The ATI drivers that were used already represent some considerable improvements from present drivers [according to NVIDIA]. As far as I know they believe there is still more milage to come from them yet [according to ATI].

Endret av Robin B
Lenke til kommentar
Nei det har du rett i, men alle skriker jo over hvor mye bedre ATi kommer til å være i HL2, å her er jo beviset på at det ikke stemmer. Mulig det forandrer seg litt i fullutgaven, men antagligvis er dette ganske nærme de reelle tallene vi kommer til å se

Nå får du rulle inn puppen her. Dette er en Beta utgave av et spill og representerer ikke på langt nær en Final-Build av spillet. Gabe himself sier selv at X800-Serien vil kjøre Half Life 2 40% raskere enn GF kortene, og synes det er helt latterlig at du konkluderer med at nVidia slår ATI her. nVidia vil vinne i Doom III og ATI i Half Life 2.

Men poenget er at Nvidia vinner med større margin i Doom 3 enn ATi kommer til å vinne med i HL2..

Og hvordan vet du det? Ser ikke at NV vant med 40% i Doom III slik som ATI antakelig kommer til å gjøre i HL2 :hmm:

Tviler på at ATi vinner med 40% du.. skjønner ikke egentlig at det skal bli noen forskjell fra betaen til hele spillet med tanke på ytelse for NV og ytelse for ATi..

Det er jo ikke akkuratt sånn at valve optimaliserer den fulle versjonen sånn at den går glattere på ATi enn Nvidia.

 

Men ingen kan si noe sikkert før HL2 OG Doom 3 kommer i butikkene!

Er veldig spent på hvordan det blir... :innocent:

Lenke til kommentar
As you can see the 6800U is always 20+% ahead. Perhaps you will find some maps where the XT is ahead, but well i really doubt it considering that the 6800U is always the first performer in OGL from other games. Moreover, it seems that the 6800U is more CPU limited than the X800 XT.

 

Geforce 6800U er mer CPU-Limited enn ATI.

Lenke til kommentar

 

Er det bare meg som ser likheten her?

 

 

hihi :!:

 

svaret på x800 vs. 6800 gt er vel greit nok at 6800 gt slår x800..

 

Så får folk bare vente til det de krangler om er ferdigprodusert (nye drivere, Hl2, Doom3 osv. osv.)

Endret av Cain_85
Lenke til kommentar
Den tok jeg ikke?

 

Det er jo du som står å nekter plent, når tallene står svart på hvitt. Uansett, jeg vil ikke krangel. Bare har det litt morro :)

 

Skal bli morro å se om du har rett når det endelige produktet kommer.

Vi får se da, når HL2 kommer så skal vi sammenligne ytelse i prosent, okey? :)

Lenke til kommentar

Nå må dere ATI fanboys (noen som følte seg truffet?) komme med noe håndfast å forsvare dere med, om dere har tenkt å fortsette dette. Hører jo bare "jammen, jammen ati slår nvidia med 40% i HL2 final". Umulig at det er så mye forskjell, om det er noe i det hele tatt.

 

I de tre benchmarkene som har blitt nevnt i denne tråden (jeg har ikke sett fler) så kommer 6800 GT jevnt over bedre ut enn x800 PRO (det er vel i hovedsak disse to kortene tråden handler om). Stort sett er det ganske hårfint, men akkurat i D3 er det ingen tvil.

 

Jeg er fullstendig klar over at alt dette er slik det er i dag, og det kan godt forandre seg. Men det vil tiden vise. Er bare håpløst å sitte og synse og komme med påstander i hytt og pine uten å ha noe bevis.

 

Jeg er forøvrig ikke noen spesiell tilhenger av hverken nvidia eller ATI. Jeg kjøper bare det kortet som er best til det jeg skal bruke det til, i mitt tilfelle Doom III og 6800 GT.

Lenke til kommentar
Den tok jeg ikke?

 

Det er jo du som står å nekter plent, når tallene står svart på hvitt. Uansett, jeg vil ikke krangel. Bare har det litt morro :)

 

Skal bli morro å se om du har rett når det endelige produktet kommer.

Vi får se da, når HL2 kommer så skal vi sammenligne ytelse i prosent, okey? :)

Den er grei vet du :thumbup:

Lenke til kommentar
Nå får du rulle inn puppen her. Dette er en Beta utgave av et spill og representerer ikke på langt nær en Final-Build av spillet. Gabe himself sier selv at X800-Serien vil kjøre Half Life 2 40% raskere enn GF kortene, og synes det er helt latterlig at du konkluderer med at nVidia slår ATI her. nVidia vil vinne i Doom III og ATI i Half Life 2.

 

Du er en av de mest trangsynte jeg vet om. Det er samme pokker hva Valve's pressetalsmann mener og ikke mener. Du har jo tallene foran deg! I Betaversjonen ser man at forskjellene er ganske minimale.

 

For all del, fullversjonen kan få litt andre benchmarks, men for det første; det vet verken du eller noen andre, og for det andre; det er temmelig sikkert at forandringene ikke er drastiske.

Lenke til kommentar

*sukke*

Her kommer jeg med en rekke fine spørsmål, og alt folk greier å prestere etterpå er en "Joho, nehei" Nvidia, ATI!"-krangel... *skuffa*

 

Så jeg prøver igjen, og håper noen har peiling denne gangen.

 

Har i snart to måneder ventet på at X800Pro-kortene med en prislapp på 3400-3500 kr skal bli tilgjelgelige, og ventet på nettopp X800Pro fordi majoriteten av forumet (subjektiv mening) var av den oppfatning at det kom til å bli både det billigste og beste kortet.

Men nå kommer jo en masse fakta (og synsing!) fram i lyset som kan antyde noe annet. Jeg har et par punkter jeg håper noen kan hjelpe meg ut med:

 

- ATI operer nå med kun to modeller etter hva jeg har forstått, X800PRO og X800XT (som også er det samme som XT PE (?)), mens Nvidia har 6800, 6800GT og 6800Ultra. Hvordan er disse sammenlignet med hverandre uten klokking eller modding?

- Hvordan er de sammenlignet MED modding og klokking?

- Hvilke av de kan softmoddes, og hvilke MÅ hardmoddes?

- Prisene på Nvidia sine kort ser ut til å være litt høyere, stemmer dette?

- Hvor lenge til Nvidia kortene er "alment" tilgjengelige i Norge?

 

*Edit skriveleif*

Endret av MrCrool
Lenke til kommentar
- Hvilke av de kan softmoddes, og hvilke MÅ hardmoddes?

- Prisene på Nvidia sine kort ser ut til å være litt høyere, stemmer dette?

- Hvor lenge til Nvidia kortene er "alment" tilgjengelige i Norge?

1: X800Pro VIVO kan softmoddes, vanlig X800Pro må hardmoddes.

2: Tja, X800Pro VIVO til ca 4000,- og vanlig X800Pro noen hundre billigere ..6800GT til ca 4000,-. Mens X800XT ser ut til å være litt billigere enn 6800Ultra.

3: De har vært tilgjengelige da, de har kommet inn på lager ..og nesten like fort har de forsvunnet fra lagerene.

Endret av ptv-
Lenke til kommentar

Ett 6800GT er raskere enn X800Pro

 

6800Ultra å X800XT er ca like raske. X800XT er raskere på noe, å 6800Ultra på noe.

 

Hvis man klokker 6800GT max, å åpner alle pipelinesene på X800Pro, å klokker det max, så er fremdeles 6800GT raskere.

 

Når det gjelder 6800Ultra å X800XT så er nok disse også fremdeles ganske like selv om man klokker de max.

 

X800Pro er allerede tilgjengelig, det samme er 6800GT. 6800Ultra er å oppdrive noen få plasser (hvis ikke tomt igjen da) X800XT er ikke å oppdrive enda.

 

Vanlig 6800 vet jeg ingenting om, for det har jeg ikke testet. Men etter det jeg har lest av tester, er ikke dette noe å satse på.

 

Nvidia kortene støyer mer enn ATi kortene, å tar mer plass.

 

Hvilket du velger av disse er helt opp til deg. Du kommer ikke til å bli skuffet uansett. Jeg har testet både X800 kortene, å 6800 kortene, å har endt opp på ett Nvidia kort selv.

 

Håper dette var til litt hjelp :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...