Gå til innhold

x800 eller 6800gt


Migr

Anbefalte innlegg

jeg personlig ville gått for ati siden jeg har hatt gode opplevelser med mine to kort. stabile og gode kort , ikke sånn som mitt geforce 4 som ikke kunne kjøre alle spill og var elendig med aa\af på. Dessuten er bildekvaliteten bedre på ati , enklere å bytte fra monitor til tv og slikt og ikke minst tar mindre plass , er kjøligere og trenger ikke all verden med ekstra strøm. Jeg klarte å ødelegge mitt geforce kort når jeg skulle få det på plass mellom hd skuffen og baksiden av kab.

tragisk. kjøpte ati 9800 og det hadde god plass pluss yter mye bedre.

Fremtidsrettet sier dere... hvem av dere kommer til å sitte på kortene dere har nå i mer enn 1-2 år? Jeg bare spør... :dontgetit:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
jeg personlig ville gått for ati siden jeg har hatt gode opplevelser med mine to kort. stabile og gode kort , ikke sånn som mitt geforce 4 som ikke kunne kjøre alle spill og var elendig med aa\af på. Dessuten er bildekvaliteten bedre på ati , enklere å bytte fra monitor til tv og slikt og ikke minst tar mindre plass , er kjøligere og trenger ikke all verden med ekstra strøm. Jeg klarte å ødelegge mitt geforce kort når jeg skulle få det på plass mellom hd skuffen og baksiden av kab.

tragisk. kjøpte ati 9800 og det hadde god plass pluss yter mye bedre.

Fremtidsrettet sier dere... hvem av dere kommer til å sitte på kortene dere har nå i mer enn 1-2 år? Jeg bare spør... :dontgetit:

Jeg har kjøpt meg et 6800gt, og kommer nok ikke til å skjifte før om en 3-4 år..

Lenke til kommentar
Jeg har kjøpt meg et 6800gt, og kommer nok ikke til å skjifte før om en 3-4 år..

du spiller ikke så mye du da. Kjøpte meg geforce 4600 da det kom ut(det er vel ca to år siden) og sa det samme som deg, men skjønte nå på slutten at det ikke var håp om og ha det to år til om jeg ønsket å spille litt da.

Lenke til kommentar
Jeg har kjøpt meg et 6800gt, og kommer nok ikke til å skjifte før om en 3-4 år..

du spiller ikke så mye du da. Kjøpte meg geforce 4600 da det kom ut(det er vel ca to år siden) og sa det samme som deg, men skjønte nå på slutten at det ikke var håp om og ha det to år til om jeg ønsket å spille litt da.

Jo faktisk så spiller jeg ganske mye, men om to år når 6800gt et sliter litt, ja da er det bare å klokke litt så holder det litt til.

Personlig har jeg rundet farcry med et mx440, og det gikk strålende, med allt på fult i 1024x768.

Spiller nå farcry på et ti4200, og det går også ganske bra, siden jeg ikke har behov for å spille med 50-60 fps.

Men jeg ser påstandene dine, men jeg tror selv at kortet holder fremover, selv om jeg ikke kan kjøre med max instillinger om 3 år..

 

-Tommy

Lenke til kommentar

Som mange har sagt tidligare, 6800gt er et generelt sett bedre kort enn x800pro.

Det er jo grunnen til at ATi skal lage en GT-versjon av x800. Først då har du noke du kan sammenligne 6800GT. Eg ville gått for 6800GT sjøl, vurderer det faktisk.

 

Ellers trur eg nok at Doom3 grafikken blir nokså fin på 1 meters avstand med litt AA og AF på, samt en ikkje-beta-utgave. HL2 er jo fint det og, men eg holder en knapp på D3-grafikken. Uten å ha prøvd noken av dei, dvs. min meining er bassert på screenshots.

Lenke til kommentar
jeg personlig ville gått for ati siden jeg har hatt gode opplevelser med mine to kort. stabile og gode kort , ikke sånn som mitt geforce 4 som ikke kunne kjøre alle spill og var elendig med aa\af på. Dessuten er bildekvaliteten bedre på ati , enklere å bytte fra monitor til tv og slikt og ikke minst tar mindre plass , er kjøligere og trenger ikke all verden med ekstra strøm. Jeg klarte å ødelegge mitt geforce kort når jeg skulle få det på plass mellom hd skuffen og baksiden av kab.

tragisk. kjøpte ati 9800 og det hadde god plass pluss yter mye bedre.

Fremtidsrettet sier dere... hvem av dere kommer til å sitte på kortene dere har nå i mer enn 1-2 år? Jeg bare spør... :dontgetit:

Har fortsatt et g3 ti500, som var det beste når jeg kjøpte det... Skal bytte nå da det er på tide :D Tidsperioden kan du regne ut selv... Ikke alle som har råd til å ha max innstillinger til alle spill...

Lenke til kommentar
veit ikke om det er nevt, men ang. det med at 6800gt får høyere score kan ha noe med dette og gjøre...

http://forum.overklokking.no/index.php?showtopic=270291

Nei, alt av benchmark's blir normalt kjørt uten denne "ubruklige" funksjonen. Regner med den kommer til å bli fjernet i neste driver. Hvis man kjører med denne funksjonen bør man si ifra. Alle de "store" benchmarkerene har tatt totalt avstand til denne funksjonen, bare så det er klart.

Lenke til kommentar
Fremtidsrettet sier dere... hvem av dere kommer til å sitte på kortene dere har nå i mer enn 1-2 år? Jeg bare spør... :dontgetit:

Har brrukt et MAtrox Parhelia kort i over 3 år nå... Kommer nok til å ha et eventulet 6800 GT eller Ultra kort nesten like lenge...

Lenke til kommentar

Vel jeg trodde at mitt geforce 4 skulle gjøre underverker å holde i mange år. det holdt nesten ett...snufs. Jeg spiller ikke med alt på maks selv om pcn min i utgangspunktet skulle klare det... men jeg har ikke sagt at en er nødt å kjøpe toppmodellen vært år for å spille. Kjøper som regel det nest beste å flasher heller jeg . penger spart og ytelse i lomma på meg. min cpu f.eks kostet 800 kr men er kraftigere enn tja... amd xp 3800 ell p4 3ghz til mange hundre kroner mer.. grafikkkortet er flasha fra nonpro til pro. har ikke all verdens råd men slike store spill som vi snakker om her må en jo ha brukbar ytelse og visuellt pent ellers er det jo egentlig bortkasta spør du meg. sitte å spille hl2 eller doom3 med 30 fps uten aa\af med 1024x762 blir jo kjedelig vel?

Lenke til kommentar
Her er bench av HL2 (beta) med både X800XT å 6800Ultra kort.

 

http://www.ixbt-labs.com/articles2/gffx/nv40-3-p4.html#p21

 

Neimen, Nvidia vinner jo der også jo :)

Så skal det jo sies at dette var en alpha/beta da..

Og bank var vell litt og ta i.. 1-2 fps merke du ikke likevell!

Nei det har du rett i, men alle skriker jo over hvor mye bedre ATi kommer til å være i HL2, å her er jo beviset på at det ikke stemmer. Mulig det forandrer seg litt i fullutgaven, men antagligvis er dette ganske nærme de reelle tallene vi kommer til å se

Lenke til kommentar
Vi ser jo også rett under at ATi "denger" 6800 ultra med aa på i 1600x1200...

Sant, men det er den eneste plassen.

 

Jeg er ikke ute etter å si det ene eller det andre er noe dritt, synes bare det er litt greit å sette på plass alle som skriker at ATi er best i verden !!!!!!!!!! Selv om mange tester sier noe annet.

 

Alle sa jo at ATI kom til å "BANKE" Nvidia i HL2. Dette er ikke tilfelle. Bare det jeg ville vise. :)

Endret av JimRamse
Lenke til kommentar
Vi ser jo også rett under at ATi "denger" 6800 ultra med aa på i 1600x1200...

Sant, men det er den eneste plassen.

 

Jeg er ikke ute etter å si det ene eller det andre er noe dritt, synes bare det er litt greit å sette på plass alle som skriker at ATi er best i verden !!!!!!!!!! Selv om mange tester sier noe annet.

 

Alle sa jo at ATI kom til å "BANKE" Nvidia i HL2. Dette er ikke tilfelle. Bare det jeg ville vise. :)

Jeg er definitivt ikke en av de som sier ATi er best i værden... Innrømmer at Nvidia har taket på grafikk kort værden akkuratt nå, men jeg sitter å håper at ATi skal finne på noe.. tenker på drivere osv, sånn at ATi får bedre ytelse i OpenGL..

Lenke til kommentar
Nei det har du rett i, men alle skriker jo over hvor mye bedre ATi kommer til å være i HL2, å her er jo beviset på at det ikke stemmer. Mulig det forandrer seg litt i fullutgaven, men antagligvis er dette ganske nærme de reelle tallene vi kommer til å se

Nå får du rulle inn puppen her. Dette er en Beta utgave av et spill og representerer ikke på langt nær en Final-Build av spillet. Gabe himself sier selv at X800-Serien vil kjøre Half Life 2 40% raskere enn GF kortene, og synes det er helt latterlig at du konkluderer med at nVidia slår ATI her. nVidia vil vinne i Doom III og ATI i Half Life 2.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...