Gå til innhold

x800 eller 6800gt


Migr

Anbefalte innlegg

Dere kan jo bare starte hver deres fanclub.

 

Ducky kan være formann i HL2 fanboyklubben, mens Gullegutt tar ansvar for ATI-er-bedre-enn-nvidia-klubben.

Er du helt :wallbash: eller?! :nei:

Jeg sa hva jeg selv syntes om grafikken!Alle har jo sin mening!

Du trenger ikke å mene det jeg mener!

Har ikke noe imot D3! Når man ser på de derre "metal bikjene" på D3 fra langt avstand ser dem jo helt fantastisk ut, men grafikken er uklar når du ser på dem fra 1 meters avstand!

Det er bare beta versjonen da... Snakker ikke om det endelige spillet.. Men jeg tror ikke at de har gjort noen endringer på grafikken..

 

ONTOPIC:

Jeg ville også gått for en 6800GT.. Det er bedre enn X800Pro.

Men du kan kjøpe X800Pro vivo som kan softmodes til XT-Pe som er en god del raskere enn 6800GT..

 

Men fortsatt er 6800GT mer framtids rettet enn X800 kortene pga SM 3.0 støtte ;)

Endret av Ducky
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Bare vent til HL2 benchmarks kommer! Da skal du nok ikke se bort ifra at x800pro slår ditt elskede 6800 Ultra!

 

Godt mulig. Men nå kommer det vel flere spill basert på D3-enginen enn HL2-enginen. HL2 er heller ikke så krevende så vidt jeg veit, så jeg tror 6800 GTen HOLDER ihvertfall ;)

Godt mulig, det er FAKTA kamerat ;) og med krevende mener du? X800 kortene vil uansett opperere raskere i Half Life 2, og grafisk sett synes jeg HL2 er hakket bedre enn Doom III.

 

Men uansett hvilket skjermkort du kjøper vil du bli veldig fornøyd ;)

Lenke til kommentar

Doom3 har "mye" penere grafikk enn HL2, dette kan man også se på minstekrava når deg gjelder specs.

 

Egentlig samma hvilket kort som kjører HL2 raskest - FPS-en vil garantert bli bedre enn i Doom3 uansett.

 

PS: Fikk GT i dag. Veldig klokkbart... Kjører nå på 417/1.15 Ghz. Dvs raskere enn Ultra.

 

VALUTA for pengene, yes indeed. :)

 

PS2: Fikk 11300 i 3DMark03. P4 1.8 @ 2.3 Ghz, 512 Mb RAM & 6800GT @ 417/1.17. :)

Endret av djorgen
Lenke til kommentar
Doom3 har "mye" penere grafikk enn HL2, dette kan man også se på minstekrava når deg gjelder specs.

 

Egentlig samma hvilket kort som kjører HL2 raskest - FPS-en vil garantert bli bedre enn i Doom3 uansett.

 

PS: Fikk GT i dag. Veldig klokkbart... Kjører nå på 417/1.15 Ghz. Dvs raskere enn Ultra.

 

VALUTA for pengene, yes indeed. :)

 

PS2: Fikk 11300 i 3DMark03. P4 1.8 @ 2.3 Ghz, 512 Mb RAM & 6800GT @ 417/1.17. :)

Og så er CPUèn din flaskehalse i systemet ditt også.......

Lenke til kommentar
Doom3 har "mye" penere grafikk enn HL2, dette kan man også se på minstekrava når deg gjelder specs.

Um, litt naiv tankegang kanskje, kommer an på motoren og den øvrige programmeringen. Er det godt programmert kan det ha både lavere specs og være bedre grafikkmessig.

 

Men til noe annet: Har i snart to måneder ventet på at X800Pro-kortene med en prislapp på 3400-3500 kr skal bli tilgjelgelige, og ventet på nettopp X800Pro fordi majoriteten av forumet (subjektiv mening) var av den oppfatning at det kom til å bli både det billigste og beste kortet.

Men nå kommer jo en masse fakta (og synsing!) fram i lyset som kan antyde noe annet. Jeg har et par punkter jeg håper noen kan hjelpe meg ut med:

 

ATI operer nå med kun to modeller etter hva jeg har forstått, X800PRO og X800XT (som også er det samme som XT PE (?)), mens Nvidia har 6800, 6800GT og 6800Ultra. Hvordan er disse sammenlignet med hverandre uten klokking eller modding?

Hvordan er de sammenlignet MED modding og klokking?

Hvilke av de kan softmoddes, og hvilke MÅ hardmoddes?

Prisene på Nvidia sine kort ser ut til å være litt høyere, stemmer dette?

Hvor lenge til Nvidia kortene er "alment" tilgjengelige i Norge?

 

*phew* Nå har jeg greid å skrible de ned, noen som tar mot til seg og svarer? ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...